Pasaulē pirmais kravas auto, Hyundai XCIENT Fuel Cell, kuru darbina ūdeņraža degvielas šūnas, ir gatavs komerciālai lietošanai un pirmie 10 transportlīdzekļi nosūtīti uz Šveici, lai tie sāktu darbu. Kopumā ražotājs šī gada laikā uz Šveici plāno nosūtīt 50 ūdeņraža smagās automašīnas, bet nākamo piecu gadu laikā plānots saražot 1600 šādas automašīnas.

Kā skaidro “Hyundai” komerctransportlīdzekļu nodaļas vadītājs Čeols Lī, šī mašīna demonstrē, ka ūdeņraža transports ir mūsdienās pieejama realitāte nevis kāds attāls plāns nākotnei.

Automašīnu darbina 190 kW ūdeņraža degvielas šūnu sistēma, kas sastāv no divām atsevišķām 95 kW degvielas šūnu pakām. Mašīna aprīkota ar 7 ūdeņraža uzglabāšanas tvertnēm, kas kopā spēj uzņemt aptuveni 32 kilogramus ūdeņraža. Tiek prognozēts, ka šis smagais auto spēs nobraukt 400 kilometrus ar vienu uzpildi, bet uzpilde prasīs 8-20 minūtes.

Paredzēts, ka pēc Šveices ražotājs savu ūdeņraža transportlīdzekli piedāvās arī citās Eiropas valstīs. Tiek vēstīts, ka “Hyundai” strādā pie ar ūdeņradi darbināma traktora izstrādes, kurš ar vienu uzpildi varētu veikt aptuveni 1000 kilometrus.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN

Šajā gadījumā “tractor” tulkojas kā sedlu vilcējs.

DBLr

Piemēram Jelgavā arī plāno darboties šajā virzienā. Ir doma izmantot sabtransu, kas darbojas ar ūdeņradi. Ūdeņradi ražot no lētās elektrības, kad spīd saule, ir vējš un hesos daudz ūdens un elektrību nevienam nevajag.

Krotow

Un trūkstošos 70% ūdeņraža pieražos no krievu dabasgāzes :)

KKTK

Skatoties uz pazemes ūdens līmaņiem pēdējās vasarās – ūdens hesos būs ar vien mazāk. Vēja parkos visādiem Šķēlēm jāmaksā zaļā komponente – elektrība lētāka nepaliks. Bet tas, ka smirdīgais dīzelis tiek izvākts no pilsētu centriem gan ir mega-apsveicami.