Savos pastāvīgajos centienos nodrošināt inovatīvu un neatkārtojamu pieredzi Lexus 46. Tokijas autoizstādē atklāja savu redzējumu par elektrificēto automobiļu gaidāmo paaudzi. Šajā pasākumā pasaules pirmizrādi piedzīvoja šī brīža sensācija – Lexus LF-30 Electrified konceptautomobilis.

Kopš RX 400h laišanas klajā 2005. gadā Lexus ir bijis līderis pasaulē elektrifikācijas tehnoloģiju jomā, ieviešot divpakāpju reduktoru un daudzpakāpju hibrīdsistēmu, kas izmanto tehnoloģiju, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju un braukšanas sajūtu, kāda raksturīga tikai Lexus hibrīdautomobiļiem.

Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka “Lexus Electrified” konceptauto ir nozīmīgs pavērsiens automobiļa veiktspējas, vadāmības un braukšanas pieredzē.

“Lexus izstrādā jaunu, uzlabotu parametru kontroli un citas elektrifikācijas tehnoloģijas, lai turpinātu uzlabot braukšanas prieku un pašos pamatos pārveidotu nākotnes luksusa automobiļu būtību. Šajā izpratnē Lexus smeļas pieredzi mācības, kādas apgūtas izstrādājot pamattehnoloģijas, kādas rodamas Lexus populārajā benzīna-elektromotoru hibrīdu klāstā, ieskaitot akumulatora pārvaldību, jaudas regulēšanas moduļus un elektromotorus. Šobrīd Lexus Baltijā piedāvā ceturtās paaudzes hibrīdautomobiļus, un pavisam kopā Lexus ir 14 gadus ilga pieredze darbā ar auto elektrificēšanu,” norāda Kaseorgs.

LF-30 Electrified ir iestrādātas daudzas modernizētas tehnoloģijas, jau raugoties 2030. gada virzienā. Īpaši izceļama “Lexus Electrified” tehnoloģija, kas iespējo integrētu jaudas piedziņas ķēdes, stūrēšanas, balstiekārtas un bremžu vadību, īstenojot augstsprieguma režīmā kultivēto motora vadības tehnoloģijas maksimālo potenciālu. Šī tehnoloģija sniedz iespēju vadīt piedziņas spēku, lai nodrošinātu ideālu automobiļa stāju atbilstoši katrai braukšanas situācijai.

Lai panāktu būtisku lēcienu automobiļu veiktspējā, rīcībā, vadāmībā un braukšanas pieredzē, LF-30 izmantotas daudzas modernās tehnoloģijas, ne tikai uzlabota parametru kontrole. Riteņu elektriskie motori katram no automobiļa četriem riteņiem un zemais akumulatora novietojums iespējo labāku inerces izmantojumu un augsta līmeņa vadīšanas veiktspēju.

Kā nākamās paaudzes BEV, LF-30 izmanto bezvadu uzlādes tehnoloģiju, lai vienkāršotu ikdienas uzlādi, kā arī uz mākslīgo intelektu (MI) balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.

Borta MI atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas saglabāta vadītāja vadības atslēgā. Tas atvieglo salona vides elementu, tādu kā gaisa temperatūras un audio, ieregulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu, vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī. Tāpat tas izprot vadītāja izvēles un palīdz tām regulēt balstiekārtas un jaudas piedziņas ķēdes iestatījumus reāllaikā atkarībā no braukšanas vides.

LF-30 Electrified nozīmē arī “Lexus Airporter” dronu tehnoloģijas atbalstītu automobili. Izmantojot autonomu vadību, Lexus Airporter spēj veikt tādus uzdevumus, kā neatkarīgi pārvietot bagāžu no māju durvju sliekšņa līdz pat automobiļa bagāžas nodalījumam.

Pieņemot izaicinājumu, proti, radīt jaunu dizainu, kādu iespējams panākt tikai ar BEV, ko darbina riteņu elektromotori, Lexus ir vizuāli definējis LF-30 Electrified unikālo enerģijas plūsmu. Automobiļa forma ir veidota tā, lai vizuāli paustu enerģiju, kādu rada automobiļa virsbūves stūros izvietotie riteņi, vērsti uz automobiļa kabīnes pusi garām vadītājam, tādējādi tieši pārplūstot uz ceļa virsmu.

Papildus unikālajai virsbūvei arī salons atspoguļo nākamās paaudzes luksusa tendences. Priekšējā pasažiera sēdeklis veidots kā biznesa klases sēdvieta lidmašīnā, aizmugurējos sēdekļos savukārt izmantota “mākslīgo muskuļu” tehnoloģija, lai sēdeklis pielāgotos sēdētājam un varētu atbalstīt dažādus režīmus, tādus kā atzveltnes atgāšanas, relaksācijas un modrības funkcijas. Mark Levinson® audiosistēma rada automobiļa vadītājam un ikvienam pasažierim ideālu akustisko telpu mūzikas baudījumam. Galvas balstos iebūvētie skaļruņi ne tikai nodrošina optimālu audio vidi – tiem ir arī trokšņa slāpēšanas funkcija, kas pastiprina klusumu.

Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu “SkyGate” displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.

Lexus tiecas turpināt patīkamu un drošāk vadāmu automobiļu nodrošinājumu. Līdz 2025. gadam Lexus plāno ieviest visu Lexus automobiļu modeļu elektrificētās versijas, un mērķis elektrificēto automobiļu modeļu pārdošanas ieņēmumu jomā ir pārsniegt tradicionālo iekšdedzes dzinēju automobiļu modeļu pārdošanas ieņēmumus.

Lexus LF-30 Electrified galvenās specifikācijas

Garums (mm) 5090
Platums (mm) 1995
Augstums (mm) 1600
Garenbāze (mm) 3200
Svars (kg) 1750
Brauciena attālums [WLTP] (km) 500
Akumulatora jauda (kW/h) 110
Uzlādes ātrums (kW) 150
0–100 km/h paātrinājums (s) 3,8
Maks. ātrums (km/h) 200
Maks. jauda (kW)/maks. griezes moments (Nm) 400/700
Reklāma

3
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
ArčiņšJanisLAN Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
LAN
Viesis
LAN

Kas šis ir – bezvadu pašlādējošais hibrīds?
Diez kas ir: “Akumulatora jauda (kW/h)”?

Janis
Viesis
Janis

“Kopš RX 400h laišanas klajā 2005. gadā Lexus ir bijis līderis pasaulē elektrifikācijas tehnoloģiju jomā” – ahahahaha… Jābūt diezgan nekaunīgam, lai kaut ko tādu sludinātu…

Arčiņš
Viesis
Arčiņš

Sava taisnība jau ir. (ir bijis). Līdz apmēram 2014 gadam. Šobrīd gan izskatās ļoti vāji un 2025 gadā iespējams nāksies pamest Norvēģijas tirgu, jo nespēs piedāvāt nevienu elektrisko autiņu.