Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā Omniva sokas ar elektroauto izmēģinājumiem?

    Jaunākie raksti

    Omniva jau līdz 2025.gadam būtu gatava pilnībā aizstāt esošo dīzeļa dzinēja autoparku ar elektroauto. Tādēļ pērnā gada nogalē piegādēm Rīgas centrā uzsāka pirmos elektroauto testus ar Nissan E-NV200. Neskatoties uz kopumā pozitīvo pieredzi, šī auto kravas telpas ierobežotā ietilpība nebija piemērota, lai iekļautu to Omniva patstāvīgajā autoparkā. Šogad, turpinot iesākto, Omniva aizvadījusi pirmo dienu kurjerpiegādēm, izmēģinot elektrisko kravas mikroautobusu – VW eCrafter.

    Omniva ilgtermiņa mērķis ir piegādes auto radīto izmešu samazināšana un pāreja uz arvien ekoloģiskākiem risinājumiem gan autoparka, gan pārējo ikdienas operāciju ietvaros. Tāpēc Omniva regulāri seko līdzi tirgū notiekošajam. Tomēr, lai varētu iekļautu elektroauto Omniva pamata autoparkā, būtu jāizpildās vairākiem būtiskiem nosacījumiem:

    • pēc vienas uzlādes iespējams nobraukt vismaz 250 km;
    • gan Rīgā, gan reģionos jābūt pieejamam pietiekoši plašam “supercharger” uzlādes tīklam;
    • pieejams valsts atbalsts elektroauto iegādei.

    “Būtiskākais faktors, kam nolēmām pievērst pastiprinātu uzmanību izmēģinot VW eCrafter, ir baterijas ietilpība un maksimāli iespējamais nobraukto kilometru skaits vienas uzlādes ietvaros. Tādēļ vakar, pirmo reizi ieliekot šo auto ikdienas operācijās Rīgas centra maršrutā, auto no mūsu loģistikas centra izbrauca ar pilnu kravu un 70% uzlādētu bateriju. Auto panelis izbraukšanas brīdī uzrādīja, ka pieejami 92 km, tomēr realitātē, braucot ar pilnu kravu, kopumā šoferis varēja nobraukt vien 60 km un atgriezās atpakaļ ar 7 km nobraukuma atlikumu,” stāsta Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare, uzsverot, ka vilšanos radījuši Centrā nepieejamie elektroauto uzlādes punkti. “Esot Centrā un saprotot, ka, baterija var nepietikt, lai atgrieztos, vadītājs meklēja iespējamās auto uzlādes vietas. Diemžēl atklājās, ka publiski pieejamie uzlādes punkti lielākoties atrodas pazemes stāvvietās, kur nav iespējams iebraukt ar kravas mikroautobusu augstuma ierobežojumu dēļ. Savukārt CSDD uzlādes punkti neatrodas Centrā, bet privātie uzņēmumu izveidotie uzlādes punkti ir aizņemti ar uzņēmumu personīgajiem auto, un sarunāt kaut nelielu uzlādes brīdi būtu ļoti sarežģīti.”

    Aizvadot pirmo dienu ar VW eCrafter atsauksmes no darbiniekiem kopumā bijušas ļoti pozitīvas – auto ir viegli vadāms un šoferim ērts, arī kravas telpas ietilpība ir pietiekama, lai šo auto sekmīgi izmantotu ikdienas preču piegādēs. Tomēr pirmās dienas testi vēl jo vairāk apstiprinājuši Omniva pārliecību par diviem kritiskajiem punktiem, lai varētu autoparkā patstāvīgi iekļaut elektroauto – vismaz 250 km nobraucams attālums ar pilnu kravu līdz nākamajai uzlādei un pietiekams un brīvi pieejams uzlādes punktu skaits.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    29.07.2019 03:36

    Atvainojos, bet nevajag stāstīt tagad, kad nav kur uzlādēt auto, jo jebkurā “Circle K” DUS, visur ir pieejamas uzlādes iekārtas.😄Vajag, vnk pateikt taisnību, kad LV kaut kam tādam, vēl īsti nav gatava.😖

    Kursors.lv
    29.07.2019 09:33
    Reply to  Lauris

    Emm, tieši kurā Circle K DUS ir pieejamas uzlādes iekārtas? Latvijā.

    Juhans
    01.08.2019 15:09

    Rīgā varbūt arī nav. Bet ārpus Rīgas csdd ieviestie lādētāji ir gandrīz katrā circlek

    Kursors.lv
    01.08.2019 15:46
    Reply to  Juhans

    Pirmā dzirdēšana. Par kādiem tieši lādētājiem tu runā?

    Krotow
    01.08.2019 20:19
    Reply to  Juhans

    Kopā ar tādiem apgalvojumiem derētu gan pārliecināties vai stāstītais atbilst faktiem. Lādētājus neesmu manījis ne Rīgā ne Jūrmalā ne uz Murjāņu-Valmieras ceļa esošajās circlēs. Internetā atradu rakstus par pirms 2 gadiem noslēgtu sadarbības līgumu starp Ionity un Shell OMV un Circle K DUS tīkliem par ātrās uzlādes punktu veidošanu nākotnē.
    https://www.cnet.com/g00/roadshow/news/ionity-scores-big-partners-in-push-to-cover-europe-with-ev-chargers/
    Un tā ka nākotne mūsu pusē ir konstants jēdziens, uz austrumiem no Vācijas būvniecība vēl nav pat uzsākta. Ionity mājas lapā redzams, ka uzlādes vietas Polijā un Baltijas valstīs nav pat iezīmētas kā būvēšanā esošas.
    https://ionity.eu/en/where-and-how.html

    Andris
    02.08.2019 13:22

    Tīnūžos cirkulī ir uzlādes stacija

    Kursors.lv
    02.08.2019 18:45
    Reply to  Andris

    Jā, bet tai nav nekāda sakara ar Circle K. Tā stacija ir vienotā uzlādes tīkla sastāvā.

    Andris
    02.08.2019 22:51

    Neviens jau nesaka ka viņa pieder Circle K. Bet viņa atrodas bt teritorijā

    Kursors.lv
    03.08.2019 09:35
    Reply to  Andris

    Es domāju, ka tiek turpināta Laura diskusija, ka “jebkurā Circle K DUS ir pieejamas uzlādes iekārtas.”

    digitalk
    03.08.2019 11:45

    uz ko Juhans piebilda “ārpus Rīgas csdd ieviestie lādētāji ir gandrīz katrā circlek”.

    Krotow
    29.07.2019 10:03
    Reply to  Lauris

    Kurā Latvijas circlē ir uzlādes iekārtas? Pat Rīgā to neesmu redzējis.
    FYI: Pēdējoreiz circlējos pirms 3 dienām Krasta ielā. Nu nebija tur lādētāju.

    Ivars Dzerve
    03.08.2019 16:00
    Reply to  Lauris

    Ak, Kungs! Cilvēki! … KA nav kur uzlādēt auto… …KALV kaut kam tādam… ( un komats tur ir lieks)
    Padomājiet par tiem, kuri nav gramatikas stundās spēlītes dzenājuši!

    Reklāma