Pirms mēneša iepazināmies ar AVACOM Prisma XT-10 ārējo akumulatoru un nu ir kārta nākamajam šī ražotāja produktam. Šoreiz uz apskatu esam saņēmuši ko krietni interesantāku – Apple iPhone 5s viedtālruņa maiņas akumulatoru. Tā kā līdz šim pats ne reizi neesmu telefonam mainījis bateriju, būs interesants tests.

Bet pirms ķeramies pie produkta izpakošanas, īsa informācija par AVACOM. Tas ir čehu uzņēmums, kas jau vairāk nekā 20 gadus izstrādā, ražo un pārdod dažādus bateriju/akumulatoru, lādētāju un aksesuāru produktus. Tie tiek tirgoti visā Eiropā un pieejami arī Latvijā.

AVACOM Apple iPhone 5s maiņas akumulatora remontkomplekts Latvijas interneta veikalos maksā 10-15 eiro. Plikas baterijas šim telefonām eBay var nopirkt pat zem 5 dolāriem, taču komplekti ar instrumentiem maksā tos pašus padsmit eiro. Plus, vēl jāierēķina sūtīšanas izmaksas un laiks. Vietējais serviss MobileMonsters Apple iPhone 5s baterijas nomaiņu veiks par aptuveni 30 eiro. Tas ir jūtami dārgāk, bet vismaz pašam nebūs jāčakarējas un arī jāriskē.

Kā jau minēju pašā raksta sākumā, neesmu vēl nevienam telefonam pats mainījis akumulatoru, tāpēc šim eksperimentam bija jāatrod pavecāks iPhone modelis. Tāds, kuru nebūtu pārāk žēl nobeigt. Paldies saku kolēģim, kas šim apskatam atvēlēja savu veco iPhone 5s. Paldies, Jāni!

Izķeksējam kastītes saturu uz galda un redzam, ka esam saņēmuši pašu akumulatoru, piesūcekni displeja atplēšanai, plastmasas gabalu ar ko var no korpusa atbīdīt bateriju, zem baterijas līmējamās uzlīmju loksnes, plastmasas lāpstiņu un divus skrūvgriežus (viens ir krusteniskais, bet otrs – pentalobe). Komplektācijā iekļautais papīra gabaliņš vairāk koncentrējas uz drošības informāciju un nesatur smalku instrukciju kā nomainīt bateriju.

Pagrozīju rokā telefonu un sapratu, ka pavisam bez pamācībām varu arī netikt galā nesalaužot telefonu. Ielūkojos iFixit veidotajā iPhone 5s baterijas nomaiņas pamācībā, lai varu veiksmīgi tikt galā ar šo darbiņu. Iesācējiem, kā es, iesaku noskatīties video pamācību.

Sākums ir vienkāršs. Ņemam rokā attiecīgo skrūvgriezi un atskrūvējam abas skrūvītes. Uzreiz iesaku skrūvītēm atrast kādu mazu trauciņu, jo nākamās skrūvītes būs jau krietni, krietni mazākas. Skrūvgrieži neizskatās tie kvalitatīvākie, bet pāris telefoniem bateriju nomainīt varēsim.

Nākamais solis ir displeja noņemšana, jo baterija slēpjas tieši zem tā. Jāizmanto piesūceknis un tas jānovieto tuvāk ekrāna lejasdaļai, pavisam blakus mājas pogai. Tad pieliekot zināmu spēku, jāpavelk displejs nost un kad redzam šķirbu, tajā var ielikt plastmasas lāpstiņu, lai uzmanīgi atbīdītu displeju nost no korpusa. Te jābūt ļoti uzmanīgam, jo aiz piesūcekņa jāturas tikai tik daudz, lai iegūtu šķirbu, kurā var iebāzt to plastmasas instrumentu. Ja rausim ar spēku nost displeju, ļoti viegli varam pārraut kabeli, kas savieno mājas pogu ar telefona galveno sistēmplati un tad ballīte būs beigusies. Gan piesūceknis, gan plastmasas lāpstiņa arī ir maksimāli vienkārši un brīžiem bija sajūta, ka piesūceknis sadalīsies gabalos jau darbojoties ar savu pirmo telefonu.

Uzmanīgi paceļam displeju uz augšu un tagad mums vajag atāķēt un noņemt metāla vāciņu, kas sargā mājas pogas savienojumu ar sistēmplati. Te ļoti lieti noderētu maza pincete, bet diemžēl baterijas komplektā tādu instrumentu neatradīsim. Kad vāciņu būsim noņēmuši un nolikuši malā, uzmanīgi jāatslēdz kabelis sistēmplates pusē.

Lai būtu vieglāk izņemt bateriju, noņemsim nost displeju pilnībā. Lai to paveiktu, jāatskrūvē četras mazmazītiņas skrūvītes, kas savā vietā notur metāla aizsargplāksni virs trīs kabeļiem. Pēc tam tos vienu pēc otra var pēc kārtas atvienot no pamatplates. Kabeļi vietā turas stingri un principā var ar diezgan jūtamu klikšķi sajust, kad tos atvienojam vai pievienojam atpakaļ. Galvenais nesabojāt

Un tagad tiksim galā ar pēdējo kabeli, kas savieno pašu bateriju ar pamatplati. Lai piekļūtu pie savienojuma vietas, jāatskrūvē divas mazas skrūvītes un jānoņem kārtējā metāla aizsargplāksne. Zem tās labi redzama savienojuma vieta un kabelis vienkārši atvienojams.

OK, visi kabeļi ir atvienoti un varam ķerties pie baterijas izņemšanas. Tā pie telefona korpusa ir pielīmēta ar divām ļoti lipīgas abpuslīmējošas uzlīmes loksnēm. Tāpat vien bateriju mēs laukā nedabūsim, jo lipeklis ir iespaidīgs. Baterijas apakšā varam izķeksēt uzlīmes “asti” un vismaz iFixit pamācībā ir rekomendēts šo daļu pārgriezt uz pusēm, lai varētu atsevišķi atplēst katru uzlīmes gabalu.

Uzlīme ir ne tikai ļoti lipīga, bet arī trausla un visdrīzāk šo asti noplēsīsi pirms dabūsi laukā visu uzlīmes gabalu. Slikti!

Visai ātri atklāju kādu labu paņēmienu, kā dabūt laukā visu uzlīmi. Ja ir palicis kāds mazs gabaliņš aiz kura var aizķerties, tad rekomendēju ar skrūvgriezi vai kādu līdzīgu priekšmetu uzlīmi vienkārši uztīt. Tā ir tik lipīga, ka šādā veidā varēsim ātri to izvilkt laukā. Ja uzlīmes gabals ir atplīsis zem baterijas, tad to uzmanīgi piepacelt varam ar maiņas baterijas kastītē iekļauto plastmasas gabaliņu. Neko metālisku un asu pret bateriju nespied. Ja pārplēsīsi iepakojumu, situācija var palikt ļoti nestabila.

Kad uzlīmes joslas izmakšķerētas, baterija izņemas laukā pavisam vienkārši. Atliek satīrīt uzlīmes gabaliņus, ja tādi ir palikuši un esam gatavi vecās baterijas vietā ievietot AVACOM nomaiņas akumulatoru.

Pirms jaunās baterijas ievietošanas neaizmirsti pielīmēt atpakaļ maiņas akumulatora kastē iekļautās uzlīmju joslas. Atstāj apakšdaļā “asti”, lai nākamās maiņas gadījumā uzlīmes vari izķeksēt laukā.

Kad baterija ielīmēta vietā, apvērstā secībā atkal saspraud visus kabeļus un pamēģini ieslēgt telefonu. Ja uz ekrāna redzi Apple logo, visu esi paveicis pareizi un telefons iestartēsies normāli. Es tik veiksmīgs nebiju un nācās kabeļus pārspraudelēt kādas reizes trīs, lai beidzot izdotos iestartēt telefonu.

Kas te izskatās nepareizi? Jap, nepareizi ievietots displejs. Eh, atkal jaucam vaļā telefonu un uzmanīgi sākam to salikt kopā sākot no displeja augšpuses. Ja tas neizdodas, paskaties vai neesi atlocījis mazas ļipiņas, kas notur displeju vietā pret rāmi.

Ar to problēmas nebeidzās, jo, acīmredzot, nebiju korekti savienojis mājas pogas kabeli. Tiesa, interesantā kārtā poga pati darbojās, kaut lamājās par Touch ID. Nācās vēlreiz atjaukt vaļā displeju, pārspraust mājas pogas kabeli un pārstartēt telefonu. Beidzot tas iestartējās korekti un vairs nebija kļūdas paziņojumu par Touch ID. Esi super uzmanīgs ar šo pogu un tās kabeli, jo, cik sapratu, svešu pogu pieprogrammēt pie cita telefona nav nemaz tik triviāls uzdevums. Nemaz nerunājot par to, ka tā poga vai kabelis vēl būs jāpasūta un jāgaida, kamēr atlidos no Ķīnas.

Vēlreiz pārbaudīju visus kabeļus, pāris reizes pārstartēju telefonu un varēju veiksmīgi to ieslēgt. Turpmākās dažas nedēļas telefons ar nomainīto akumulatoru tika izmantots ikdienas režīmā un netika novērotas nekādas problēmas. Tas uzlādējas kā ierasts, nekas nekur nekarst un izlādējas arī kā ierasts šādam iPhone. Aprunājos ar kādu mobilo ierīču servisu un tur man zināja pastāstīt, ka viņi ir saskārušies ar AVACOM baterijām un tehniski tās atbilst specifikācijā norādītajām vērtībām gan ietilpības, gan iekšējās pretestības ziņā. Klientu telefoniem viņi mēdz mainīt akumulatorus uz AVACOM produktiem un pagaidām klienti nav nākuši atpakaļ ar sūdzībām.

Rezumējot, gribu teikt, ka kopumā baterijas nomaiņas process ir diezgan interesants un es rekomendēju to vismaz vienu reizi veikt ikvienam, kam patīk paķimerēties ar saviem gadžetiem. Gluži pašam jaunākajam iPhone es neriskētu to darīt pats, bet tādam večukam tas nav tik bailīgi. Ja acis rāda un rokas nav pavisam neveiklas, kādas pusstundas laikā tiksi pie jaunas baterijas un gūzmas emociju.

Reklāma

15
Leave a Reply

avatar
5 Comment threads
10 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
14 Comment authors
Kristaps SkutelisGints ĒrglisJānisAbcKKTK Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
mmm!
Viesis
mmm!

Kinisu ebay baterija par 5 eur nospraga 2 menesos

Jānis
Viesis
Jānis

Pirms gada savam vecajam iPhone SE mainīju akumulatoru. Biju pasūtījis iFixit komplektu ar visu bateriju. Viss maiņas process izdevās veiksmīgi, taču pats akumulators izrādījās tīrākais draņķis. Nepagāja ne 2 mēneši, kad baterijai ievērojami samazinājās kapicitāte no 100% uz 72%- interesanti, ka Apple battery health progrāma uzskatīja to par oriģinālo bateriju, tādejādi radot procentus. Vistrakākais šajā bija tas, ka baterija uzpūtās izspiežot ārā ekrānu. Beigās nācās likt atpakaļ veco akumulātoru un lādēt telefonu 3x dienā.
Es nevienam neiesaku lietot neoriģinālos akumulatorus un citos Third-party komponentes. Tad jau labāk samaksāt tos 30€ un iegūt orģinālu akumulatoru.

Krotow
Viesis
Krotow

iFixit rīku komplekti tiešām ir labi un ne tikai telefonu remontiem.

Skābene
Viesis
Skābene

Bet pūšās taču arī oriģinālie akumulatori! ;)

KKTK
Viesis
KKTK

Bateriju jāpērk pēc iespējas OEM, bet tūļus gan var ņemt no iFixit.

Abc
Viesis
Abc

Nu, OEM tu nemaz nevari nopirkt, ja vien nestrādā oficiālā servisa centrā….

trel
Viesis
trel

Vai tad šai baterijai iOS neuzrādīja “Service”? Tiešām uzrādīja procentus?

Jānis
Viesis
Jānis

Jā, tika rādīti procenti. Laikam SE nebija iestrādāti kaut kadi atpazīšanas mehānismi, kā tagad tas ir ar jaunajiem telefoniem.

Janis Rozensteins
Member
Janis Rozensteins

iOS 13 ir šī “fīča” iestrādāta. Iphone 5s to nedabūs.

Jānis
Viesis
Jānis

iphone se šobrīd saņem ios 13, nejauc ar 5s

Opis
Viesis
Opis

Esmu mainījis baterijas gan iPhone 5S gan 6. Viss gludi. 5S ar touch id pogu jābūt ļoti uzmanīgam, jo, kā sapratu, tad pirkta alternatīva vai oriģināla poga no cita telefona nederēs. PIN kodiņš būs jāvada katru reizi pirms atbloķēšanas. 6. paaudzei mainīju arī lightning portu kopā ar skaļruni un austiņu štekeri. Ķīniešu versija izrādījās ok.

JohnAdamms
Viesis
JohnAdamms

Tieši tā – mājas poga sapārota kopš rūpnīcas ar telefonu, apple servisā, mainot var noresetot

Gints Ērglis
Member
Gints Ērglis

Jauki! Labā prakse ir atvienot akumulatoru pirmo un pievienot pēc iespējas pēdējo. Dotajā gadījumā pogas kabelis sanāk pirmais/pēdējais. Ir jau diezgan pacietīgs tas telefons, bet var sanākt šaize.