Nikola Motors ir 2015. gadā izveidots amerikāņu jaunuzņēmums, kurš vēlas būvēt ar ūdeņraža šūnu tehnoloģijas darbinātu kravas mašīnu, un līdz šim spējis piesaistīt gandrīz pusmiljarda dolāru lielas investīcijas. Pavisam nesen kompānija nākusi klajā ar savu elektrisko un ūdeņraža darbināto pikapa mašīnas projektu Badger.
Apzinoties jau pieejamās tehnoloģijas un zināšanu bagātību, uzņēmuma CEO Trevors Miltons (Trevor Milton) pamato vēlmi radīt elektrisko pikapu, kurš miksētā ciklā spētu nobraukt gandrīz 960 km (600 jūdzes), attiecīgi 480 km tikai ar akumulatoru, un 480 km ar ūdeņradi.
Tehniskā specifikācija Badger modelim ir paredzēta visai iespaidīga, neskaitot nobraucamo distanci, tas spēs sasniegt 906 zirgspēkus, ieskrieties līdz 100 km/h 2,9 sekundēs, un pavilkt 3,6 tonnas. Elektriskais pikaps būs aprīkots ar 160 kWh litija jonu akumulatoru, kā arī 120 kWh degvielas šūnu bateriju. Baterijas ietilpību neietekmēs pat -30 grādu sals, un tam būs 5 sēdvietas. Bet pats galvenais, ka mašīna izskatīsies pēc pikapa, kādu to iztēlojamies, ne Teslas ekstravagantā Cybertruck modeļa.
Ir tikai viens bet, ko uzsver eksperti, ka Nikola Motors pieder mūsdienīgi patenti un idejas, taču kopš 2015. gada tā arī dzīvē nav realizēta vēl neviena ideja, uzņēmums ir mainījis savu bateriju tehnoloģiju virzienu, kā arī itin bieži iesūdzējis tiesā Teslu par patentu pārkāpumiem. Tātad sausais atlikums līdz šim brīdim ir nulle, tomēr kompānija Nikola elektrisko pikapu Badger grasās prezentēt septembrī notiekošajā kompānijas publiskajā pasākumā. Nedaudz cerīgāk par šo izskatās līdz šim pietiekami plaši apspriestais elektriskais pikaps Rivian, kurš beidzot varētu parādīties šī gada beigās.
Uzraksts uz stūres baigi atgādina Nokia.
Un pats nosaukums arī tāds, lai būtu asociācija ar Teslu, bet uzņēmums Tesla nevarētu piesieties. :D ( Nikola Tesla )
kārtējā investīciju piesaistes un patentu tiesvedību kompānija kā savulaik Rambus? arī ilgi neko sakarīgu nevarēja “izdēt” un tad agresīvi tiesājās ar visiem RAM ražotājiem.