Reklāma

Francija mēģinās pārmācīt Apple ar 1.1 miljarda eiro sodu

Jaunākie raksti

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida...

Arī “Facebook” un “Instagram” plāno iesaistīties NFT biznesā

NFT trakumam pieņemoties spēkā, arī "Meta" pašreiz domā, kā izcelties šajā nozarē un panākt, lai lietotāji vairāk iesaistās tajā....

Mazumtirdzniecības gigants “Walmart” plāno vērienīgu ienākšanu metaversā

Jau tagad ir skaidrs, ka metaverss kalpos kā lieliska vieta, kur uzņēmumiem pazīmēties, reklamēt sevi un nopelnīt. Šādu izdevību...

“CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu "EVOGO". Ražotāja pārstāvji...

“Tele2” izsolē iegūst arī 1.5 GHz frekvenci 5G attīstībai

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 GHz...

Francijas monopola apkarotāji vairākus gadus ir cītīgi sekojuši Apple darbībām valsts tirgū, un šajā gadā konkurences padome ir sodījusi tehnikas gigantu ar 1,1 miljarda eiro sodu, kurš tiek balstīts uz negodīgas konkurences veidošanu un tirdzniecības ietekmēšanu.

Šajā lietā iejaukti arī divi Apple partneri – Ingram Micro un Tech Data -, kuri attiecīgi saņēmuši 76 un 63 miljonu eiro lielus sodus, jo atbalstījuši Apple savā shēmā. Tātad iPhone ražotājs ir apsūdzēts par to, ka lielākā daļa produktu tirdzniecības notikusi tieši sadarbībā ar Tech Data un Ingram Micro, tādējādi ietekmējot izplatītāju komercpraksi un bojājot kopējo tirgus līdzsvaru. Apple uzspiedis vienīgi savas cenas visiem oficiālajiem izplatītājiem. Trešais lielais punkts bijis tas, ka tehnoloģiju gigants ir ļoti ietekmējis piegādes tīklu, kas izpaudies tā, ka oficiālajiem izplatītājiem bijis ierobežots skaits ierīču, kamēr Apple veikalos tās vienmēr bijušas pieejamas, kas attiecīgi ierobežojis brīvo konkurenci.

Ziņots, ka Apple veicis cenu monitorēšanu, kas, nesankcionētu atlaižu piešķiršanā, varēja beigties ar sadarbības pārtraukšanu no kompānijas puses. Vienīgi šajā visā nav bijis iesaistīts vispopulārākais produkts iPhone, bet tas attiecies uz visām citām ierīcēm un pakalpojumiem. Viens no pirmajiem signāliem bijis jau 2012. gadā, kad bankrotējis tajā laikā lielākais “ābolīšu” dīleris eBizcuss, kurš biznesā bija 36 gadus. Šis ir lielākais sods, kāds piemērots Francijas vēsturē, kas tiek pamatots ar vairākus gadus piekopto praksi.

Apple, protams, nepieņem izvirzītās apsūdzības un sodus, tāpēc kompānija iestāsies pret tiem. Ļoti oficiālā atbildē uzņēmums norāda uz savu vairāk nekā 40 gadus ilgo vēsturi Francijā, 240 000 darbavietu, kā arī  šāda komercprakse atbilstoši biznesam tiek izmantota jau vairāk nekā 10 gadus, kas ļauj tieši gala patērētājam saņemt labākās kvalitātes produktus un servisus, kas ir kompānijas mērķis.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
19.03.2020 15:45

Sen bija laiks! Pie reizes papildinās valsts budžetu krīzes laikā!

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: