Reklāma

Darbu sāk VID virtuālais asistents Toms

Jaunākie raksti

Google ierobežo Google reklāmas iespējas Android ierīču mērķauditorijas atlasē

Mobilo tālruņu lietotnes pastāvīgi apkopo datus par saviem lietotājiem. Uzņēmums Google ir paziņojis par dažām jaunām funkcijām, kas ļaus...

AOC Q27V4EA monitora apskats – beidzot kaut kas darbam un atpūtai budžeta klasē

Lai nebūtu tā, ka te apskatām tikai pašus trakākos un dārgākos gadžetus, speciāli palūdzu mums atsūtītu kaut ko jēdzīgu...

Corning jaunais Gorilla Glass sargās viedtālruņu kameru objektīvus

Corning izziņojis jauna tipa aizsargstiklus, kas paredzēti tieši viedtālruņu kameru sargāšanai no skrāpējumiem. Vienlaikus jaunie Gorilla Glass with DX...

Sākot no 2022. gada visi iPhone modeļi būs aprīkoti ar 5G savienojumu

Apple, kā ierasts, bija principā kā pēdējais lielais viedtālruņu ražotājs, kas savās ierīcēs sāka piedāvāt 5G savienojumu. Kā ziņo...

Plastiskās mikroshēmas varētu ļaut internetam pieslēgt jebkuru produktu

Mūsdienās mēs visu laiku ikdienā dzirdam terminu mikroshēmas, kas ir iebūvētas dažādās lielākās un mazākās elektronikas ierīcēs, taču tagad...

Iespējams, 2020. gads ir jau sava veida nākotne, vismaz pirmajās gada dienās man tā gribētos domāt, tāpēc ir patīkami ziņot par to, ka Latvijas valsts iestādes papildinās vēl viens virtuālais asistents. Tieši šonedēļ savu darbu testa režīmā uzsāk “Toms”, kurš būs gudrais palīgs Valsts ieņēmumu dienestam.

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā “Hugo.lv” sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru (KISC) un valodas tehnoloģiju uzņēmumu “Tilde”. Šis ir viens no 50 asistentiem, kurus KISC iecerējis palaist tuvākajā laikā. To iespējams panākt, jo visi asistenti, kā Uzņēmumu reģistra “Una”, kura ir pirmais gudrais palīgs valsts iestādē, tiek bāzēti uz vienotu pamata platformu, kura spēj saprast latviešu valodu un sniegt atbildes.

Vēlreiz jāuzsver, ka “Toms” līdz 14. janvārim darbosies testa režīmā un lietotāji savu novērtējumu var sniegt uz e-pastu virtualais.asistents@vid.gov.lv. Veicot nelielu izmēģinājumu, “Toms” jau pats pasaka, ka šobrīd ir spējīgs sniegt atbildes uz jautājumiem par Valsts ieņēmumu dienestu, saimnieciskās darbības reģistrāciju, elektroniskās deklarēšanas sistēmu, gada ienākumu deklarāciju un attaisnotajiem izdevumiem. Kopumā asistents atbild ļoti ātri. Par informācijas precizitāti varu teikt, ka tā ir ļoti vispārīga, taču tiek sniegta atbilde, kur to turpināt meklēt. Paredzēts, ka asistentam mācoties, tas būs spējīgs sniegt arvien precīzākas atbildes uz sarežģītākiem jautājumiem. Izmantojot asistentu, tas spēs paralēli audzēt savas zināšanas.

Nozares profesionāļi uzsver, ka nav jābaidās no tā, ka virtuālie asistenti atņems darbavietas, jo paredzēts, ka tie spēs apkalpot aptuveni 10% klientu atbildot uz visbiežākajām problēmām, bet sarežģītākus jautājumus nodot darbiniekiem.

Kāda ir jūsu pieredze ar mūsu vietējo uzņēmumu un valsts iestāžu virtuālajiem palīgiem?

AvotsDiena
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma