2. februāra vakarā notiekošajā Superbowl izcīņā amerikāņu futbolā, kompānija Google parādīja īpaši emocionālu reklāmu, kurā nodemonstrēja kā ar kompānijas viedo assistentu iespējams saglabāt dažādas atmiņas. Pat par cilvēkiem, kuri jau vairs nav starp mums.
Kā zināms, tad reklāmas laiks šajā finālspēlē izmaksā ļoti daudz. Šogad šī summa sasniegusi aptuveni 5,6 miljonus dolāru par 30 sekunžu ētera laiku. Atzīmējot 10 gadu jubileju kopš pirmās reklāmas Superbowl laikā, Google izvēlējās rādīt kompānijas pašu veidotu reklāmas rullīti, kurā kāda darbinieka 85 gadus vecais vectēvs pārskata dažādus notikumus ar savu mūžībā aizgājušo sievu. Ik pa brīdim liekot sistēmai atcerēties kādas lietas sievai ir patikušas vai, tieši pretēji, nepatikušas. Tāpat atcerēties pāra mīļāko filmu un citas lietas.
https://www.youtube.com/watch?v=6xSxXiHwMrg&feature=youtu.be
Šīs atmiņas tiks glabātas mākonī, kas ļauj jebkurā brīdī izsaukt dažādus notikumus. Ar šo reklāmu savā veidā ieskicēta tagadne un nākotne par to, kā mēs atcerēsimies cilvēkus, kuri vairs nav ar mums. Acīmredzot tāda būs cilvēku pieminēšana digitālajā gadsimtā. Protams, tas ir vēl viens veids kā kompānija cenšas iezīmēt, cik nozīmīgu lomu ikdienā var ieņemt ar balsi vadītie digitālie asistenti. Tiesa, lai Google asistents spētu, piemēram, analizēt dažādas bildes, nepieciešams atzīmēt cilvēkus tajās.
Tā kā ikvienam, kuram mājās ir kāda Google Asistant ierīce, var pamēģināt noglabāt kādu atmiņu.
Jā. Smaga tēma. Vienmēr, šajā sociālo tīmekļu laikā, kad ir visvisādi tviteri, draugi, feisbūki, esmu ne reizi vien aizdomājies par to, kas īsti notiks pēc tam, kad pats būšu no šīs pasaules aizgājis. Digitālie mākoņi vēl ilgi glabās atmiņas par mani – datos, rakstos, bildēs…
Nevis “vēl ilgi”, bet mūžīgi!!!
Pie kam glabās ne jau to, ko vēlēsies aiz sevis atstāt. Daudz lielāka iespēja, ka aiz vidējā aritmētiskā interneta lietotāja paliks ne visai glaimojošas tusiņu bildes u.tml, nevis tas, ko aizgājēja radinieki tiešām vēlētos paturēt.