Pagājušā gada beigās vienā no Liepājas bīstamākajiem krustojumiem LMT uzsāka pilotprojektu, kurā ar kameru un datorredzes risinājumiem analizēja satiksmi, īpašu uzmanību pievēršot automašīnām, kuras to šķērsoja pie sarkanās gaismas. Šis risinājums jau neilgu laiku darbojas vienā no Teikas krustojumiem, pagaidām gan testa ietvaros.

Avots: TVNET

LMT turpina pilnveidot savu transporta monitorēšanas sistēmas darbību, tāpēc tā uzstādījusi speciālas kameras, kuras spējīgas fiksēt gan sarkano gaismu luksaforā, gan automašīnas numuru, kura šķērsojusi ceļu. Šobrīd tas uzstādīts Krustabaznīcas un Brīvības ielas krustojumā. Tā kā tas ir pilotprojekts, tad tiek testēta gan kameru darbība, gan tehniskie risinājumi, taču LMT uzsver, ka ar viņu risinājumu iespējams aprīkot jebkuru luksoforu, vienīgā nepieciešamība ir vieta kameras piestiprināšanai. Tai nav jābūt savienotai ar luksofora sistēmu, lai noteiktu, kad nomainījies gaismas signāls.

Avots: TVNET

Interesanti ir tas, ka Ceļu satiksmes drošības padome 2020. gadā ir atvēlējusi līdzekļus, lai Rīgas ielās parādītos pirmās kontroles kameras, taču uzņēmums Latvijas Mobilais Telefons to izdarījis balstoties uz savu iniciatīvu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma

11
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
8 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
digitalkAstro1Astrored lightphe Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
phe
Viesis
phe

Tiešām vajadzīgs risinājums, lai atgrieztu pozitīvu balansu starp tiem, kuri ievēro un tiem kuri neievēro CSN. Lai vai kā, krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas rada “lavīnveida” negatīvo reakciju – tie, kuri dēļ šādiem gaismas ignorētājiem nepaspēj pabeigt savu manevru, nereti arī sāk nospļauties uz CSN un darīt tāpat. Beidzot parādās ticība, ka sāksim ievērot CSN, tādējādi samazinot gan stresu, gan avārijas.
Tāpat jāatceras, ka nevajag “piestūķēt” krustojumu, ja nav pārliecības, ka izdosies to pamest pirms luksofora gaismas nomaiņas uz sarkano. Aicinājums tiem, kuriem vienalga kāda gaisma deg luksoforā, – aizdomājaties, ka citi arī steidzas un vēlas ātrāk tikt pāri krustojumam.

digitalk
Member
digitalk

iedomājies, ka visi burtiski ievēros CSN — neizbraukt krustojumā, kamēr pretējā pusē nav garantēti brīvas vietas tavam auto. varēsi korķos sēdēt par stundu-divām ilgāk un būs pilnīgs bezstress — ne bērnu kņadas mājās, ne vakariņu (tāpat pēc 18:00 ēst esot kaitīgi), pačurāsi turpat salonā ;)

phe
Viesis
phe

Nevajag pat iedomāties, jo arī bez jebkādiem jaunievedumiem šādas galējības šobrīd novērojas. Iespējams, vajadzētu pilnveidot apmācību programmas autoskolās, mācīt prasmes “lasīt” situācijas vairākus soļus uz priekšu.

Astro
Viesis
Astro

Cilvēkus nevar piemuļķot. Ja sarkanais deg visos virzienos 5 sec (mistiskais drošības intervāls, ko agrāk pildīja dzeltenā gaisma), tad šis laiks ir jāizmanto krustojuma atslogošanai.
Un satiksmi čakarē nevis tie, kas veiklāk manevrē, bet tie, kas to speciāli bremzē. Tieši ap šīm mašīnām veidojas bardaks, lai kur tās brauktu.

red light
Viesis
red light

Iedomājos, kas notiks kad džigiti ar Krievzemes braukšanas manierēm sāks saņemt čekus apmaksai. Lai tik vēl uzstāda nemarķētas ātruma kameras – tie, kas mēdz uzspiest pilsētā līdz 100+ būs patīkami pārsteigti))

Krotow
Viesis
Krotow

Regulārie pārkāpēji sāks braukt ar dubļainiem numuriem :P Taču ideja par sarkano gaismu ir apsveicama. Pirms epidēmijas biežāk braucot, šādi piemēri tika manīti vismaz pa 2-3 dienā.

“Taisnības cīnītājam”: Nemarķētās kameras ilgi nepaliks nemarķētas.

red light
Viesis
red light

250. “Numura zīmēm jābūt tīrām, stāvoša transportlīdzekļa numura zīmes simboliem skaidrā diennakts gaišajā laikā jābūt salasāmiem vismaz no 40 m attāluma, bet skaidrā diennakts tumšajā laikā, kad iedegtas transportlīdzekļa ārējās apgaismes ierīces, – vismaz no 20 m attāluma.”

Kad uzraus gan par sarkano vai ātrumu + par nesalasāmu numuru, jautrība kļūs vēl jautrāka)

Astro
Viesis
Astro

Nevar uzraut,bja nav salasāma numura.

digitalk
Member
digitalk

nekad neesi dzirdējis par patruļmašīnām un močiem?

Astro1
Viesis
Astro1

Kāds patruļai sakars ar ielas foto?

digitalk
Member
digitalk

vistiešākais. ja braukās ar “dubļainiem” vai aizlocītiem (kā divu riteņu pendergasti dara) numuriem, tad patruļas tādus ātri noliks pie vietas, nemaz nenonāksi līdz ielas foto. ja tu par to, ka vienlaicīgi nesanāks sarkanais+numurs, tad tā nebija mana fantāzija :)
un tāpat soda tikai vienreiz par lielāko pārkāpumu.