Reklāma

Gartner: Šogad datorus pērk mazliet vairāk nekā 2019. gadā

Jaunākie raksti

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

“Baltcom” iegādājas “Microlines” un nostiprina pozīcijas Latvijas austrumu reģionā

Telekomunikāciju uzņēmums “Baltcom” ir paplašinājis savu darbību Latvijas austrumu reģionā, noslēdzot darījumu par telekomunikāciju uzņēmumu grupas “Microlines” iegādi. “Microlines”...

Vēl šogad gaidāmi salokāmie viedtālruņi no Oppo un Huawei

Parasti decembrī vairs netiek izziņoti lieli viedtālruņu jaunumi, bet šogad tiek gaidīts, ka Oppo un Huawei varētu vēl izziņot...

Pirmo reizi pēdējo gadu laikā samazinājušies cilvēku tēriņi “melnās piektdienas” atlaižu laikā

Ienākusi pirmā informācija par to, cik daudz naudas šī gada "melnās piektdienas" (angliski Black Friday) iepirkšanās bumā ir tērējuši...

Līdz ar Covid-19 krīzi arī mūsu iepirkšanās paradumi mainījās, atsakoties no tām precēm, kam parastos apstākļos būtu tērējuši sava maciņa saturu. Tomēr, kā izrādās, ne visās preču kategorijās fiksēts pieprasījuma kritums. Pētījumu kompānijas “Gartner” dati liecina par to, ka šī gada 2. ceturksnī tāda prece kā dators pirkta pat vairāk nekā 2019. gadā. Iemesls? Nepieciešamība strādāt attālināti un vajadzība pēc biroja mājas apstākļos.

Saskaņā ar Gartner sniegtajiem datiem – 2020. gada 2. ceturksnī globālie datoru pasūtījumi sasniedza 64.8 miljonus vienību. Tas ir par 2.8% vairāk nekā tajā pašā laika periodā 2019. gadā. Tas ir kāpums pēc ievērojamā pārdoto datoru krituma šī gada 1. ceturksnī, kas saistīts ar ierobežojumiem piegādes ķēdē. 2020. gada otrajā ceturksnī Lenovo un HP ieguva pirmo vietu pasaules datoru tirgū. Šie zīmoli veidoja pusi no datoru sūtījumiem šajā laika periodā. Tikmēr būtisks pieprasījuma pieaugums, salīdzinot ar 2019. gadu, vērojams gan Acer, gan Asus zīmolu datoriem. Vienlaikus šī gada 2. ceturksnī salīdzinājumā ar 2019. gada 2. ceturksni mazāk pirkti Dell, taču ievērojami retāk citu firmu datori.

Globālie datoru pasūtījumi 2020. gada 2. ceturksnī salīdzinājumā ar 2019. gada 2. ceturksni sadalījumā pa zīmoliem (tūkstošos vienību)

Avots: Gartner (tabulā iekļauti dati par personālajiem un portatīvajiem datoriem, taču ne Chromebook datori un iPad)

Gartner pētījumu direktors Mikako Kitagava (Mikako Kitagawa) norādījis, ka 2020. gada 2. ceturksnis bijis īstermiņa atveseļošanās laiks, ko radīja ārkārtīgi spēcīgā izaugsme Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Viņš skaidro, ka pieprasījuma pieaugumu pēc tādas preces kā datori radījusi nepieciešamība strādāt un mācīties attālināti, kā arī patērētāju vajadzība pēc jaunām izklaides iespējām. Vienlaikus tiek izteiktas prognozes, ka tik liels pieprasījums pēc datoriem nākamgad, visticamāk, nebūs vērojams.

AvotsGartner
Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
15.07.2020 10:17

Pērk vairāk, ražo mazāk – nav tā, ka nolitavas tukšojas un ziemā gaidāms datoru un komponenšu bada laiks?

digitalk(@ciparnieks)
15.07.2020 10:35
Reply to  KKTK

LV noliktavas vienmēr ir pustukšas, ja sāc nopietni kaut ko konkrētu meklēt. kaut ko vācot kopā vienmēr nākas iziet uz kompromisu.

Jurčiks
23.07.2020 09:23

imho tāpēc ka cilvēki strādā attālināti palielinās pieprasījums, praktiski katram kas strādā attālināti vajag savu datoru. telefons/koplietot datoru ar citiem ģimenes cilvēkiem vairs neder.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: