Jaguar I-Pace ar savu 90 kWh akumulatoru un nepilnu 400km nobraucamo attālumu ir uzskatāms par pirmo Jaguar mēģinājumu radīt premium elektroauto. Pirms kāda laiciņa mēs ar Jaguar I-Pace izbraucām paši un kopumā auto mums patika.

Tas patīk arī citiem cilvēkiem, jo pērn Jaguar visā pasaulē spēja pārdot 18 000 šādu auto. Vairums no tiem (12 000) tika nopirkti Eiropā. Piezīmēšu, ka kopumā pagājušajā gadā Eiropā Jaguar pārdeva 76 000 automobiļu, tāpēc pārdoto elektroauto īpatsvars ir gana jūtams.

Tomēr šonedēļ uz vienu nedēļu Jaguar nākas apturēt šo auto ražošanu savā Austrijas rūpnīcā, jo bateriju partneris LG Chem nespēj saražot pietiekami daudz akumulatoru. Ar akumulatoru pieejamību iepriekš ir cīnījušies arī Audi un Mercedes. Apstākļos, kad arvien vairāk valstu sāk runāt par to, ka jāierobežo iekšdedzes dzinējiem darbinātu auto atrašanās uz to ceļiem, pāreja uz elektroauto šķiet labākais risinājums un šāds bateriju pieejamības jautājums kļūst kritisks.

Tesla, kas šo saprata jau pirms septiņiem gadiem, laicīgi sāka būvēt milzīgas akumulatoru ražošanas rūpnīcas un šobrīd vismaz ASV ar savu Model 3 ir atbildīga par gandrīz pusi no visiem šajā valstī pārdotajiem elektroauto. Bet nu arī VW par šo sāk nopietni domāt un iegulda pamatīgus līdzekļus, lai ražotu paši savus akumulatorus. Tādus vajadzēs daudz, jo VW plāno turpmāko 10 gadu gaitā pārdot 20 miljonus elektroauto. Tas izklausās daudz, tomēr jāpiezīmē, ka ik gadu VW kopā pārdod ap 10 miljoniem auto.

Reklāma

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Mobo jūzeris Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Mobo jūzeris
Viesis
Mobo jūzeris

Tas tikai parāda, ka elektroauto būs kā lux prece, ja nekas nemainīsies akumulatoru tehnoloģijās.