Balstoties uz 2020. gada pirmā ceturkšņa auto pārdošanas datiem Islandē, tieši kompānijas Tesla ražotie auto ir bijuši populārākie un visvairāk pārdotie, apsteidzot tādus vārdus kā Toyota un Volkswagen.
Islande, iespējams, varētu būt vēl viena “zelta bedre” elektriskajiem un hibrīdauto, jo valsts un sala jau šobrīd darbojas gandrīz ar 100% atjaunojamo elektroenerģiju, kā arī naftas produktu piegāde uz salu sadārdzina degvielu. No gada sākuma līdz 31. martam ir pārdotas 415 Teslas automašīnas – Model S, X un 3, kam seko 286 Toyota automašīnas un 257 Volkswagen. Skaits, protams, nav liels,un balstoties uz 2019. gada datiem Islandē tikuši reģistrēti tikai 2442 pasažieru auto.
Kaut arī cilvēku interese par Teslas automašīnām bijusi jau pāris gadus, autoražotājs oficiāli sāka piedāvāt iespēju pasūtīt auto un servisus vien 2019. septembrī. Tāpat plānos ir uzstādīt 4 speciālās uzlādes stacijas, kas ļautu ērti pārvietoties pāri visai teritorijai. Šajā trīs mēnešu periodā no pārdotajiem auto 31,7% bijuši pilnībā elektriski auto, bet pieskaitot plug-in hibrīdauto, apjoms sasniedz pat 57,6%.
2017. gadā esošie Teslas īpašnieki izveidoja īpašu video, kurā lūdza atvērt oficiālo Teslas servisa centru Islandē, kas tika izdarīts 2019. gadā. Protams, procenti ir procenti, un tie var izklausīties ļoti elektroauto slavinoši, jo realitātē Islandes auto tirgus ir mazs.
Kāda ir Islandē īstenotā elektroauto iegādes valsts atbalsta programma? Bez tās esmu skeptisks par EV izplatību. Arī Norvēģijā EV popularitāte nav nejauša, bet mērķtiecīgi valsts atbalstīta.. Gaidām, kad Latvijā parādīsies kāds nopietns atbalsts.
Šeit ir vecāks raksts no 2018. gadā, bet kopumā tieši valsts uzbūve, cilvēku blīvums pilsētā un zemās elektrības cenas pašas veicina elektrifikāciju. https://theicct.org/blog/staff/iceland-ev-market-201807
Iceland is a small country by measures like population and population density. Šis ir pirmais teikums tajā rakstā . Vai apgalvosi , ka mazāks iedz. blīvums nozīmē vairāk eauto ?
Es to saprotu kā pietiekamu lielu blīvumu uz salīdzinoši mazu teritoriju. Latvija arī nav ļoti blīvi apdzīvota, bet skaidrs, ka lielākā daļa dzīvo Rīgā un ap Rīgu.
Tas nestrādā . Visu ainavu rada kwh gala cena . Tā ir (nedaudz) mazāka par E0,1 (apm. 10 centi) .
Islandes cena pret LV cenu, pareizi saprotu?
Milzīgs paldies par šo svarīgo, interesanto, noderīgo tehnoloģiju ziņu!!
Kļūt neatkarīgam no naftas ir tālredzīgi!