Web Analytics
More
    Reklāma

    Jau tuvākā nākotnē Uzņēmumu reģistra pakalpojumi būs pieejami tikai elektroniski

    Jaunākie raksti

    13. jūnijā, svinot pirmā gada jubileju, valsts pārvaldes pirmā virtuālā asistente un nākotnes valsts pārvaldes vēstnese UNA  sāka mācīties angļu valodu atbalsta nodrošināšanai ārvalstu investoriem.

    Uzņēmumu reģistra stratēģija nosaka, ka tuvākā nākotnē Reģistra pakalpojumi būs pieejami tikai elektroniski. Tāpēc jau 2017. gadā Reģistrs uzsāka pakāpenisku darba laika samazināšanu klātienes pakalpojumiem, no vienas puses, un jaunu atbalsta rīku e-pakalpojumu saņemšanai izstrādi, no otras puses.

    Reklāma

    “Daudzi tobrīd runāja par mākslīgo intelektu kā nākotnes iespēju, un mēs nolēmām pamēģināt. Būsim tikpat inovatīvi kā mūsu klienti – uzņēmēji! Tagad – pēc pirmā darbības gada – ar  rezultātiem esam apmierināti, un sākotnēji izvirzītie mērķi ir sasniegti. Tāpēc sākam jaunu attīstības fāzi – pakalpojuma UNA angļu valodā izstrādi, tā līdzdarbojoties uzņēmējdarbības vides pilnveidošanā un valsts un investoru attiecību veidošanā,” stāsta Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere.

    UNA šobrīd ir kļuvusi par stabilu atbalstu Latvijas klientu apkalpošanā – 30% gadījumu Uzņēmumu reģistra klienti izvēlas saziņu ar virtuālo asistentu, kas ļauj darbiniekus atslogot no vienveidīgām, monotonām darbībām jeb standarta atbildēm uz tipveida jautājumiem, tā vietā cilvēkresursus novirzot sarežģītāku jautājumu risināšanai. UNA samazina telefonkonsultāciju gaidīšanas laiku un nesagaidīto telefonkonsultāciju skaitu, kā arī iezīmē jaunus paradumus valsts pārvaldes un klientu saziņā, piemēram, populārākais jautājums vēlās vakara stundās no pulksten 23.00 līdz pulksten 3.00 ir “Kā reģistrēt SIA?”, un Reģistra darbiniekiem rada arī jaunus profesionālos izaicinājumus, piemēram, klientu apkalpošanas speciāliste ir kļuvusi par virtuālā asistenta – bota jeb virtuālā robota treneri.

    Uzņēmumu reģistra īstenoto pieeju – mākslīgā intelekta jeb virtuālā asistenta UNA iekļaušanu kvalitātes sistēmā – Kvalitātes institūts (Chartered Quality Institute), kurā apvienojušies starptautiski sertificēti organizāciju auditori un inženieri, konkursā “International Quality Award 2018” novērtēja ar augstāko novērtējumu pasaulē, kategorijā “Inovāciju ieviešana, izmantojot kvalitātes metodes” (Innovation through Quality Method).

    Virtuālā asistenta UNA risinājumu angļu valodā, līdzīgi kā latviešu valodas versiju, izstrādā uzņēmums Tilde. “Uzņēmumu reģistra risinājuma gudrību nodrošina Tildes virtuālo asistentu platforma, kurā iekļautas jaunākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Mūsu pētnieku radītā neironu tīklu sistēma iemācās atbildēt uz jautājumiem, analizējot dažādu dialogu piemērus. Tādā veidā dators var komunicēt ar lietotāju brīva dialoga formā, spēj atbildēt uz jautājumiem un palīdz atrisināt problēmas. Īpaši rūpējamies, lai sistēma labi pārvaldītu gan latviešu, gan angļu un citas valodas. Tildes angliskie virtuālie asistenti jau vairākus gadus sarunājas ar simtiem tūkstošu lietotāju visā pasaulē, kas sniedz vērtīgu pieredzi, veidojot Uzņēmumu reģistra asistentu,” stāsta uzņēmuma Tilde vadītājs Andrejs Vasiļjevs.

    Šobrīd UNA spēj saprast ap 500 anglisko jautājumu veidus un zina 1473 atbildes par komersantu reģistrācijas pakalpojumiem. Lai novērtētu UNA sistēmas spējas un papildinātu tās gudrību, Uzņēmumu reģistrs un Tilde uzsāk virtuālā rīka angliskās versijas pirmo publisko testu un aicina pieteikties brīvprātīgos testētājus, rakstot uz e-pastu una@ur.gov.lv  Brīvprātīgajiem testētājiem tiks uzticēta UNA testēšana sociālā tīkla Facebook Messenger lietotnē. Testētājiem būs iespēja tērzēt ar UNA, slēgtā grupā uzdodot jautājumus par noteiktu tēmu loku. Vēlāk Uzņēmumu reģistra botu trenere ar kolēģiem apkopos testēšanā iegūtās sarunas un kopā ar izstrādātāju komandu uzlabos UNA angļu valodā sniegtās atbildes un scenārijus. Tas nozīmē, ka pēc pirmā testa sekos rīka uzlabošanas darbs un atkārtoti testi līdz to varēs izmantot klienti kā ikdienas klientu atbalstu.

    Uzņēmumu reģistrs šobrīd paralēli strādā pie jaunu e-pakalpojumu izveides, tostarp pie e-pakalpojumu angļu valodā izveides. UNA angļu valodā būs atbalsta rīks investoriem, kuri vēlēsies izmantot e-pakalpojumus angļu valodā.

    Plānots, ka UNA angļu valodā, tāpat kā UNA latviešu valodā, būs pieejama Reģistra tīmekļvietnē www.ur.gov.lv, kā arī Uzņēmumu reģistra Facebook Messenger lietotnē 24/7 režīmā. Virtuālā asistenta pakalpojumus ērti lietot arī viedierīcēs, jo tas darbojas responsīvajā dizainā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    16.06.2019 14:21

    UR Skaipa nemaz nav, izmantot publicitātes sūdos izvārtīto Feisbūku? ;)

    Astro
    16.06.2019 23:54

    “…samazina telefonkonsultāciju gaidīšanas laiku un nesagaidīto telefonkonsultāciju skaitu…”
    Šāds teksts pirmām kārtām liecina par iestādes vienaldzīgo attieksmi pret saviem klientiem. Es, piemēram, nevaru atļauties neatbildēt klientam. Klients maksā naudu. Ja tev to nevajag, paņems cits. :-)

    17.06.2019 01:03
    Reply to  Astro

    atjautības uzdevums: atrodi Latvijā citu Uzņēmumu reģistru.

    Skābene
    17.06.2019 08:08

    Mana čība ir gudrāka par to UNU. :)
    Visas valsts iestādes pieņemt dokumentus ar e-parakstu, bet tikai ne UR, redz vajagot lietot Latvija.lv. E-parakstītus dokumentus pieņem tikai tad, ja kaut kas nobrūk sistēmā, vai arī jārisina nestandarta gadījumi, par kuriem nav padomājuši, taisot latvija.lv

    Reklāma