Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 29. maijā sniedzis savu oficiālo lēmumu par Tele2 izdarībām aprīļa beigās, visiem saviem klientiem automātiski pieslēdzot bezlimita interneta lietošanu no 1. jūnija, piemaksājot 2,50 EUR mēnesī. Lai atteiktos no tā, bija jānosūta speciāla īsziņa.

Kā jau valsts iestāde, tad PTAC sīki un smalki savu vērtējumu sniegusi uz 6 lapaspušu dokumenta, bet īsumā tajā tiek veiktas atsauces gan uz Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu (NKAL) un Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL). Tiek izmantoti dažādi panti, kuri norāda uz negodīgu komercpraksi, jo pēc vienkāršas loģiskas domāšanas, klientam var piedāvāt pakalpojumu, taču to nedrīkst pieslēgt automātiski un veikt papildus maksu, kura nav iepriekš norādīta līgumā. Sīkāk tiek iztirzāts arī līgums un tā priekšmets, sasaistot ar attiecīgā mobilā datu plāna izmaiņām. Tīri cilvēcīgi novērtēta situācija, ka ikdienas lietotājs visdrīzāk neiedomātos, ka ir jānosūta īsziņa, lai atceltu pakalpojuma summas paaugstināšanos, un ka to visdrīzāk cilvēki ieraudzīs tikai jūlija mēnesī, tad izraisot lielus pārpratumus. Ar pilnu tekstu iespējams iepazīties PTAC mājaslapā.

PTAC pagaidu noregulējums ir pavisam vienkāršs. Tas aizliedz veikt šāda veida negodīgu komercpraksi, kurā bez patērētāja aktīvas un nepārprotamas piekrišanas veiktas pakalpojuma izmaiņas un paaugstināta cena.

Uzņēmums Tele2 ir sniedzis savu atbildi uz šo situāciju, izsūtot medijiem speciālu relīzi, kurā norāda uz to, ka PTAC tieši aizliedz mobilo pakalpojumu sniedzējam nodrošināt klientiem izdevīgus tarifus, kā arī iestāde nav tiesīga aizliegt izmaiņas tarifu plānos. Gribētos teikt, ka Tele2 ļoti profesionāli atrunājas, neminot precīzākas detaļas, vien to, ka klienti ir oficiāli informēti mēnesi pirms izmaiņām, kā norādīts līgumā. Ne vārda par to, kādā formā tas tika pasniegts, uz ko norāda tieši PTAC. Tele2 grasās pārsūdzēt iestādes lēmumu.

Bet vispār tā ir diezgan bezkaunīga rīcība, kad saproti, ka esi pieļāvis kļūdu, tev uz to norāda PTAC un vēl sadomā sūdzēties ar šo patērētāju tiesību sargu. Sanāk tāds labs spļāviens sejā saviem klientiem.

Vēlreiz gribu uzsvērt vārdu “atrakstīties”, jo Tele2 mierīgi paziņo, ka klientiem bija jānosūta tikai bezmaksas īsziņa, bet netiek pieminēts par ko tieši. Un šī īsziņa bija par pakalpojuma atcelšanu, un kā izrādās, tad atbilde pienākusi vien pēc 10 dienām, kā arī Tele2 klientu portālā tarifu plāni nav nomainījušies tik ātri. Tāpēc šo visu vajag pārskatīt ar vēsu prātu. Runa vienkārši ir par formātu, kādā pakalpojumu sniedzējs komunicē ar saviem klientiem, un gribas piekrist, ka tas noteikti nav pareizais.

Gaidīsim lietas turpinājumu, kas varētu izvērsties par vienu no karstajiem kartupeļiem mobilo sakaru jomā Latvijā 2020. gadā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
37 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ainārs

Ļoti nekaunīgi viss šis pasākums no Tele2 puses. Pieļaut kļūdu ir viena lieta, bet veidot šādu agresīvu un augstprātīgu komunikāciju situācijā, kad pats esi sataisījis ****, cita lieta. Sociālajos tīklos Tele 2 atbilde bija apmēram kādi te visi nepateicīgi, mēs to dodam internetu pa kapeikām un, ja kas nepatīk var tak atteikties. Mhm, ja jau būtu tādi labdari, tad pakalpojums būtu jāpieslēdz nevis jāatslēdz.
 
Es Tele 2 spamu labākajā gadījumā izlasu pa diagonāli un, ja nebūtu sacelta visa šī brēka, nemaz nebūtu piefiksējis, ka man tas internets jau ir pieslēgts.
 

Skābene

Tas PTAC ir tāda divkosīga iestāde, kas likumu staipa uz vienu vai otru pusi. Kad sūdzējos par to, ka BITE apkāš bērnus ar saviem interneta lietošanas noteikumiem, līgumā nenorādot skaidrus un saprotamus spēles noteikumus, tad PTAC atbild, ka līgums ir pupu mizas, jālasa Bites lietošanas noteikumi internetā, kam ir lielāks spēks kā līgumam uz kura uzlikts paraksts! Bet vispār jau vajag audzināt tos operatorus, citādi paliek pārāk bezkaunīgi!

Pičs

Šajā gadījumā viņi visu izdarīja pareizi.
Tāpēc pierakstīt divkosību, nav korekti.

Skābene

Divkosīgi ir tad, kad vienu operatoru saudzē, bet otru per! Jāper ir visus, un sāpīgi, tā lai visi redz, trīc un dreb! :)

Fedja

Visi operatori ir izdomas bagāti, kad vajag palielināt apgrozījumu un ienākumus! Ir tak bijuši visādi antivīrusi un apdrošināšanas, kas sākumā par brīvu, bet ja neaizsūti sms, ka vairāk negribi šito draņķi, tad ar nākamo mēnesi jau pieskaita kaut kādas kapeikas klāt pie rēķina! Varu saderēt, ka drīz cepiens būs par bezmaksas Go3 televīziju, ko BITE uz Covid laiku bez maksas piedāvāja saviem klientiem. Neticu, ka tas pakalpojums beigs darboties vienā konkrētā datumā, visticamāk, ka rēķinā būs parādījusies jauna pozīcija un apakšā ar zvaigzīnīti būs atruna “Jurists lika pateikt- pats vainīgs, ka neatslēdzi, jo kaut kur tūkstots divi simti septiņpadsmitajā lapas… Read more »

Edgars K

Kāpēc uzreiz tik tendenciozi? Pēc diviem atsevišķiem gadījumiem uzreiz nevar spriest, ka “vienu saudzē, otru nē”. Tie ir tikai divi gadījumi.

Pičs

Tele 2 mļe.
To tik vien var kā plātīties ar savu 4.gadu ātrāko internetu.
Konkrēta klientu čakarēšana. Ar cinisku atrunu, ka jānosūta taču tikai īsziņa par atcelšanu.
 
Kur var tik zemiski naudu raust. Daļa, kas neseko līdz vai nesaprot nianses, nenosūtīs šādu īszinu. Daļa nepamanīs tos 2.50 un arī nenosūtīts.
Cik daudz Tele 2 ir klientu? Un cik šādu īzsiņu nenosūtīs?
 
Nekaunīga naudas izkrāpšana no klientiem.

Lai saprastu

Saprotu pareizi- TELE2 visiem par brīvu bez prasīšanas pieslēdza papildus fīču- bezlimita internets, tad tai fīčai ‘nomainīja cenu’ un tad to nosauca par ‘tarifu maiņu’ ?

Čiekurs

Lai saprastu ir jāizlasa raksts, bet īsajā versijā pirmā rindkopa. *facepalm*

Lai saprastu

Man lieka fokuss ir uz to, ka Tele 2 bezmaksas pakalpojuma pieslēgšanu un tad šī pakalpojuma cenas palielināšanu sauc par ‘tarifu maiņu’

Janis Murnieks

Nedaudz par virsrakstu veidošanu – vai grasīšanās pārsūdzēt lēmumu ir uzbrukums ?
Par tēmu : jā ir biš nesmuki šādi izdarīties , bet galu galā – mēnesi iepriekš paziņots bija ? Bija! izlasiji ? Atzīmē kalendārā dienu kad atteikties un gatavs . problem solved . Tā teikt turi acis vaļā .
Mana Māmiņa šo sms bija lasijusi un principā pat bija ieinteresēta to turpināt lietot . jo tas bija izdevīgāks par citām alternatīvām ..

Čiekurs
Elder

Iet runa tikai un vienīgi par veidu kādā šis “izdevīgais” pakalpojums tiek pieslēgts. Ētiski un godīgi būtu izsūtīt klientiem sms par to, ka ir iespēja šādu pakalpojumu pieslēgt. Tie kas vēlas, nosūta atbildes sms un piesakās pakalpojumam, kas nevēlas, ignorē. Automātiski pieņemt, ka visi šo pakalpojumu grib un uzreiz pieslēgt, pēcāk apgrūtinot tos, kas to tomēr negrib (pieļauju, ka negrib pārliecinoši lielākā daļā) viennozīmīgi ir negodīga komercprakse.

Janis Murnieks

Brīnumu lietas dara arī citi , bet pērienu saņem tikai šis . ar kautkā ne pārāk godīgi . bet nu pofig . izdzīvos , pārdzīvos un aizmirsīs :D

Kristaps Skutelis

Daudzo gadu gaitā, kad rakstām par tehnoloģijām vairāk vai mazāk pa dupsi no mums ir dabūjuši visi operatori, kad tas, mūsuprāt, ir bijis pamatos. Nē, es netaisos tagad speciāli rakstīt sliktu par citiem, lai tikai panāktu kaut kādu tev vēlamu balansu. Kad būs kaut kas nejēdzīgs no citu puses, tad katru gadījumu izskatīsim atsevišķi un ja tas šķitīs gana nozīmīgs, informēsim lasītājus.

Artis Ābols

Neturi sveci zem pūra un parādi ar pirkstu, kuri tad ir tie aktuālākie citu operatoru sastrādātie mēsliņi. 3-gadīgas cenu celšanas par 1 eur vari nesaukt, tās te visas ir apžļembātas.

Janis Murnieks

Reklāmu kari , Telefon zvani ar zemsegas piedāvājumiem , Sākumā sasolīts nezin kas , pēc laiciņa pārdomāts un atcelts un citi nesmukumi . Tāpat 1eur vai 2,50 – idejiski nav nekādas atsķirības , vai tomēr par 1eur apcelt drīkst .
+ vēl šis tas , ko nedrīkstu izpaust
 
 

digitalk

par to visu ir rakstīts blogā vai apspriests forumā, nekā jauna nepateici.

Janis Murnieks

neliels negāciju garnējums tomēr ir jūtams T2 virzienā …

Kristaps Skutelis

Pastāsti, pastāsti, ko nedrīkst izpaust.

Janis Murnieks


varbūt , kautkad , vecumdienās to drīkstēšu memuāros pieminēt . bet pagaidām nop , nevaru . :D

Last edited 1 month ago by Janis Murnieks
Kristaps Skutelis

Tu vari anonīmi to šeit uzrakstīt vai atsūtīt man uz kristaps@kursors.lv :)

Fedja

Ir gadījies, ka zemdeķa piedāvājums nestrādā ārzemēs, kaut solīts, ka strādās, ja pirms tam pieteiksi no kura līdz kuram datumam plāno apmeklēt ārzemes. Aizbrauc uz ārzemēm, protams nestrādā, zvani no cita cilvēka palienēta telefona, lai noskaidrotu WTF, uz ko atbild, ka oi, oi kā tad tā, nu varbūt pieslēdzam uz nedēļu citu tarifa plānu, kam ir pakalpojums ārzemēs un tad kad atbrauksi atpakaļ, nu tad sabīdīsim visu pa vecam un kaut kādu bonusu iešķiebsim. Kad atbrauc atpakaļ no ārzemēm, tad izrādās, ka operatoram vairs nav tāda plāna kā bija pirms ceļojuma, tāpēc nevar pieslēgt atpakaļ un par solītajiem bonusiem neko… Read more »

Jānis Bebrītis

Kad bite 2011 gadā ar atpakaļejošu datumu uzcenoja Triatel zvanus un uzģenerēja daudziem pamatīgus rēķinus, tad arī bija labs cepiens. Toreiz aizgāju no bites tīri ētisku iemeslu dēļ, kaut gan pats nebiju ietekmēts. Ceru, Tele2 arī saņems attiecīgu novērtējumu no klientiem, tīri pamācības nolūkos – numuru jau saglabāt tā pat var, aiziet atpakaļ, ja tiešām ir labi – arī.

Egīls

Izskatās ka tele2 ir sava troļļu armija

Pīters

Ugh. Atkal šis sviests.
Jautājums studijā- vai telekomunikāciju operatoriem ir aizliegts veikt izmaiņas savu tarifu plānu saturā un izmaksās?

digitalk

nav, bet par to vajag brīdināt ar piedāvājumu PIEKRIST šīm izmaiņām.

Pīters

Pagriezīšu jautājumu savādāk- ja piemēram tu būtu sakaru operators. Izdomāji nomainīt TP iekļautos pakalpojumu un cenu. Tu jautāsi visiem saviem klientiem, apkoposi datus un tad, ja klienti tev pateiks nē, tu visu pametīsi kā bija?

digitalk

nē, es savus klientus nostādu fakta priekšā, pirms iekasēt no viņiem naudu. ja viņi saka, ka tas ir par dārgu, tad mēs laužam līgumattiecības. viņi meklē zaļākas pļavas, es sērīgi nopūšos un pieņemu nākamo rindā.
 
[edit] tas bija par manu biznesa praksi. ja es būtu sakaru operators, tad pieturētos pie tādas pašas. negaidīti?
 

Last edited 1 month ago by digitalk
Pīters

Nu un ja tu tagad iedziļināsies situācijā, Tele2 1.05 nosūtija SMS, ka no jūnija sāks iekasēt par to netu. Tik atšķirība tajā, ka tā nav obligāta lieta, un no tās ir iespēja atteikties, nelaužot līgumu. Negaidīti?

digitalk

nu un ja tu tagad pārstāsi muldēt tukšu un izlasīsi manu rakstīto, tad es sākumā sagaidu klienta piekrišanu un tikai tad iekasēju naudu.

get high

čau, Pīter Pen! Varbūt vienreiz kļūsti pieaudzis?

Pīters

Nesapratu tavu uzbraucienu 😄

geksis

Starpcitu, ne visiem atnāca sms ar vienādu tekstu.
Man ir līgums, kurā ir divi numuri (vienu lietoju es otru māsa), abi tarifi ar ierobežotu interneta apjomu (vienādi). Kamēr bija bezmaksas bezlimita internets pieejams es šo iespēju izmantoju pilnā mērā, māsa nē (nepārsniedza pamattarifā noteikto).
Man atnāca sms, ar informāciju, ka ir iespēja sūtot sms atteikties no papildus interneta par papildus samaksu, bet māsai, gluži pretēji, ka ir iespēja to pieslēgt sūtot sms.
 
Līdz ar to tiek radīts vēl lielāks apmulsums, lai saprastu, kas īsti jādara.
Laigan kopumā es pozitīvi vērtēju Tele2 piedāvājumu, bet šoreiz jāpiekrīt PTAC par piedāvājuma pasniegšanas veidu.

Pīters

Prikols ir tajā, ka, ja bezmaksas bezlimita laikā sāki lietot internetu kā bezlimitu, T2 tev piedāvā atteikties. Ja nelietoji, piedāvā pieslēgt.
Operators analizējot tavu datu patēriņu akcijas laikā nosūta tev atbilstošu piedāvājumu. :)