Visā pasaulē automašīnu tirgus ir ļoti cietis no ierobežojumiem vīrusa apkarošanā, dažās valstīs tiek pat lēsts, ka jaunu automašīnu pasūtījumi sarukuši par 50% un vairāk. Latvijā šie dati tiek lēsti no aptuveni 30% līdz pat 95% samazinājumam pēdējo mēnešu laikā.
Pagaidām par baumām uzskatāma informācija norāda, ka Lielbritānija varētu ieviest visai pamatīgu kompensāciju tiem auto pircējiem, kuri no iekšdedzes dzinēja auto pāries uz jaunu elektrisko automašīnu. Nekas vēl nav oficiāli apstiprināts, bet tiek gaidīts, ka Lielbritānija saviem iedzīvotājiem varētu kompensēt līdz pat 7000 mārciņām (ap 7880 eiro) par elektroauto iegādi.
Elektrisku automašīnu iegādes kompensēšana varētu tikt izziņota 6. jūlijā, kad Lielbritānijā grasās pavēstīt par arī citiem atkopšanās mehānismiem pēc vīrusa izraisītās ekonomikas stagnācijas. Lielbritānija gan vairs nevar lepoties ar milzīgām pašu autoražotnēm, šī nauda aizplūdīs uz citām valstīm, kas ražo elektriskās mašīnas.
Lielbritānija paziņojusi par vēlmi no 2035. gada aizliegt iekšdedzes dzinēju automašīnu pārdošanu, bet šis plāns vēl nav apstiprināts. Lielākā problēma ir šobrīd (ne tikai Lielbritānijā) ir uzlādes staciju tīkls, kas netiks galā ar pieprasījumu, ja Lielbritānija uzsāks dalīt elektriskās automašīnas ar 7000 mārciņu atlaidi.
Skauž!
Tikko LV bija elektrības problēmas . Tramvaji un trolejbusi stāvēja . Vai e auto turpināja lādēties ?
Līdzko tika saslēgti atpakaļ visi nepieciešamie transformatori, varēja turpināt uzlādēt arī elektroauto. Jā, šī bija traka avārija, jo skāra uzreiz daudz klientus, tomēr tā ātri tika novērsta.
Jā, ar piestartēšanu no kaimiņa auto akumulatora vairs nepietiks. Būs jāpērk velotrenažieri ar ģeneratoru visai ģimenei un cauru nakti jāminas.
Liekas, ka nevis 7’000 mārciņas, bet gan 6’000 https://www.reuters.com/article/us-britain-autos-electric/uk-considers-giving-drivers-up-to-6000-in-new-car-scrappage-scheme-telegraph-idUSKBN23E0TS