Reklāma

Gartner: Šogad datorus pērk mazliet vairāk nekā 2019. gadā

Jaunākie raksti

“Dyson” izstrādā robotus, kas veiks mājsaimniecības darbus

Elektronikas ražotājs "Dyson", kas vislabāk pazīstams ar saviem matu veidotājiem un putekļu sūcējiem, paziņojis par plāniem tuvāko gadu laikā...

Amazfit T-Rex 2 viedpulkstenis piedāvās vēl ilgāku darbības laiku ar vienu uzlādi

Amazfit izziņojis otrās paaudzes T-Rex 2 viedpulksteni, kas saņēmis augstākas izšķirtspējas ekrānu un vairāk nekā 150 dažādus sporta veidus....

Arī Kanāda liedz izmantot Huawei un ZTE 5G tehnoloģijas

Kanāda pievienojusies tām valstīm, kas izvēlas liegt Huawei 5G tehnoloģiju izmantošanu. Arī šajā gadījumā tiek runāts par nacionālo drošību,...

Logitech izziņo divu izmēru MX Mechanical tastatūras

Kā jau norāda nosaukums, Logitech izziņojis divas mehāniskās tastatūras, kas saņēmušas MX Mechanical nosaukumu. Logitech MX Mechanical tastatūras pieejamas...

Apple iPhone 14 priekšējā kamera varētu maksāt trīs reizes dārgāk nekā iepriekšējos modeļos

Parādījušās baumas, ka viens no lielākajiem jaunumiem nākamā iPhone modelī būs krietni uzlabota priekšējā kamera. Uzņēmums Apple vēlas iegādāties augstas...

Līdz ar Covid-19 krīzi arī mūsu iepirkšanās paradumi mainījās, atsakoties no tām precēm, kam parastos apstākļos būtu tērējuši sava maciņa saturu. Tomēr, kā izrādās, ne visās preču kategorijās fiksēts pieprasījuma kritums. Pētījumu kompānijas “Gartner” dati liecina par to, ka šī gada 2. ceturksnī tāda prece kā dators pirkta pat vairāk nekā 2019. gadā. Iemesls? Nepieciešamība strādāt attālināti un vajadzība pēc biroja mājas apstākļos.

Saskaņā ar Gartner sniegtajiem datiem – 2020. gada 2. ceturksnī globālie datoru pasūtījumi sasniedza 64.8 miljonus vienību. Tas ir par 2.8% vairāk nekā tajā pašā laika periodā 2019. gadā. Tas ir kāpums pēc ievērojamā pārdoto datoru krituma šī gada 1. ceturksnī, kas saistīts ar ierobežojumiem piegādes ķēdē. 2020. gada otrajā ceturksnī Lenovo un HP ieguva pirmo vietu pasaules datoru tirgū. Šie zīmoli veidoja pusi no datoru sūtījumiem šajā laika periodā. Tikmēr būtisks pieprasījuma pieaugums, salīdzinot ar 2019. gadu, vērojams gan Acer, gan Asus zīmolu datoriem. Vienlaikus šī gada 2. ceturksnī salīdzinājumā ar 2019. gada 2. ceturksni mazāk pirkti Dell, taču ievērojami retāk citu firmu datori.

Globālie datoru pasūtījumi 2020. gada 2. ceturksnī salīdzinājumā ar 2019. gada 2. ceturksni sadalījumā pa zīmoliem (tūkstošos vienību)

Avots: Gartner (tabulā iekļauti dati par personālajiem un portatīvajiem datoriem, taču ne Chromebook datori un iPad)

Gartner pētījumu direktors Mikako Kitagava (Mikako Kitagawa) norādījis, ka 2020. gada 2. ceturksnis bijis īstermiņa atveseļošanās laiks, ko radīja ārkārtīgi spēcīgā izaugsme Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Viņš skaidro, ka pieprasījuma pieaugumu pēc tādas preces kā datori radījusi nepieciešamība strādāt un mācīties attālināti, kā arī patērētāju vajadzība pēc jaunām izklaides iespējām. Vienlaikus tiek izteiktas prognozes, ka tik liels pieprasījums pēc datoriem nākamgad, visticamāk, nebūs vērojams.

AvotsGartner

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
15.07.2020 10:17

Pērk vairāk, ražo mazāk – nav tā, ka nolitavas tukšojas un ziemā gaidāms datoru un komponenšu bada laiks?

digitalk
15.07.2020 10:35
Reply to  KKTK

LV noliktavas vienmēr ir pustukšas, ja sāc nopietni kaut ko konkrētu meklēt. kaut ko vācot kopā vienmēr nākas iziet uz kompromisu.

Jurčiks
23.07.2020 09:23

imho tāpēc ka cilvēki strādā attālināti palielinās pieprasījums, praktiski katram kas strādā attālināti vajag savu datoru. telefons/koplietot datoru ar citiem ģimenes cilvēkiem vairs neder.

Reklāma