Datos balstītas pieejas ar mērķi uzlabot sportistu sniegumu tiek izmantotas jau vairākos sporta veidos, piemēram, beisbolā, riteņbraukšanā, F1 un citos. Tomēr līdz šim šāda pieeja mazāk aktīvi pielietota futbolā. Šveicē bāzētais IT uzņēmums “Acronis” cer to mainīt un ar mākslīgā intelekta palīdzību plāno krietni uzlabot futbolistu spējas un sniegumu.
Dažos pēdējos gados uzņēmums ir noslēdzis līgumus ar futbola smagsvariem, tostarp Arsenal, Manchester City, Liverpool un Inter Milan – apkopjot tūkstošiem stundu ilgus kadrus no katra kluba futbola spēlēm. Nesen “Acronis” speciālistu vidū radusies atklāsme – viņu uzglabātos datus, ja tie tiek pareizi interpretēti, var izmantot, lai uzlabotu komandas sniegumu. Uzņēmums aicinājis futbola klubus iedot savus video ierakstus mākslīgā intelekta apmācībai un algoritmu izveidei. Mašīnmācīšanās tehnoloģija fiksēs komandas snieguma modeļus milzīgajā datu apjomā, kas, savukārt, palīdzētu menedžeriem un treneriem ātrāk pieņemt lēmumus labākas stratēģijas izveidē.
Ir daudzas jomas, kur mākslīgā intelekta spējas šajā ziņā varētu būt noderīgas. Piemēram, lai precizētu spēles stratēģijas vai izstrādātu personalizētus treniņu plānus katram spēlētājam. Tikmēr kopumā “Acronis” dažādām futbola komandām piedāvājis ap 220 idejas par to, kā uzlabot gan komandas, gan katra spēlētāja sniegumu.
Vienlaikus redzamākā mākslīgā intelekta ietekme joprojām varētu būt nevis uz laukuma, bet gan tribīnēs. Daļēji tas ir novērošanas kameru visuresamības rezultāts sporta stadionos. Piemēram, 2018. gada Pasaules kausa laikā Krievijā katrs stadions tika komplektēts ar 1200 kamerām, kas bija acīmredzams komerciāls apsvērums. Tika pētītas skatītāju sejas izteiksmes un acs zīlītes kustības laikā, kad tika rādītas dažādas reklāmas. Acīmredzot, vēl šobrīd mākslīgais intelekts labprātāk tiek izmantots biznesa uzstutēšanā, nevis, piemēram, sportistu apmācībās.