“Tesla” vadītājs Īlons Masks ziņojumā uzņēmuma darbiniekiem paziņojis, ka pienācis laiks sākt “Tesla Semi” elektriskā kravas auto masveida ražošanu. Savā paziņojumā Masks raksta, ka viņš vēlas darīt visu iespējamo, lai auto pēc iespējas drīzāk nonāktu masveida ražošanā. Viņš norāda, ka “Semi” ražošana līdz šim bijusi ierobežota un tas ļāvis uzlabot dažādus auto aspektus.
Īsti nav skaidrs, kas domāts ar vārdiem “ierobežota ražošana”, jo uz ceļiem ārvalstīs manīti tikai divi šā kravas auto prototipi. Paredzēts, ka baterijas un piedziņas sistēmas ražos Nevadas štatā, bet pārējie darbi tiks paveikti citviet.
Paziņojumā gan nav norādīti jebkādi termiņi vai konkrētāki plāni, šim ziņojumam liekot izskatīties ļoti vispārīgam. “Tesla” savu elektrisko kravas auto konceptu prezentēja 2017.gadā un toreiz tika cerēts, ka ražošanā tas nonāks 2019.gadā. Šā brīža informācija liecina, ka ražošana varētu sākties gada beigās nelielos apjomos. Konkrēti skaitļi gan nav zināmi.
Interesanti cik šāds smagais varētu nobraukt uz vienas uzlādes? Eiropā samērā populārais DAF electric ar vienu uzlādi pilsētā nobrauc +/- 100 km. Kaut gan, zinot, ka Tesla labākie vāģi var nobraukt vairāk par 500 km uz vienas uzlādes, droši var paredzēt ka šie kravinieki vismaz 300-400 km nobrauks…
Pati Tesla saka, ka jebkur no 450 līdz pat kādiem 800 kilometriem ar vienu uzlādi. Protams, visi blakusapstākļi te noteikti spēlē lomu, nemaz nerunājot par tonnām, kas jāvelk. Kad šis kravinieks tiks līdz reālai lietošanai, tad uzzināsim pavisam precīzi
Šie attālumi bija ar pilnu kravu. Tukšā tika teikts, ka var nobraukt līdz 997 km.