Automašīnu ražotājs Jeep izveidojis jaunu auto modeli Gladiator, tādējādi atgriežoties pikapu tirgū pēc 27 gadu ilgas pauzes. Jaunā automašīna ir pilnīgi no jauna radīts modelis, kas aprīkots ar galvenajām ražotāja auto iezīmēm un funkcijām.

“Jaunais Gladiator ir izcila Jeep autentiskā dizaina, funkcionalitātes un bezceļu jaudas kombinācija. Tas daļēji ir līdzīgs Wrangler – abām automašīnām ir divdaļīgs šasijas dizains, kā arī citi līdzīgi šasijas elementi un tehnoloģijas, taču Gladiator ir izveidots daudzpusīgāks. Tas noteikti iekaros mūsu autobraucēju sirdis, jo Jeep klienti ir īsti piedzīvojumu meklētāji, un daudzi jau sen interesējās, vai uzņēmuma plānos ietilpst izveidot jaunu pikapu. Esam pārliecināti, ka viņi priecāsies dzirdēt par jauno Gladiator,” stāsta Arnolds Ardzevičs, Autobrava Motors pārdošanas vadītājs un Jeep oficiālais pārstāvis.

Mūsdienīgākās bezceļu braukšanas sistēmas

Visi Gladiator modeļiem, kas būs pieejami Eiropā, būs aprīkoti ar 3 litru EcoDiesel dzinēju ar aptuveni 260 zirgspēku jaudu un 600 Nm griezes momentu. Tāpat, kā ierasts, dzinējs aprīkots arī ar standarta degvielas taupības Engine Stop-Start (ESS) tehnoloģiju. Auto aprīkots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, nodrošinot efektīvu jaudu gan braucot ar tukšu vai pilnu automašīnu, gan velkot piekabi. Jaunā Gladiator kravnesība ir 725 kg un vilktspēja līdz pat 2 722 kg.

Jebkurš Jeep modelis ir neatkārtojams ar tā bezceļu izbraukšanas jaudu, un arī Gladiator šajā ziņā nav izņēmums. Automašīnai ir elektroniska griezes momenta sadales sistēma, kas ļauj vienmērīgi sadalīt jaudu, nodrošinot optimālu saķeri, savukārt dzinējam un vairākiem piekares sistēmas elementiem tiek nodrošināta papildu aizsardzība. Izvēloties Sport vai Overland versiju, pikaps tiek aprīkots arī ar Command-Trac pilnpiedziņas sistēmu ar pazeminātā pārnesuma attiecību 2,72:1 un izturīgajām Dana 44 priekšējām un aizmugurējām asīm ar 3,73 aizmugurējo asu attiecību. Savukārt Rubicon versija aprīkota ar Rock-Trac pilnpiedziņas sistēmu ar Dana 44 priekšējām un aizmugurējām asīm ar “4LO” attiecību 4:1.

Automašīnas priekšrocības bezceļu apstākļiem ar to nebeidzas. Gladiator ir spējīgs uzbraukt līdz pat 43,6 grādu leņķim stāvās nogāzēs, pārvarēt 20,3 grādu slīpas uzbrauktuves un nobraukt lejā pa 26 grādu slīpām nogāzēm. Automašīnas klīrenss ir 28,2 cm un tā spēj izbraukt līdz pat 76 cm dziļu ūdenstilpi. Tāpat Gladiator Rubicon aprīkojumā ietilpst aizmugurējie bloķēšanas diferenciāļi, taču Sport un Overland komplektācijai tie jāpasūta atsevišķi. Rubicon ietilpst arī šim segmentam raksturīgā elektroniskā stabilizatora stieņa atvienošana, kas palielina riteņu kustību un bezceļu izbraukšanas spējas īpaši sarežģītu ceļu pārvarēšanai. Modeļiem, kas aprīkoti ar šo funkciju, ir arī 32 collu riepas un īpaši izturīgs tērauda aizmugures bamperis.

Ērta braukšana katru dienu

Veidojot Gladiator, inženieri centās apvienot Jeep leģendāro bezceļu izbraukšanas spēju ar izcilu komforta līmeni, braucot pa asfaltētiem ceļiem. Īpaši šim modelim ir izveidota daudzsaišu piekares sistēma, kā arī uzlabotas atsperes, lai braukšanas pieredze būtu pēc iespējas mazāk atkarīga no auto kravas apjoma.

Ikdienas komfortu palīdz nodrošināt arī dažādi elektroniskie asistenti. Jeep Gladiator var tikt aprīkots ar adaptīvo kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju, paštīrošu priekšējo kameru un aklo punktu uzraudzības sistēmu. Tāpat papildu standarta īpašībām autovadītāji iegūst arī ParkView aizmugurējā skata kameru, priekšējo un aizmugurējo parkošanās asistentu un elektronisko stabilizācijas kontroli (ESC) ar elektronisko pretapgāšanās sistēmu.

Gladiator pasažieriem pieejama ērtā ceturtās paaudzes Uconnect sistēma ar 7 collu (standarta variants) vai 8,4 collu (papildu aprīkojums) ekrāniem. Tāpat standarta aprīkojumā iekļauta navigācijas sistēma, Apple CarPlay un Android Auto savienojamības iespēja, balss kontrole ziņu rakstīšanai un citas funkcijas. Savukārt mūzikas cienītājus pārsteigs Jeep jaunā pikapa skaņas sistēma – auto aprīkojumā iespējams iekļaut zemfrekvences skaļruni un arī pārvietojamu Bluetooth bezvadu skaļruni, kas novietots aiz aizmugurējiem sēdekļiem un ir brīvi pārvietojams, ļaujot izbaudīt savu iecienīto mūziku arī pludmalē vai citās vietās, kur vairs nav nepieciešams braukt ar auto.

Uzskaitītās īpašības nebūt nav visas, kas apliecina jaunā Jeep praktiskumu. Aiz Gladiator aizmugurējiem sēdekļiem un zem tiem ir izveidota papildu mantu glabāšanas vieta drošai un nemanāmai kravas uzglabāšanai. Savukārt, ja nepieciešams pārvadāt lielāku kravu, sēdekļus iespējams salocīt un salona telpu iespējams izmantot kā kravas nodalījumu. Tāpat automašīnai iespējams noņemt jumtu un durvis, tādēļ Gladiator iespējams aprīkot ar papildu slēdzamu tvertni vēl drošākai mantu uzglabāšanai.

Reklāma

5
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
4 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
mrhamsterElvisIngusSkābene Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Skābene
Viesis
Skābene

Amerikā pikapi ir vieni no lētākajiem auto tirgū! Kā būs ar šitā auto cenu Eiropā?

Elvis
Viesis
Elvis

Aptuveni 70-75k par Rubicon. :) plus vienīgais dzinējs ir sūda 3.0 dīzelis, kamēr šim vajadzēja vismaz Hemi vai kautvai to pašu 3.6 benz. Bet nē, Eiropai jābāž tie sūda dīzeli visur iekšā. Patēriņš vidējais ir 13l viņam. 6.4 hemi būtu 14l benz. Par ko tur vsp domāt. Tāda sajūta, ka Eiropā domā, ka šādus auto izmanto tikai zemnieki. Zbal.

Ingus
Viesis
Ingus

Sūda dīzelis būtu 2.0. No benzīniem šiem tāpat ir tikai 3.6 dabūjams, vienalga kurā tirgū.

Gribi HEMI – pērc ramu. Un zemnieki tāpat ņems hilux vai L200 nevis Gladiator, kas ir pilnīgs nišas auto entuziastiem.

Elvis
Viesis
Elvis

Vēl jo vairāk nesaprotu kādēļ dīzelis? Entuziasti vēlas benzīnu, jaudu, skaņu. Nevis kvēpus, turbīnas sīcoņu un klakklaklak

mrhamster
Viesis
mrhamster

HEMI ar 14 litru patēriņu… hihi…