Vācijā bāzētais lidojošo taksometru jaunuzņēmums “Lilium” piesaistījis 35 miljonus dolāru no investīciju firmas “Baillie Gifford”, kas iepriekš likusi pamatus tādu grandu kā Amazon, Airbnb, SpaceX, Tesla un Spotify attīstībai. Diez, vai Lilium kādudien sasniegs tikpat iespaidīgus panākumus?
Lilium darbības virziens ir nākotnes mobilitātei dikti piemērotu transportlīdzekļu – elektrisku lidojošo taksometru projektēšana un ražošana. Uzņēmuma mērķis ir nākamās desmitgades laikā panākt to, lai lidojoši taksometri kļūst par vienu no pārvietošanās opcijām dažādos pasaules reģionos un valstīs. Tiek lēsts, ka šādu lidaparātu tirgus vērtība ap 2030. gadu varētu sasniegt un pārsniegt 3 triljonus ASV dolāru.
Vienlaikus Baillie Gifford sniegtais 35 miljonu lielais finansējums papildina Lilium jau līdz šim uzkrāto kapitālu, kas šobrīd sasniedzis 375 miljonus dolāru. Tikmēr Lilium finanšu direktors Kristofers Delbriks (Christopher Delbrück) norādījis, ka Baillie Gifford ir viena no pasaules ietekmīgākajām tehnoloģiju investīciju firmām, un tās lēmums par finansējuma izsniegšanu Lilium norāda par pārliecību un uzticību gan produktam, gan pašam biznesam.
Uz šo brīdi Lilium ir izveidojis piecu sēdvietu elektriskā lidaparāta Lilium Jet prototipu, kas paceļas un nolaižas vertikāli. Tas var sasniegt ātrumu līdz pat 100km/h, taču galīgais mērķis ir traukties pretī galapunktam ar 300km/h.
Prognozēts, ka viens lidojums ar šo brīnumu izmaksātu ap 70 ASV dolāru. Vienlaikus pirms sākt piedāvāt pirmos komerciālos lidojumus ar šo taksometru, uzņēmumam vēl jāsaņem sava transportlīdzekļa Eiropas sertifikāts un jāpierāda, ka tas var droši pārvadāt cilvēkus.
– Prognozēts, ka viens lidojums ar šo brīnumu izmaksātu ap 70 ASV dolāru…
Tas jau izskatās pēc problēmas. Nebūs jums taksometrs, bet gan aizplivināšana pa dārgo :P
Teikts, ka tas vēl skaitoties lēti.
Nu, ja lidojums pa tādu metropoli kā Ņujorka vai Tokija, aizņem vien dažas minūtes, nevis stundu sastrēgumos. Tad domāju, cena nav baisa. Rīgā tādus neredzēsim, no tā te nav jēgas.
Ja būtu 20$ Tad vel varētu regulāri izmantot.