Senais princips apskatīt kā tad konkurents dara lietas un tās nokopēt nav pazudis arī mūsdienās, jo ikvienam ir iespēja iegūt jebkuru lietu un to izjaukt, lai redzētu, kas lācītim vēderā. Īpaši jau YouTube un tehnoloģiju ērā, kurā cilvēki mētā, sit un skrāpē telefonus, bet kā redzams, arī autoražotāji izjauc motorus un mašīnas, lai analizētu konkurentu veikumu.
Automašīna jau sen nav tikai dzelži un motors tajā, bet tā ir kļuvusi par sarežģītu elektronisko ierīci, ko iezīmē izteikumi no VW un Toyota pārstāvjiem par Teslas autonomās braukšanas procesoru un elektronikas uzbūvi. Vācijas pārstāvji atzinuši, ka elektronikas izvietojums ir kompakts, viegli sasniedzams, pilnībā integrēts un labi aizsargāts.
Tesla savu jaunāko vadības sistēmu prezentēja un automašīnās sāka ieviest 2019. gadā, un kā izteikušies Toyota pārstāvji, tad viņi šobrīd nespējot saražot tādas veiktspējas sistēmu, un ka tā varētu parādīties vien 2025. gadā. Elektroauto ražotājs apgalvo, ka jaunais čips “Hardware 3” spēj veikt 144 triljonu operācijas un apstrādāt 2300 kadrus sekundē, kas ļauj veidot savu autopilotu.
Patiesība varētu slēpties kaut kur pa vidu, jo Tesla ar šādas jaudas vadības sistēmu principā izjauc ierasto autoražošanas ķēdi, kurā detaļu piegādātāji izdzīvo vien uz mazākiem elektronikas vadības elementiem, kamēr elektroauto ražotājs spējīgs visu savienot vienā, izslēdzot daudzus soļus un padarot auto vieglāk saražojamu bez liekiem vadu tīkliem mašīnas uzbūvē.
Tesla 2019. gadā ir iesniegusi patentus par jaunu elektrības vadu izvietojumu un principu, lai radītu vienkāršāku uzbūvi, tādējādi veicinot robotizāciju autobūvē vēl vairāk.
Videoklips nav pieejams. Paldies.
Paldies par acīgumu. Bloomberg video attiecīgi jāskatās YouTube, ieliku linku pirmajā rindkopā. Teksts papildināts ar līdzīgu video.
Ā un kāpēc noņemta (varbūt nemaz nebija) komentāru skaita rādītājs pirmajiem rakstiem sākumlapā? Ļoti neērti, ja seko līdzi kādai diskusijai un nevar uzreiz pie komentāriem aiziet, ja rakstu jau esi lasījis.
Tehniska nianse, kas vienmēr tāda te ir bijusi un visu laiku nepatīk. Būs jāsataisa, lai arī pašā augšējā (featured) blokā ir komentāru skaits/saite.
Tesla konkurentiem pēdējais laiks apzināties ka labu elektrisko auto nevar būvēt pēc vidusmēra degvielas auto parauga. Jābūt labākai aerodinamikai, mazākai rites pretestībai, šiem auto svars koncentrēts tieši zem grīdas (un lielus bateriju klučus abos galos neliksi dēļ Oma likuma) utt. Par borta datoru gan viņi pārspīlē.
Motora jaucēji video ir īstens rajona inteliģences zieds. Pēc noskatīšanās sajutos par 20 IQ punktiem dumjāks.
Jā, labāk būtu izbraukuši ar Tesla un nokopējuši lietotāja pieredzi, jo diez kas nav ja nopērc ~100 k € vācu “premium” elektroauto, taču nevar pat lādēšanas laikā normāli salona sildītāju ieslēgt – jāveic šamaņu dejas pa trejdeviņām izvēlnēm lai to apietu izmantojot priekšsildīšanas funkciju (kuru, protams, jāizslēdz lai atvienotu uzlādes kabeli), nemaz nerunājot par normālu uzlādes ātruma informāciju, normālu uzlādes jaudas regulēšanas iespēju lai varētu izvēlēties ērti lādēšanas ātrumu atbilstoši elektrības pieslēgumam, nemaz nerunājot par sentry mode un kempošanas režīmiem.
oh…
Kapec neapvienot spekus kopa? ©
Ka tik tad beigās nesanāk visi 2×6 gadi…