Web Analytics
More
    Reklāma

    Apple, iespējams, testē AMD procesorus savos datoros

    Jaunākie raksti

    Savā jaunākajā Apple macOS operētājsistēmas Beta versijā, iespējams, noplūdusi informācija par to, ka kompānija savos datoros izmēģina AMD ražotos Ryzen procesorus.

    Ir zināms, ka Apple strādā pie savu procesoru ražošanos, piesaistot augstākās raudzes profesionāļus no kompānijas Intel, ar mērķi ap 2022. gadu izdot pirmo portatīvo datoru ar pašu ražoto procesoru, kas varētu datorus pacelt jaunā veiktspējas līmenī. Taču līdz tam vēl ir jāpagaida, jo process ir pietiekami sarežģīts, kā arī visdrīzāk neieraudzīsim ar AMD procesoriem aprīkotus “makus”, jo galvenais Apple partneris joprojām ir Intel. Šī informācija gan norāda uz to, ka AMD Ryzen sērijas procesori ir attīstījušies par visai nopietniem konkurentiem tieši high-end datoros.

    Reklāma

    Piemēram, Microsoft Surface 3 ir pirmais portatīvais dators, kurš aprīkots ar AMD procesoru, kura uzlabošanos darbos iesaistījies pats Microsoft, kas iezīmē jaunu praksi datoru komponenšu ražošanā. Vēl ar Ryzen ir aprīkoti Acer Predator, Lenovo IdeaPad, Asus Tuf portatīvie datori.

    Pēdējos dažos gados AMD ir spējis radīt konkurētspējīgus procesorus un arvien vairāk cilvēku tos izvēlas savu sistēmu būvēšanā. Jā, tie vēl nedarbojas tik stabili kā Intel alternatīvas, tomēr maksā ievērojami lētāk un tas palīdz pievērt acis uz to trūkumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    34 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oskars
    11.02.2020 09:56

    Es esmu loti priecigs par AMD sniegumu un attiistiibu sobriid. Veelu tikai to labako turpmak AMD.

    kkarcevskis
    11.02.2020 09:58

    Zināms, ka AMD procesoriem bija problēmas ar uzkaršanu, bet par kādiem vēl “stabilitātes” trūkumiem ir runa? Kurā ziņā vēl viņi atpaliek no Intel?

    Kursors.lv
    11.02.2020 10:08
    Reply to  kkarcevskis

    Karšana bija ļoti, ļoti senos laikos, tagad tā vairs nav problēma. Tagad ir citas problēmas, nesaderība ar operatīvo atmiņu un pat, ja atmiņa darbojas, ātrāka tās darbības frekvence nenozīmē augstāku veiktspēju (jāturas ap 3600MHz). Otrkārt, AMD vēl viss ir drūmi ar programmatūras pusi gan saviem draiveriem, gan trešo pušu lietotnēm, kas mēdz klibot uz AMD bāzētām sistēmām. Joprojām ar Ryzen procesoriem sistēmas gluži vienkārši nestrādā tik stabili kā Intel datori. Es pats to ļoti labi redzu pēdējā gada laikā paralēli būvējot un lietojot gan Intel, gan AMD darbinātus datorus.

    arcsin
    11.02.2020 11:38

    Un kā tad ir ar Intel procesoriem, vai viņiem ir kāda atšķirība, ja RAM ir 3600+ MHz?

    Kursors.lv
    11.02.2020 12:07
    Reply to  arcsin

    Jā, aktuālu Intel procesoru gadījumā ja RAM ir augstāka frekvence (saglabājot zemu latency), tad pieaugot tai principā pieaug arī veiktspēja. AMD gadījumā daļēji arī, bet labāk nekāpt augstāk virs 3600MHz. Tā, protams, ir tāda nosacīta problēma, tomēr uzskatāmi parāda Ryzen procesora arhitektūras īpatnības. Te vari noskatīties saprotamu video no Linusa par šo tēmu: https://www.youtube.com/watch?v=iHJ16hD4ysk

    Fungry
    11.02.2020 14:49

    ja nemaldos, tad sweet spots ir 3733 MHz, nevis 3600 MHz, bet doma saglabājas ta pati.

    Kursors.lv
    11.02.2020 15:14
    Reply to  Fungry

    Jā, es pat biju palaidis garām, ka veikalos var nopirkt (dažus) RAM ar tieši šādu frekvenci: https://www.dateks.lv/cenas/atmina-ram/filt/60544%7C60544. Bet vienkāršības labad gan es, gan citi norāda, ka pieņemams sweetspot ir 3600MHz.

    Usinss
    11.02.2020 13:54

    Šim es gribētu reālu piemēru. Kur tieši CPU karina procesu? Kuras ir tās instrukcijas, kuras ir Intel un nav AMD? Ja intelim piegriezīs visus zomby utt ievainojamības, varam atteikties no hyperthredding kā tāda.

    Kursors.lv
    11.02.2020 13:57
    Reply to  Usinss

    Es runāju par to, ko esmu redzējis pēdējā gada laikā testējot gana daudz sistēmplates (u.c. komponentes) gan uz AMD, gan Intel procesoriem. AMD produktu gadījumā gluži vienkārši ir vairāk problēmu, kaut kādi frīzi vai restarti. Kaut kas nedarbojas vai nedarbojas pietiekami stabili.

    digitalk
    11.02.2020 12:41
    Reply to  kkarcevskis

    AMD procesoriem nebija problēmas ar uzkaršanu — tiem nebija termokontroles avārijas apstādināšanai, ja bojāta dzesēšanas sistēma. problēmas ar uzkaršanu bija intel P4, kuri pārkarsa ar strādājošu dzesēšanas sistēmu un sāka bremzēt.

    Kursors.lv
    11.02.2020 12:51
    Reply to  digitalk

    Emmm.. no šāda apraksta (no lietotāja perspektīvas) problēma ir ar AMD nevis Intel procesoriem :)

    digitalk
    12.02.2020 07:13

    tieši tā AMD “problēmu”, sadedzinot proci bez kūlera, pasniedza sensāciju kārais toms, kas jau bija beidzis dirsties ar intel un, spriežot pēc visa, noslēdzis izdevīgu pamieru.

    Kursors.lv
    12.02.2020 08:49
    Reply to  digitalk

    Kurš Toms?

    digitalk
    12.02.2020 13:08

    no tomshardware

    Kursors.lv
    12.02.2020 17:38
    Reply to  digitalk

    Ah, šādu stāstu neatceros. Pameklēšu vakarā un palasīšu. Es vienkāršu no seniem laikiem ateros urbānās leģendas, ka AMD procesori bija slikti, jo karsa un mira nost.

    digitalk
    12.02.2020 18:17
    Kursors.lv
    12.02.2020 20:13
    Reply to  digitalk

    Nu, paga, kur tu šajā rakstā un vispār tēmā saskati problēmu? Tavuprāt, tas ir okei, ja procesors ir beigts, ja tam pārstāj darboties dzesēšanas sistēma?

    digitalk
    13.02.2020 06:46

    neesmu manījis auto testus, kur nolej dzesēšanas šķidrumu un brauc, kurš tālāk…
    — un tā Fordam dzinējs noķīlēja pēc 800 metriem, ha-ha-ha, bet paskatieties uz to VW, ja atlaiž gāzi un ripinās uz 1 km/h, tas spēj turpināt braukt! tīra uzvara, pērciet intel, tfu, VW, Fordiem ir problēmas ar pārkaršanu!!!

    Kursors.lv
    13.02.2020 07:00
    Reply to  digitalk

    OK, šis būs tas gadījums, kad es tev absolūti nepiekrītu. Ja tehniski ir iespējams sataisīt, lai procesors nenokūp, kad tam beidzas dzesēšana, tad es neredzu nevienu vērā ņemamu iemeslu to nedarīt. Šajā konkrētajā gadījumā Intel > AMD.

    11.02.2020 22:01
    Reply to  digitalk

    Intel jau no P3 laikiem samazinaaja Mhz… Lai nenodegtu… A amd nidega visi athlon durin un kas veel tur bija…video piejams youtube…

    111111
    12.02.2020 18:40
    Reply to  digitalk

    Baigi jaunu procesoru salīdzināji atceros bērnībā doom spēlēju.

    Глад Балакас
    12.02.2020 18:36
    Reply to  kkarcevskis

    da neee 150grādu tās tak normal. (žēl manu kompi kad mainīju termopastu pārāk maz laikam uzliku es kautkur 0,9mm slāni uzliku. tagad bez kompi sēžu🤗)

    Krotow
    12.02.2020 19:27

    Ja padomā… Komerciālie elektronikas komponenti uz silīcija karbīda bāzes spēj mierīgi ruksēt +225C temperatūrā un pēc specenēm neesot problēmas tos darbināt arī līdz +600C. Ja Intel atkal gribēs izcelties geimeru priekšā, lūk viņiem ideja. Vienīgi datora dzesēšanas sistēmu uzreiz jāveido kā mājas apkures vai ūdens uzsildīšanas sistēmas sastāvdaļa. Kamēr dzenāsi PUBG vai Fortnite, otrā puse/bērni/vecāki varēs mazgāties ar procesoru sasildītajā ūdenī ;)

    KKTK
    11.02.2020 12:54

    Konkurence ir ļoti laba lieta, bet es AMD neskrūvētu iekšā sistēmā ar kuru pelnu naudu.

    tirgus likumi
    11.02.2020 13:42
    Reply to  KKTK

    Droši vien problēmas ir visu ražotāju pročiem, īpaši ar noteiktiem modeļiem. Bet ja AMD būtu tāds, nu TĀDS štrunts, tad jautājums – kā tas spējis pastāvēt līdz šai dienai un kurš tad tos pērk – cilvēki, kas pirms mēneša nopirka AMD proci un šodien nopirka Intelu (un plati, ja nesaderīga)? Tiešām ir tik traki, ka vidējais webā klikšķinātājs (ar ko pilnīgi noteikti var pelnīt naudu) ar AMD čipu būs savas izvēles upuris?

    Madara Saule
    11.02.2020 14:22
    Reply to  tirgus likumi

    Pērk cilvēks parastais. ieiet LMT mājas lapā un izvēlas cenu kategorijā tīkamāko zīmolu. Un nemaz nezin, kās tam vēderā.

    tirgus likumi
    11.02.2020 14:31
    Reply to  Madara Saule

    Nezin gan, tieši tā…mamma turpat nopirka nokiju ar mediatek procesoru, kā izrādījās. Paspaidīju, viss strādā. Nekarst. Bateriju nerij. GPS atrod. Mājdzīvniekus nenogalina. Bet internetos par MT raksta kā par spāņu mēri. Nesaprotu.

    Krotow
    11.02.2020 15:12
    Reply to  tirgus likumi

    Mediatek bija daudz vairāk lēto čipu kur kaut kas nestrādāja kā vajag. Ļoti ilgi bija problēmas ar GPS un kopumā viss darbojās lēnāk.

    tirgus likumi
    11.02.2020 15:38
    Reply to  Krotow

    Bija, bija un…reiz šī planēta bija karstu gāzu mākonis) Tradīcijas ir labas, kamēr tās nepārvēršas par aizspriedumiem.
    Kad guglēju, uzreiz skatos avotu un noteikti datumu – ir sfēras, kurās nekas daudz nemainās un ir tādas, kur 6 mēn. veca info ir vēsture, kam nevajadzētu ietekmēt lēmumu.
    Kas bijis – bijis, ja tagad darbojas – tātad, CO2 nav velti izmests gaisā.

    Jānis Ļahs
    11.02.2020 15:29
    Reply to  tirgus likumi

    Pilnīgi piekrītu. Tiku pie haļavna Redmi Note 8 Pro. Ar visu MT Helio G90T. Zirgam zobos neskatos. I nav vajadzības. Ko lieku, to dara. Aš tepat Kursōrā ir bijis rakstīts, ka novembrī ir skaitījies kā veiklākais vidējā klasē.

    Krotow
    11.02.2020 15:13

    Tad jau hakintošu būvētējiem būs svētki.

    Gvido
    11.02.2020 16:35
    Reply to  Krotow

    Ryzentošu :)

    KKTK
    11.02.2020 21:49
    Reply to  Krotow

    Nē, jo lielāks zvēru dārzs, jo vairāk kaku. Negribu, lai tā saujiņa pielabotāju tērētu laiku vēl visādiem AMD.

    Krotow
    12.02.2020 19:30
    Reply to  KKTK

    Iedzer tēju un nomierinies. Kāpēc hakintošam papildus būtu jāpērk kaut kāds Intel dators, ja zem galda vēdinās kaste ar Ryzen 9 un 32 GB RAM vēderā?

    Reklāma