Reklāma

Wi-Fi 6 maršrutētājiem vairs nav jābūt dārgiem!

Jaunākie raksti

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

“Baltcom” iegādājas “Microlines” un nostiprina pozīcijas Latvijas austrumu reģionā

Telekomunikāciju uzņēmums “Baltcom” ir paplašinājis savu darbību Latvijas austrumu reģionā, noslēdzot darījumu par telekomunikāciju uzņēmumu grupas “Microlines” iegādi. “Microlines”...

Vēl šogad gaidāmi salokāmie viedtālruņi no Oppo un Huawei

Parasti decembrī vairs netiek izziņoti lieli viedtālruņu jaunumi, bet šogad tiek gaidīts, ka Oppo un Huawei varētu vēl izziņot...

Pirmo reizi pēdējo gadu laikā samazinājušies cilvēku tēriņi “melnās piektdienas” atlaižu laikā

Ienākusi pirmā informācija par to, cik daudz naudas šī gada "melnās piektdienas" (angliski Black Friday) iepirkšanās bumā ir tērējuši...

Pagaidām esam redzējuši tikai dārgus un ļoti dārgus Wi-Fi 6 maršrutētājus, kas arī ir pamatā tam, ka neviens nemetas ar galvu pa priekšu iekšā šai teorētiski ļoti ātrajā bezvadu tehnoloģijā. Jā, arī pie mums sāk parādīties ne pārāk dārgi Wi-Fi 6 maršrutētāji, piemēram, TP-Link Archer AX1500, kas jau maksā ap 80 eiro.

Viens no lētākajiem Wi-Fi 6 maršrutētājiem, kas gan pie mums vēl nav pieejams, varētu būt Xiaomi Mi Router AX1800. Mi Router AX1800 cena Ķīnā ir ap 46 dolāriem, Aliexpress šis maršrutētājs maksā ap 60 dolāriem, bet pie šādas cenas izdevīgāk būs ņemt tepat uz vietas TP-Link.

Xiaomi Mi Router AX1800

Huawei apakšzīmols Honor izziņojis Honor Router 3 WiFi 6 AX3000, kas Ķīnā maksā ap 31 dolāru. Honor Router 3 darbina Huawei Gigahome W650 divu Cortex-A53 kodolu procesors ar 128 MB RAM un 128 MB atmiņu. Maršrutētājs piedāvā 802.11ax/ac/n/a 2×2 un 802.11ax/n/b/g 2×2 MU-MIMO Wi-Fi 6 līdz 2976 Mbps.

Tātad labā ziņa ir tā, ka mums sāk parādīties izvēle arī Wi-Fi 6 maršrutētāju lauciņā. Wi-Fi 6 tīkla kartes jau ir iegādājams gan klēpjdatoriem, gan arī galddatoriem par visai pieņemamām cenām. Intel Wi-Fi 6 AX200 klēpjdatoru tīkla karti vari iegūt īpašumā par aptuveni 15 eiro no eBay.

Reklāma

32 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
32 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Modris
21.05.2020 09:19

Parastais lietotājs pat nespēj izmantot ac režimu, kur nu vēl 6GHz iespējas. Cik ir tās iekārtas, starp kurām neoiecieši tādi ātrumi. Cik cilvēki lieto nterneta pieslēfumu ar ātrumu virs 300M.
Tas svarīgāks būtu mazajam biznesa saktoram, bet tad būtu jāizvēlas Mikrotik, kā strādā daudz stabilāk un nav nepieciešami iekārtu restarti, lai rūteri negļukotu.

Latvietis Latvietis
21.05.2020 10:06
Reply to  Artis Ābols

Pusei no tevis pieminētajām iekārtām pietiek ar 2.4GHz. Daudzas iekārtas, piemēram, tās pašas spuldzītes, durvju zvani prot tikai 2.4GHz, un vairāk arī neko nevaja! Kā arī Google mājas asistents iesaka lietot 2.4GHz, jo ir daudz labāks signāls salīdzinot ar 5.GHz, kas knapi divām sienām tiek cauri.

digitalk(@ciparnieks)
21.05.2020 11:58

toties uz 5GHz ir daudz tīrāks ēters. ja dzīvo pilsētas biezoknī, tad pieslēgties pie 5GHz ir kā kausiņš vēsa alus karstā vasaras dienā.

Latvietis Latvietis
21.05.2020 14:24
Reply to  digitalk

Ja tu tu atrodies 2m attālumā no rūtera, tad ātrums ir labs, kaa 2 sienas tā čušš… Un 2m var arī ar vadu aizvilkt: lēti, ātri un stabili!

digitalk(@ciparnieks)
21.05.2020 18:51

mobilais ar vadu? interesanti… :)

Latvietis Latvietis
22.05.2020 09:47
Reply to  digitalk

Kam tev gigabits telefonā?

digitalk(@ciparnieks)
22.05.2020 10:56

es jau neteicu, ka man vajag visu gigabitu, bet ka ēters ir tīrāks, t.i., realitātē sakari stabilāki neskatoties uz mazāku zonu.

Pičs
22.05.2020 11:41
Reply to  digitalk

Varbūt izlasiet no sākuma, kas ir WiFi 6 standarts un tad runājiet par Ghz? :) WiFi 6 arī strādā ar 2.4Ghz un ātrums ir tikai viens no momentiem. Pārējie ir battery life bezvadu iekārtām, better performance in crouded areas, kas ir būtiski daudzzīvokļu mājās vai kādam, kas viedo māju uzsēdina uz WiFi.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 12:17
Reply to  Modris

> Parastais lietotājs pat nespēj izmantot ac režimu, kur nu vēl 6GHz iespējas. Cik cilvēki lieto nterneta pieslēfumu ar ātrumu virs 300M. Šāda loģika ir visai jocīga. Pēc tāda vidējā “parastais lietotājs nespēj” varētu daudz ko nedarīt. Nevilkt optiku, neražot auto, kas var paatrināties līdz 100 divās sekundēs, nemēģināt lidot uz Marsu utt utjprjām. Ja nepieciešams kaut kur lietot/ieviest mesh tīklu, tad wifi6 ir kaut vai galvas tiesu pārāks starp(tīkla)iekārtu komunikācijas ziņā pat ja gala klienti neatbalsta. Kas attiecas uz Mikrotiku, tad tāpat kā citiem ražotājiem ir gan problēmas gan “nepieciešami iekārtu restarti” – var palasīt kaut vai https://blog.mikrotik.com/security/ (vai… Read more »

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.05.2020 13:30
Reply to  Reinis Rozitis

Jā, es visu laiku ar vienu aci sekoju Mikrotik aktualitātēm un arī mājās jau gadiem lietoju Mikrotik produktus, bet man tie vienmēr ir šķituši nenormāli sarežģīti uzstādīšanā. Tos nevar tā vienkārši iestatīt parasts ierindas cilvēks. Jā, es zinu, ka tagad ir mobilā lietotne ar kuru var vienkāršāk nokonfigurēt pamatlietas un visdrīzāk būs kādā brīdī jāapskata kāds no jaunajiem Mikrotik rūteriem. Pēc dizaina var redzēt, ka viņi arī parasto mirstīgo lietotāju tirgu grib paķert.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 13:59

Jā tieši tādā kontekstā to arī domāju, jo Audience viņi prezentē pat kā dizaina objektu “Who said you should hide your router in the closet?”
.. līdz ar to, kas mainījies no vienkārša gala lietotāja viedokļa.

p.s. šis protams nesaistīti ar wifi6, jo, manuprāt, MT vēl nav produktu ar atbalstu

Mārtiņš Vācietis
21.05.2020 14:06

Nu jau mikrotikam ir QuickSetup mode pieejama caur winbox, kas ir ļoti vienkāršota parastam lietotājam saprotamā veidā!

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.05.2020 14:11

Parastajam mirstīgajam cilvēkam vajag aplikāciju :) Es gan te nesen mājās uzstādīju MicroTik hAP ac2 RBD52G-5HACD2HND-TC un viss bija plus/mīnus saprotams un okei, ja neskaita monentu, ka 5GHz nedarbojas uzreiz. Es nojājos ilgi un dikti ap to rūteri līdz beigās man izskaidroja, ka tas ir normāli un kaut kādas minūtes rūteris skenē apkārt notiekošo un tikai tad slēdz iekšā savu 5GHz tīklu. Un grūti lietotājam parādīt vienu īsu paziņojumu, ka tīkls būs pieejams pēc brīža? :D

Janis
21.05.2020 20:25

Ja jau tev ir saprasana par WiFi frekvencem un vilnu izplatisanas ipasibam, tad liekas jocigi ka Mikrotik ruteru pamatkonfiguracija tev sagada problemas?

Iestatit majas lietotajam Mikrotik ruteri ir tikpat vienkarsi vai pat vienkarsak ka ar TP link veidigajiem analogiem.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.05.2020 21:06
Reply to  Janis

Kamēr nebija iestatīšanas mobilās aplikācijas, protams, ka nē.

arcsin
21.05.2020 13:56
Reply to  Reinis Rozitis

Par to daļu, ka WiFi6 mesh tīklos ir galvas tiesu pārāks, drīkst palūgt sīkāku izskaidrojumu?
Tikai, lūdzu, bez MU-MIMO un OFDMA pieminēšanas, jo šīs tehnoloģijas dod neko šādā gadījumā.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 14:07
Reply to  arcsin

Nu ja tie “dod neko”, tad 1024-QAM ? :)

arcsin
21.05.2020 20:32
Reply to  Reinis Rozitis

Šobrīd man nav pieejamas divas WiFi6 iekārtas, kurās var apskatīt modulāciju un izmantoto MCS, bet es nebūtu tik pārliecināts, ka iekārtas vienosies par 1024-QAM izmantošanu tipiska mesh tīkla gadījumā – iekārtas neatrodas tiešā redzamībā viena no otras, pietam nereti dažādos ēkas stāvos.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 21:55
Reply to  arcsin

Nu kad būs pieejamas, tad paskaties..

arcsin
21.05.2020 22:14
Reply to  Reinis Rozitis

Ja Tu apgalvo, ka tas ir standarta gadījums, drīksti droši padalīties ar sistēmas nelielu aprakstu un kādiem testa rezultātiem.
No pieredzes ar Wifi5 – standarta mesh pielietojuma gadījumā 256-QAM neredzēt tuvumā, par 1024-QAM runāt var tikai sales cilvēki, tāpat kā par brīnumaino MU-MIMO tehnoloģijas pienesumu.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 23:06
Reply to  arcsin

Man nav vēlmes pierādīt (nav arī iespējas, kā vien paša pieredze), ka kaut kas ir vai nav mārketings, tāpat arī nav jausmas, ko saka “sales cilvēki”. Nav arī analogu (identiskas jaudas, procesori / vienāds skaits antenu utt) iekārtas, kas atbalsta piemēram tikai wifi5, bet otras wifi6 (tikai pieņēmums, ka “vecās”/iepriekšējās ac iekārtas ir tikpat samērojami jaudīgas), lai veiktu analogus testus, jo pretēji tāpat visu var vienkārši apšaubīt. Ir tikai praktiska pielietojums ar wifi6 mesh rūteriem (TP-Link Deco x60) 2stāvu ēkā un ar viena tjapļapu ražotāja Intel ac un Killer ax wifi kartēm – un wifi6 ir “galvas tiesu” jeb tos~25%… Read more »

arcsin
22.05.2020 09:00
Reply to  Reinis Rozitis

Tos ātrumus saukt ir bezjēdzīgi, ja nepasaki lietoto kanālu platumu/spatial stream skaitu.
Tieši tā, būtu jāuzliek tāda pat sistēma ar identisku kanāla platumu, spatial stream skaitu, novietojumu un pie vienādiem spektra apstākļiem.
Šeit jau izskatās, ka pārlikts kanāla platums no 40 MHz uz 80 MHz, bet Tu priecājies par 1024-QAM…
Mārketings katrā ziņā labi strādā.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
22.05.2020 10:16
Reply to  arcsin

> bet Tu priecājies par Es kā klients priecājos par labāku veiktspēju neatkatīgi no marketinga (un neatkarīgi arī no tā, ka varbūt to utilizēšu tikai kādos 5% no lietošanas laika) un kā gala lietotājam faktiski ir/būtu vienalga ar kādu “pixie dust” kas ir panākts. Arī sākotnējais komentārs bija tikai par to (par ko arī raksts), ka ņemot verā cenas nav iemesla neiegādāties AX iekārtas. Protams, ja ir “bailes” par to ka pēkšni pēc pusgada kāds raus nost “certifified” bļembas (un nekas neies) vai ka kāds ražotājs(-i)/marketologs stāsta mulķības par jaunās paaudzes priekšrocībām un apmierina esošā aparatūra, tad nekas nav jādara… Read more »

arcsin
22.05.2020 11:51
Reply to  Reinis Rozitis

Katram jau sava ticība kaut kam.
Kā ar stabilitāti TP-Link Deco x60 sistēmai, nav bijušas kaut kādas mistiskas problēmas vai kas tāds?

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
22.05.2020 17:58
Reply to  arcsin

Iekšējā tīklā nekas slikts nav novērots (varbūt arī daļēji tapēc, ka stacionārajiem pc ir tp-link adapteri, mobilās iekārtas staigājot apkārt pārslēdzas normāli), vairāk sāpe ir ar uplinku / mobilo internetu, bet nu tas cits stāsts.

Bet otrreiz nepirktu, kaut vai tā iemesla dēļ, ka nodēm barošanas kluči ir nu baigi milzīgi, kaut kā pirms tam nelikās tik būtiski..

arcsin
22.05.2020 18:24
Reply to  Reinis Rozitis

Deco x60 vai tad vienīgā WAN opcija nav Ethernet?
Cena jau arī diezgan “simpātiska” tām iekārtām.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
22.05.2020 19:11
Reply to  arcsin

Jā, wans nāk no pie etherneta pievienota modema.

Par cenu – no vienas puses jā, no otras tu idejiski saņem 3 iekārtas, kas katra var būt standalone rūteris, tad uz šo brīdi, manuprāt, ir samērojamas.

Mana otra “ideja” (kas no finansiālā viedokļa, iespējams, izskatās vēl neracionālāk) bija Amplifi Alien + Mikrotika SXT LTE (passthrough modē), bet tā kā kaut kādu iemeslu dēļ (vai nu vīrus vai kas) Ubiquity jau kādus N mēnešus neko nav saražojis un veikali ir “out of stock”, tad tā atlikās (pagaidām) ..

Krotow
22.05.2020 18:57
Reply to  Reinis Rozitis

Barošanas blokiem lielākā sāpe parasti ir zems un plats korpuss, kas iesprausts parastajā pagarinātājā, “apēd” brīvās ligzdas abās pusēs. Tiešām nesaprotu kāpēc barošanas bloku nevar uztaisīt šauru un vertikālu. Tur vēl vieta radiatoram atrastos. Pie sevis “pagarinātāju jautājumu” atrisināju ar vienu 6-vietīgo pagarinātāju ar ligzdu caurumiem gar pagarinātāja garāko asi un 1,5 cm distanci starp ligzdām. Pietika vietas visiem blokiem un vēl viena brīva ligzda palika. Tiesa gan tas pagarinātājs maksāja 3x dārgāk par “tipisko” Depo pagarinātāju.

maigonis
21.05.2020 16:22

Labākais ir tas ka 802.11ax standarts vēl nav pabeigts. Gala versiju pieņems tik šī gada beigās, Covida dēļ tas var aizkavēties. Neiesaku pirkt wifi6 ne rūterus, ne ierīces. Visas šīs ierīces var neiegūt gala sertifikāciju – principā šīs ir drafta ierīces.

Kas attiecas uz Mikrotiku. Tikko sev mājās pilnībā nomainiju visas tīkla ierīces uz Mikrotik ierīcēm. Vai Mikrotiks ir foršākais un labākais? Nē, sevišķi soho wifi ierīces būs lēnākas un ātrāk padosies slodzes priekšā, bet par cenu kādas tirgo un izglītības dēļ nesūdzos.

Reinis Rozitis(@reinis_rozitis)
21.05.2020 16:48
Reply to  maigonis
digitalk(@ciparnieks)
21.05.2020 19:06
Reply to  maigonis

@maigonis sevišķi soho wifi ierīces būs lēnākas un ātrāk padosies slodzes priekšā, bet par cenu kādas tirgo … nesūdzos

tev te pretruna, ja gribi kaut cik objektīvi salīdzināt, ir jāizvēlas iekārtas no vienas cenu kategorijas. pie vienādas cenas MT soho nav lēnāks un turas daudz stabilāk.
drīzāk varētu sūdzēties par modeļu ar ārējām antenām neesamību, jo (piemērs iz dzīves) aizvēsturisks TP-Link ar ārējo antenu labāk noklāja zonu un atrisināja sakaru problēmas bez vadu vilkšanas. tiesa, stabilitātei nācās pāršūties uz dd-wrt, bet tas jau ir cits stāsts.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: