Izrādās, ka nav nepieciešami miljoni sekotāju, lai Lielbritānijā tevi uzskatītu par tīmekļa slavenību. Pietiek ar nieka 30 000. Hei, mūsu pašu Agnija Grigule, tad ir trīskārša slavenība.

Lielbritānijas neatkarīgā reklāmas standartu organizācija (Advertising Standards Authority, ASA), kas rūpējas par reklāmas kvalitāti valstī, ir publicējusi kāda sociālo tīklu ieraksta analīzi un secinājusi, ka tā ir neatļauta medikamentu reklāma. Interesantākais šajā stāstā ir tas, ka ir pieticis ar aptuveni 30 000 sekotājiem, lai šo blogeri uzskatītu par slavenību. Lielbritānijā slavenībām ir aizliegts reklamēt medicīnas produktus.

Februārī Instagram blogere thismamalife publicēja fotogrāfiju, kurā bija redzamas Sanofi ražotās Phenergan Night Time miegazāles. Kad Lielbritānijas reklāmas standartu organizācija norādīja, ka tā ir uzskatāma par slavenības reklāmu, zāļu ražotājs atbildēja, ka konkrētā dzīvesstila blogere nav slavenība, jo viņai ir tikai ap 30 000 sekotāju un īstām slavenībām, piemēram, futbolistam Deividam Bekhemam ir 55 miljonu sekotāju.

Tomēr ASA lēma, ka 30 000 ir pietiekams sekotāju daudzums, lai šai cilvēku grupai blogeri varētu uzskatīt par slavenību un tādējādi viņa atbilstu reklāmas likuma nosacījumiem. Šobrīd viņas profilā šī fotogrāfija vairs nav atrodama.

Arī ASV Federālā tirdzniecības komisija jau kopš 2017. gada darbojas šajā jomā, kad vērsās pret diviem YouTube satura veidotājiem par maldinošas reklāmas praksi. Latvijā šis jautājums juridiski nav sakārtots un šobrīd šajā jomā valda diezgan liels bardaks. Tikai paši blogeri izlemj, cik atklātiem būt pret saviem sekotājiem.

Reklāma

Leave a Reply

avatar
  Paziņot par jaunumiem  
Paziņot par