AS “Latvenergo” uzsāk Elektrum elektromobiļu uzlādes staciju izveidi, paplašinot savu darbību jaunos nozares tirgos. Šodien Rīgā un Jūrmalā atklātas pirmās trīs valstī modernākās Elektrum uzlādes stacijas, kurās tiks piedāvāta tikai zaļā enerģija. Staciju izmantošanai ir izveidota īpaša lietotne. Pēc koncerna prognozēm tuvāko desmit gadu laikā elektroauto skaits Latvijā sasniegs 30 000.

Šodien Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka Elektrum elektroauto uzlādes stacijas. Būtiski, ka tajās ir nodrošināta gan ātrās, gan līdz šim ierastās vidējā ātruma uzlādes iespēja, un tajās vienlaicīgi var uzlādēties divi elektroauto. Tajās tiks nodrošināta tikai zaļā enerģija, tādējādi vēl vairāk cienot tos klientus, kuri elektromobili ir izvēlējušies vides apsvērumu dēļ.

“Šodien Eiropā notiek vērienīga pāreja uz tīru enerģiju visās jomās, un mēs esam liecinieki tam, cik strauji mainās gan cilvēku ieradumi, gan tehnoloģijas, gan domāšana, un viens no redzamākajiem segmentiem ir transports. Turklāt attīstība notiek ļoti dinamiski.

Latvenergo šajā gadā vērienīgi piesaka sevi jaunos biznesa virzienos un ar jauniem pakalpojumiem, un šis ir nākamais loģiskais solis, kas papildina mūsu pamatbiznesu. Atklājot elektromobiļu uzlādes stacijas, mēs piesakām sevi nozarē, kura strauji attīstās, taču vienlaikus jāsaka, ka Latvijā tas varētu notikt intensīvāk. Mēs redzam, ka šeit ir lielas iespējas līdzās lieliem izaicinājumiem – piemēram, tīkla nodrošinājumam. Un tomēr, pēc mūsu prognozēm, līdz 2030. gadam pa Latvijas ceļiem varētu ripot aptuveni 30 000 tīrāku, klusāku un efektīvāku automobiļu, kuriem elektroenerģiju nodrošināsim arī mēs – gan kā ražotāji, gan kā atbildīgi uzlādes tīkla saimnieki,” saka Āris Žīgurs, AS “Latvenergo” valdes priekšsēdētājs.

Šīs ir viedās uzlādes stacijas, kurās uzlāde un norēķini ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes Elektrum uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem ir izstrādāta tieši Latvijas tirgum, pielāgojot mūsu uzlādes stacijām un lietojumam, kā arī piedāvājot papildu iespējas, salīdzinot ar līdzīgām, adaptētām versijām. Tajā iespējams sekot līdzi uzlādes statusam un izmaksām, atrast kartē tuvāko Elektrum elektroauto uzlādes punktu, to mirkļa pieejamību un uzlādes cenas, kā arī uzlādes laikā lietotājam ir iespēja norādīt, cik ilgi viņš aizņems konkrēto uzlādes ierīci, lai citi interesenti varētu efektīvāk plānot savu ierašanās laiku. Lietotne sniedz arī atgriezenisko saiti, palīdzot datu uzskaitei – cik bieži un kura veida elektromobiļus lietotāji izmanto, kura uzlādes vieta ir pieprasītākā utml.

Būtiski, ka jaunajās stacijās norēķini ir par izmantotajām kilovatstundām (kWh). Tas ir ērtāks un precīzāks veids, lai klients varētu novērtēt akumulatora uzlādes apjomu. Šobrīd vienas kWh cena ir 0,19 eiro / kWh parastajai un 0,25 eiro kWh / ātrajai uzlādei. Piemēram, Nissan Leaf* auksta akumulatora uzlāde no 20 % līdz 80 % Elektrum uzlādes stacijās ātrajā režīmā izmaksās aptuveni 4 – 5 eiro, kas ir tikpat, cik citā populārā tīklā, lādējot atbilstoši laika uzskaitei.

Savukārt laika ziņā Nissan Leaf uzlādei no 0 % līdz 80 % Latvenergo stacijās ātrajā uzlādes režīmā nepieciešamais laiks ir aptuveni 35 minūtes, savukārt parastajā režīmā (atkarībā no elektromobiļa lādētāja) – vairākas stundas.

AS “Latvenergo” turpinās uzlādes staciju tīkla attīstīšanu, izmantojot secinājumus, kas gūti pirmo punktu darbā.

*AS “Latvenergo” ekspluatācijā esošs Nissan Leaf, 2019. g. modelis.

Izlasi arī Uzladets.lv pieredzes stāstu par Elektrum uzlādes staciju izmantošanu.

18
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
14 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
digitalkAsarisReinis RozitisKristaps SkutelisKrotow Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skābene
Guest
Skābene

Galvenais lai norēķini ir ērti un saprotami, ar bankas norēķinu karti vai viedierīci.

Gints Rotčenkovs
Member
Gints Rotčenkovs

Kā viņi nodrošina, ka uz šo uzlādes punktu nāk tikai “zaļā enerģija”???
kur garantija, ka neienāk Baltkrievu vai Krievijas AES, vai no OIK skandālā ierautā mahinatora iegūtā elektrība?
lielāku mārketinga bullšitu laikam grūti iedomāties!
(cenas gan izskatās “zaļās”, jo savā Biržas tarifā ar visu Sadali tik lielus ciparus 3 gadus neesmu redzējis)

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Tev mājās ir ātrās uzlādes stacija?

LAN
Guest
LAN

Neatbalstu līdzstrāvas uzlādei maksu par kwh, jo ganjau atradīsies umņiki kuri lādēs līdz 100% savu e-auto kamēr aiz viņiem ir rinda. Ar maksāšanu par laiku vismaz samaksātu arī par savu stulbumu. Galu galā, tā ir ekstra, kurai zūd jēga ja jāstāv rindā.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Manuprāt, katrs cilvēks pats izlemj, cik laika un naudu tērēt par uzlādi. Ne visiem ir auto ar milzīgām baterijām un dažkārt nepieciešams to auto dabūt pilnāku, lai jēgpilni var aizbraukt līdz nākamajai uzlādes stacijai. To es ļoti uzskatāmi redzēju VW e-Crafter testā.

Skābene
Guest
Skābene

Arī klasiskajā DUS gadās pa ambicīlim, kas noparkojas pie uzpildes automāta, un dodās uz WC un tad nopērk kafiju, karstmaižsuņdesaini un stundu rij, skatoties pa logu, kā citi nevar uzpildīties, kamēr viņa braucamais aizņem uzpildes vietu.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Galvenais elpot mierīgi un nebesīties par tādiem dzīves sīkumiem :)

Muah
Guest
Muah

Tā pamatā gadās uzpildes vietās, kur ir šī iespēja uzēst, bet stacijā visur savilktas dzeltenās līnijas un citur legāli atstāt automobili nav iespējams. Vainīgs te nav klients, bet servisa sniedzējs.

Asaris
Guest
Asaris

Bet nu jāaidomājas arī līdz tam, ka 1.kārt tā ir DUS nevis kafejnīca

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Nav arī tik vienkārši. Circle K, kam pie mums ir gana liels DUS tīkls, pieder uzņēmumam Alimentation Couche-Tard, kam pamatbizness ir veikali.

Reinis Rozitis
Member
Reinis Rozitis

Imo par ātru iespringt – ja parastajai uzpildei parasti vajag 4 šlangas (nemaz neņemot vērā visu infrastruktūru apakšā) un neko īpaši savādāk neizdomāt, tad elektro uzlādei štepselis ir viens un salīdzinoši vienkāršs .. Arī tie skapji jau ar šobrīd ir tādi visai nosacīti, proti, brīdī kad visi norēķini un informācija ir/būs vai nu pa tiešo auto displejā vai caur viedtelefonu – uzlādes vieta burtiski paliek izvelkams vads/pagarinātājs, kas atkal nozīmē, ka tādus kontaktus var savilkt uz jebkuru DUSā esošo parkošanās vietu (apmēram Norvēģijā https://bit.ly/2Hx68fB ) .. attiecīgi nav nekādu savstarpēju ķildu ne tiem, kas uz 5min grib lādiņu, ne arī… Read more »

Krotow
Guest
Krotow

Esmu kategoriski pret vispārēju maksu par uzlādes laiku. Maksa par Wh ir labi un pareizi. “Aizkavēšanos” uzlādes vietā var atrisināt ar piemaksu par dīkstāvi – teiksim 10 centi minūtē ar kāpjošu koeficents ik pēc 5 minūtēm. Tad necietīs tie, kuri uzlādējas un tūlīt aizbrauc, bet rīmām, aizmāršām un megad***ējiem būs papildus jāpiemaksā 10-20-30-… eiro. Ar amnestiju patiešām attaisnojoša iemesla dēļ (nelaimes gadījums ar nokļūšanu slimnīcā u.tml.).

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Latvenergo vēl arī patur iespēju iekasēt maksu par pieslēgšanos, ja redzēs, ka daudz lietotāju taisa ļoti īsas uzlādes.

Asaris
Guest
Asaris

Varētu kaut kā arī veicināt pašu ev iegādi

Krotow
Guest
Krotow

Masām, kas mēnesī saņem 700 eiro? Smejies, vai. Mūsu valdības nav tādi altruisti lai no budžeta piemaksātu 10-15K eiro visai pelēkajai masai ar 10+ gadus vecu autoparku.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Tu domā par tīri atlaidēm/subsīdijām?

Asaris
Guest
Asaris

Nodokļu atlaides drīzāk. Nākamgad nāk ārā daudzi autiņi, kas maksās zem 30k -21% nav vairs tik traki (saprotu ka tas ir sapnis) + uzlikt griestus 35k lai neiekļautu dārgo galu.
Un Krutow būsim reāli, daudziem tie ir 700eur + aploksne.

digitalk
Member
digitalk

būsim reāli, daudziem tā ir minimālā+aploksne, kopā 700 ;-P