Web Analytics
More
    Reklāma

    Tet sadarbībā ar Tildi liks čatbotam Anetei runāt

    Jaunākie raksti

    Turpinot darbu pie mākslīgā intelekta virziena attīstības, tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet uzsācis Latvijā unikālu sintezētās jeb robota balss projektu. Pateicoties tam, Tet virtuālā klientu asistente Anete sāks runāt, kā arī šo risinājumu nākotnē Tet piedāvās citiem uzņēmumiem.

    Sintezētās balss projekta ideja ir radīta Tet Inovāciju čempionātā, kur darbinieki strādā pie savām idejām jaunu biznesa virzienu attīstībai un esošo pakalpojumu pilnveidošanai. “Šo risinājumu izmantosim, lai uzlabotu iekšējos procesus un komunikāciju ar klientiem, bet vēlāk varēsim piedāvāt to arī citiem uzņēmumiem efektīvākai klientu apziņošanai,” stāsta Tet mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

    Reklāma

    Šis projekts top sadarbībā ar uzņēmumu Tilde, kas palīdz risinājuma izstrādes procesā un datu apstrādē. “Balss sintēze ir tehnoloģija, kas ļauj rakstītu tekstu pārvērst runā. Šajā tehnoloģijā mēs izmantojam neironu tīklus, kas padara balss plūdumu un intonāciju daudz cilvēcīgāku,” skaidro Tilde biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.

    Lai radītu sintezēto balsi, vispirms ir nepieciešams sagatavot datus. “Ar datiem mēs saprotam daudzu stundu garumā ierunātu tekstu cilvēka balsī, ko pēc tam būs nepieciešams sintezēt. Tālāk ar neironu tīklu palīdzību un izmantojot ierunātus datus, tiek apmācīti algoritmi. Kad šis ir izdarīts, algoritmi spēj sintezēt no jauna dabīgā cilvēcīgā balsī pat to tekstu, kas pirms tam nebija ierunāts,” turpina K.Kauliņš.

    “Sākotnēji sintezētās balss projekts dos mūsu čatbotam Anetei iespēju komunicēt ar klientiem un atbildēt uz viņu jautājumiem ne tikai rakstiski, bet arī mutiski. Tāpat izmantosim to robotzvaniem jeb automatizētai saziņai ar klientiem. Kombinējot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus, nākotnē mēs iegūsim “balss uz tekstu un teksts uz balsi” tehnoloģiju,” piebilst I.Zariņa.

    Šobrīd process ir sākumstadijā, kad tiek sagatavoti dati – balss īpašniecei Vinitai Vilcānei Krilovai ir jāpavada daudz laika ierakstu studijā, ierunājot nepieciešamos tekstus. Kad ierakstu process noslēgsies, sāksies informācijas apstrāde un algoritmu apmācība, kas aizņems vēl dažus mēnešus.

    Sintezētās balss tehnoloģija ir jaunums ne tikai Latvijas, bet arī Baltijas mērogā. “Ir ļoti neliels skaits augstskolu un universitāšu, kas savās laboratorijās mēģina veidot šos sintezatorus, bet biznesa vidē šī tehnoloģija ir pilnīgi unikāla mūsu reģionā,” saka K.Kauliņš.

    Tet sāka aktīvu mākslīgā intelekta risinājumu attīstību 2017. gadā, kad iekšējā Inovāciju čempionātā radās ideja par čatbota izveidi. Kā rezultātā tika izveidota virtuālā klientu asistente Anete, kas šobrīd ir spējīga atbildēt jau uz 90 tūkstošiem klientu jautājumu, tai skaitā arī personalizētiem jautājumiem Mans Tet platformā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    11.11.2019 10:04

    Sākotnēji sintezētās balss projekts dos mūsu čatbotam Anetei iespēju komunicēt ar klientiem un atbildēt uz viņu jautājumiem
    varbūt pastāvīgie Kursora foruma apmeklētāji atceras, kā cilvēks ar redzes problēmām lūdza palīdzību par Samsung telefona accessibilities funkcijām, kuras gūgles androīda atjauninājums bija nogriezis. cita starpā tika pateikts, ka ir nopietnas problēmas ar LV balss sintezatoriem, no kuriem lietojamākais esot kaut kāds jau novecojis bezmaksas(?) projekts.
    bizness, protams, ir bizness, bet šeit pressrelīzes kompānijām gribētos atstāt treknu jautājuma zīmi ? — par vāju izdarīt kaut ko ārpus peļņas?

    Skābene
    11.11.2019 11:07
    Reply to  digitalk

    Čata bota galvenais uzdevums ir aizstāt uzziņu tālruņa operatoru, lai uz tā algas rēķina ietaupītu. Diemžēl, gan Tet, gan UR čata boti pēc manis uzdotajiem jautājumiem kapitulē un TET gadījumā tiku pārvirzīts jau pie dzīva cilvēka.

    TET gadījumā arī tas dzīvais čata bots var novest līdz izmisumam, bet applikāciju veikalā uzrakstītas negatīvas atsauksmes gadījumā TET atbildēs, ka aplikācijai nav ne vainas, bet jūzerim vienkārši līki pirksti :)

    Muah
    11.11.2019 12:27

    Čata bots būs gudrāks par 90% no zvanītājiem.
    Lai uzlabotu apkalpošanas kvalitāti, bota pirmajam jautājumam vajadzēja būt – vai lietotājs ir izlasījis rokasgrāmatu. Ja nav, tad atvainojamies un pārtraucam sarunu. Ja ir, tad uzdodam 3 jautājumus par tēmu, kurus vajadzētu zināt. Čīteri atkal atbirst.
    Rezultātā filtram cauri tiek tikai normāli jautājumi, ar kuriem papildinam rokasgrāmatas jauno versiju.

    Skābene
    11.11.2019 12:35
    Reply to  Muah

    Tad kad tantei pazūd nets, TET operators piedāvā tantei TET mājas lapā aizpildīt pieteikumu bojājuma novēršanai! Lieki piebilst, ka tante zvana, jo neta ta nav! :)

    Alex
    11.11.2019 13:26
    Reply to  Skābene

    Man bija kaut kas līdzīgs, kad gribēju atteikties no telekoma pakalpojumiem. Čatbota brīnumam uzrakstīju, atbilde – mums ļoti žēl par jūsu izvēli utt. Jautāju- kas man tālāk jādara lai atteiktos? Rakstīt iesniegumu tere..pere..? Atbildes nekāda- paldies ka sazinājaties ar mums. Bezjēga. Varbūt ar laiku kas uzlabosies, bet nu pagaidām ir nekā. Katrā ziņā tam kantorim derētu padomāt ne tikai par čatu,bet gan arī par normāli sazvanāmu telefona līniju,kas nav maksas. Piem. man pašam ir bijis,ka nobeidzās viņu optikas modems un ja negribi tērēt naudu par telefona sarunām,tad raksti viņiem, kas ne vienmēr ir optimālākais un plus vēl piedevām viņi tev piestāda maksu par meistara izsaukumu! Salūzt viņu tehnika,bet man par to ir jāmaksā. Bet pats es šo mēslu aizvest uz viņu klientu centru nedrīkstu.Pilnīgs čau! Nevienam citam kantorim šādu murgu nēesmu piefiksējis. Negatīva pieredze tā teikt….

    digitalk
    11.11.2019 16:21
    Reply to  Alex

    pag, tu viņu optikas modemu biji nopircis? jo citādi maksa par nestrādājoša pieslēguma remontu izklausās vairāk kā dīvaini…

    Alex
    11.11.2019 19:41
    Reply to  digitalk

    kā jau rakstīju, salūza viņu tehnika.Ja es būtu pircis, tad būtu cits formulējums.
    Tas ir viņu Alcatel brīnums. Un nokāsa no manis par meistara izsaukumu, jo redz tāda viņiem esot tā kārtība. Vienkārši nonsenss…
    Tagad esmu laimīgs ticis no viņiem vaļā:) Ir cits pieslēgums,pavisam cita caurlaidība un nekādu modemu.

    digitalk
    11.11.2019 20:03
    Reply to  Alex

    PTAC nav tā operatīvākā organizācija, bet ja tev ir iekāriens kaut ko pamainīt šādās situācijās, tad es ieteiktu uzrakstīt viņiem iesniegumu. es pats neesmu pārliecināts, ka kaut kas izdosies, bet pamēģini.

    Krotow
    11.11.2019 18:55
    Reply to  Skābene

    Vispār saprotu sakaru kompāniju vēlmi nodošināt ātrāku piekļuvi atbildēm uzjautājumiem klientiem un pie reizes optimizēt klientu atbalsta darbinieku algu fondu. Taču pārnest klientu atbalsta funkcijas tikai uz virtuālo mērkaķu pleciem ir muļķība. Vienmēr būs jautājumi, kurus virtuālais murmulis neatrisinās pat ja klients būs no galvas iemācījies rokasgrāmatu. Piedāvājums aizpildīt pieteikumu internetā nestrādājoša pieslēguma dēļ izskatās pēc tieša iemesla iesniegumam PTAC.

    Gatis
    11.11.2019 14:51

    Nu jau nu jau gan nebūs taisnība, ka tas būs pirmais projekts latvijā. Pirmais varbūt publiskā vidē internetā. Bet tā pirmais sintezātors tika radīts 2008. gadā “Tildes visvaris”. Kas diemžēl ir jau novecojis un sen jau būtu vērts uzlabot. Nākošais arī zem tās pašas tildes radās Hugo.lv sintezātors, kas ir diezgan latvisks un tuvu cilvēkam tikai tā transfikcija tāda ka baigi jāpiespiežas lai pierastu, derētu viņu pieslīpēt un būtu labi. Vēl pa vidu priekš android un sliktākā situācijā priekš IOS ir taisīta Tildes balss Laura…

    Ppp
    11.11.2019 16:32

    Pagaidiet līdz TeT aizdomāsies, ka viņu čatboti taču arī paši var veikt balss zvanus, lai piedāvātu patērētājiem savus pakalpojumus, vot tad sāksies murgs.

    Krotow
    12.11.2019 00:30
    Reply to  Ppp

    Lai iemāca Tet Minetei nakts zvanu funkcijas un tad varēs pelnīties pavisam citā līmenī :)

    Reklāma