Samsung Galaxy S10 viedtālruņiem atklāta būtiska ievainojamība, kas ļauj uz Galaxy S10 viedtālruņa ekrāna uzlīmētai lētai aizsargplēvei apiet pirkstu nospiedumu nolasītāja aizsardzību.
Šoreiz ievainojamību atklāja kāda Lielbritānijas iedzīvotāja, nevis urķu banda, kas to vien dara, kā mēģina apiet šāda tipa aizsardzības. Viņa bija iegādājusi eBay lētu ekrāna aizsardzības plēvīti, pēcāk atklājot, ka Galaxy S10 viedtālrunis ļauj izmantot arī citus iepriekš nereģistrētus pirkstus ekrāna atbloķēšanai. Viedtālruni atslēgt spējis arī vīra pirksta nospiedums. Pēc tam plēve pārlīmēta uz cita Galaxy S10 viedtālruņa, kas arī uzvedies tieši tāpat.
Izskatās, ka pie vainas ir silikona ekrāna plēves, kuru struktūra ir tāda, ka pirkstu nospiedumu sensors nolasa nevis pirksta nospiedumu, bet gan plēves apakšpuses nospiedumu. Ja pirksta nospiedums ir reģistrēts ar uzlīmētu šādi plēvi, telefonu turpmāk varēs atbloķēt ar jebkāda veida piespiedienu uz šo plēvi.
Samsung jau solījis šo kļūdu labot, bet pagaidām nav īsti skaidrs, kā tieši ražotājs to varēs salabot.
Interesanti, kura pleve ta ir, ar ko var taa “apiet” pirkstu nospiedumu nolasitaju. Pashlaik es isti negribetu balsot lidzi.
Ar Galaxy S10 aizsargiem ekrānam ir problēmas, jo normāli, pirkstu nospiedumu lasītājs, strādā tikai ar oriģinālo plēvi, kas maksā 19 EUR un šo plēvi atsakās uzlīmēt gan LMT, gan Samsung veikalos. Es būtu gatavs piemaksāt, lai aizejot uz Samsung veikalu man pārdevējs uzlīmē šo plēvi.
Jaunajiem telefoniem esmu gatavs maksāt par plēvi/stiklu tikai tad, ja man to plēvi/stiklu kāds uzlīmē perfekti taisni un bez ne viena burbuļa/putekļa zem plēves/stikla. Citādi zūd prieks skatīties uz to dārgo un kvalitatīvo ekrānu, ka viņš viss ir burbuļains. Pašam tas nekad nav bijis pa spēkam.
Kas tie par jauniem dárgiem telefoniem kam vél vajadzígas plévítes? :D :D :D
Interesanta pēdējo dažu gadu tendence ir tāda, ka nu arī dārgajiem telefoniem jau rūpnīcā ir uzlīmēta plēve. Savu pusgadu nokalpo.
Kāpēc tad gorilla glass cipari pieaug, ja vēl jo projām vajag plēvītes, pietam dārgākas? Forši, piespiest patērētāju baram maksāt par nekvalitatīvām lietām.
nejauc p ar p. ekrānu stikli ir divu veidu — tie, kas neplīst un tie, kas neskrāpējas.
Kuriem?
Samsungiem ir, OnePlus arī. Manuprāt, arī Huawei.
Sāksim ar to, ka Galaxy S10 sērijas ierīcēm tas zem displeja iebūvētais pirkstu nospiedumu sensors ir reāli švaks. T
Interesanti, manam Mi 9 ir uzlīmēts biezāks, bet tāpat lētais stikls no AliExpress – pēc stikla uzlikšanas pirkstu nospiedumus vajadzeja “pāreģistrēt”, jo ar sākotnējiem vairs nestrādāja, bet tā viss ir OK.
Jā, bet vismaz tev nelaiž iekšā telefonā ar svešiem pirksteļiem. Nepiedodama kļūda no Samsung puses!
Kada zinja shvaks? Protams nav aatraakais, bet salidzinajuma ar optisko nospieduma nolasitaju es labaku vertejumu dodu noteikti ultrasonic. Es izmantoju tempered glass, un pirmaja reize pec uzlikshanas nacas paarregistreet, bet otreiz uzliekot bija jaauzgaida laicinjsh, kadas 2- 24h lidz iegulas pilniba un vareja izmantot esoso pirkstu nospiedumu, neregistrejot jaunu.
Švaks tādā ziņā, ka ļoti slikti darbojas salīdzinot ar citiem (optiskajiem) zem stikla iebūvētajiem pirkstu nospiedumu lasītājiem.
Galaxy A80 izskatās, ka tas nedraud. Pat ar manu paša pirkstu tikai ar trešo reizi atbloķējas, nerunājot nemaz par svešu :) Ekrāna plēve ir oriģinālā no rūpnīcas
:D
Nevajag līmēt tās plēves. Tad būs viss labi
Ej un iestāsti to telefonu zagļiem :(
Engadgetā cilvēki interesējās, kas notiek, ja plēvi uzlīmē uz pirksta? ;)
Neiesaku Samsung produkciju. Nopirku dārgā gala (Galaxy S sērijas) viedtālruni. Pēc gada ļoti strauji sāka pasliktināties baterijas kvalitāte (tagad slēdzas ārā pie 50%). Lietots oriģinālais lādētājs. Garantijas remontā atšuva. Tā ka nopērc flagmani, bet serviss nekāds, tik pieklājīgi un laipni sprauž batonus.
Atvainojos par offtopic, jāizliek sāpe.
Es teiktu, telefonam nav ne vainas. Visiem ražotājiem ir kāds brāķa procents. Runa ir par to, ka 90% gadījumu vietējie servisi nodarbojas ar kaitniecību. Dažkārt netiek ievēroti pat vietājie normatīvi un likumi.
Savā laikā pašam bija saskarsme ar tirdzniecību. Man viss bija vienkārši – pircējam vecais krāms nost, jauns vietā. Savukār uz piegādātāja tizlajiem jautājumiem atbilde īsa – gribi tirgoties, ved normālu preci.
Ja visi sāksim protestēt pret sliktu servisu, varbūt kādreiz kas mainīsies…