Vienam no skaistākajiem kompaktās klases hečbekiem Mazda3 ir dvīņubrālis, kuru droši var saukt par vienu no skaistākajiem kompaktās klases sedaniem. Par to var pārliecināties Rīgā– elegantais “Mazda3” sedans jau ir ieradies Mazda salonā. Turklāt iespējams jau pasūtīt versiju ar revolucionāro “Skyactiv-X” dzinēju un šo tīro līniju un inovatīvo tehnoloģiju komplektu saņemt rudenī.
Mazda3 sedans ar “Skyactiv-G” benzīna dzinēju Latvijā maksā, sākot no 21 590 Eiro, savukārt versija ar “Skyactiv-X” – sākot no 24 590 Eiro. Jāatzīmē, ka visas cenrādī norādītās Mazda3 modifikācijas, neatkarīgi no dzinēja, tiek komplektētas ar “mild hybrid” tipa hibrīda spēkstaciju, kurā integrēts 6 kW jaudas starteris-ģenerators.
“Pietiek ar vienu skatienu, un ir acīmredzams, ka hečbeks un sedans ir neidentiski dvīņi. Mazda ir izvēlējusies grūtāku ceļu un radījusi, kā izskatās, divas dažādas automašīnas – hečbeks piesaista ar savu sportiskumu un izteiksmīgajām detaļām, sedans – ar elegantām līnijām un izturību. Atšķirības akcentē arī citādāka sedana priekšējā daļa. Manuprāt, tāds atbildīgs redzējums reabilitē sedana žanru – jau kādu laiku šī tipa virsbūves izskatās it kā modificētas, bet neizveidotas. Savukārt jauno “Skyactiv-X” dzinēju ar nepacietību gaida visa Eiropa – tādi jauninājumi iekšdedzes dzinējos parādās reti”, saka Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).
“Skyactiv-X” dzinējs atšķiras ar to, ka tajā izmantota Mazda patentētā “Spark Plug Controlled Compression Ignition” (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.
Dzinējam vajadzētu nodrošināt benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma “Skyactiv-X” jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.
Nedaudz pieticīgāki parametri raksturo citu Latvijas- patērētājiem piedāvājamo benzīna dzinēju – labi pazīstamo 2 litru darba tilpuma “Skyactiv-G”, kas ģenerē 122 ZS. Tā degvielas patēriņš uz 100 km vidēji sasniedz, sākot no 5,6 l.
Mazda3 tiek ražota, izmantojot jauno “SKYACTIV-Vehicle Architecture” platformu, kuru radot, tika ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. Mazda inženieri atzīst, ka konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa izpētei – mērķis ir bijis ideāls ķermeņa stāvokļa balanss, braucot dažādos apstākļos.
Balansu palīdz sasniegt arī unikālā “Mazda G-Vectoring” vilkmes sadales sistēma, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārcelšanu uz velkošajiem riteņiem.
Papildu komfortu pasažieriem sniedz apdomātā virsbūves izolācija – biezie stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs salona paneļu pildījums, kas nodrošina lielisku ārējo skaņu izolāciju. Toties klusumā ar dzidru noti ieskanas augstākās kvalitātes “Bose” audio sistēma, kuras atskaņošanas kvalitāti jau ir novērtējuši automašīnu izmēģinājušie mūzikas mīļotāji.
Sedana bagāžas nodalījuma tilpums – 460 litru. Noliecot aizmugurējos sēdekļus, tas palielinās līdz 1138 litriem.
Patērētājiem tiek piedāvāts izvēlēties no četriem dažādas komplektācijas līmeņiem – “Vision”, “Vision Plus”, “Dynamic” un “Luxury”.
Mazda kopš 2003. gada pasaulē ir laidusi jau trīs Mazda3 paaudzes, savukārt kopumā pārdoto šī modeļa automašīnu skaits sasniedz 6 miljonus vienību.
122 HP priekš 2 litru benzīna dzinēja – tā pamaz izklausās!
Tas tā liekas, jo pieradums ir pie vāciešu forsētajiem dzinējiem. Patīkami, ka japāņi atgriežas auto tirgošanā, jo mitsuki galīgi novecojuši bija.
Tagad jautājums, kā ir ar rūsu un vai patēriņš ir patiess.
Skatos, ka pilna Rīga ar Mazdām CX-3 un CX-5.
Nav tā, ka negantā rūsēšana piemīt tikai modeļiem līdz 2007. g. ieskaitot?
Ļoti labi auto, dizains, viennozīmīgi labākais no japāņiem, tehnika ļoti kvalitatīva, nav samudrīti paneļi vai CVT kārbas, apkopes lētas. Rūsai ir garantija 12 gadi, man šķiet, ka ar to vajadzētu pietikt pat īpaši konservatīvam braucējam, lai gan reti kurš brauc ilgāk kā gadus 3-5, patēriņš 7.8 vasarā un 8.5 ziemā (Mazda CX-5 , 2.5 litru motors, 192 zs).
> reti kurš brauc ilgāk kā gadus 3-5
Pie Latvijas vieglo auto parka 12-13 gadu vidēja vecuma nešķiet, ka apgalvojums būtu pareizs ..
Neiet runa par kopējo auto parka vecumu, bet par laiku, cik ilgi kāds vidēji brauc ar jaunu auto, parasti tie ir 3 -5 gadi, parastais līzinga&garantijas termiņš pēc kā auto ir pārdodams par labu cenu. Protams, ir indivīdi, kas iegādājas auto salonā un brauc 13 gadus, es gan tādus nezinu.
Es gan zinu ;)
> Neiet runa par kopējo auto parka vecumu, bet par laiku, cik ilgi kāds vidēji brauc ar jaunu auto
Nu iepriekšējās Mazdas jau ar diezvai sarūsēja rūpnīcas garantijas laikā (nav bijusi personīga pieredze, tikai tik cik dzirdētas atsauksmes (vai pareizāk bēdas par virsbūvi) no īpašniekiem), bet, manuprāt, sākotnējais jautājums (vai ironiska piezīme) kā reiz bija vērsts vairāk uz auto kvalitāti/spēju neizjukt ilgākā pēcgarantijas periodā. Citādi jau 3 gadus (~100k km) izvilks jebkurš aktuāls auto, teorētiski pat neveicot apkopes (eļļas maiņas) .. kas pēc tam notiek jau ir nākošā īpašnieka problēma ;)
Mūsdienās tu vari nopirkt pat Q7 salonā un pēc gada pamanīt rūsu durvju apakšējā malā. Tāpēc jauns auto ir tikai tas, kas stāv salonā. Visi pārējie – veci, ar visu izrietoši…
122 ZS šāda izmēra auto ikdienā ir pilnīgi ok. Paskaties uz otru rādītāju – 210 Nm griezes moments, kas ir satiksmē daudz noderīgāks par tiem ZS pie 6000+ rpm. Protams, ja bieži atvelk līdz galam, tad vienmēr gribas vairāk. Iepriekšējās paaudzes 2.0 SkyActiv-G bija pieejams ar jaudu līdz 165 ZS citos tirgos. Gan jau šim būs tas pats. Attiecīgi sačipot vari līdz 170+, ja ir ļoti liela vēlme.
Manuprāt, te lielāku lomu spēlē izmešu, patēriņa un jaudas regulas dažādos tirgos, nodokļi pēc KW utt., kas liek ražotājam ierakstīties konkrētos rādītājos.
Jāskatās, kāds būs lietošanā jaunais SkyActiv-X motors. Augstā kompresija prasa labu degvielu, bet kopumā izskatās interesanta alternatīva visiem mazlitrāžas turbo.