Volkswagen vēlas panākt strauju e-mobilitātes attīstību, tādēļ uzņēmums arvien vairāk iegulda elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidē. Līdz 2025. gadam Volkswagen grupa visā Eiropā plāno būvēt kopumā 36 000 uzlādes staciju, no kurām 11 000 veidos Volkswagen zīmols. Tās tiks uzstādītas Volkswagen rūpnīcās un pie dīleriem lielākajās pilsētās. Kopumā elektrouzlādes infrastruktūrā Eiropā Volkswagen grupa investēs aptuveni 250 miljonus eiro.

Volkswagen aplēses liecina, ka nākotnē 70 procentos gadījumu elektomobiļu uzlāde tiks veikta mājās vai darbā. No 2020. gada Volkswagen uzņēmums Elli piedāvās vispusīgus uzlādes risinājumus uzņēmumiem un patērētājiem, lai apmierinātu pieaugušo pieprasījumu. Būs pieejams plašs pakalpojumu klāsts — no ekonomiskākiem Wallbox, tostarp to uzstādīšana, līdz pat jaunajiem, videi draudzīgiem risinājumiem.

“Elektriskās automašīnas uzlāde nedrīkst būt sarežģītāka un neierastāka par viedtelefona uzlādi. Tāpēc mums nepieciešams daudz vairāk staciju sabiedriskās vietās un vienkāršāki noteikumi privāto Wallbox uzstādīšanai,” norāda par e-mobilitāti atbildīgā Volkswagen zīmola valdes loceklis Tomass Ulbrihs (Thomas Ulbrich).

Volkswagen arī ir uzsācis darbu pie infrastruktūras iespējām tiem, kas dodas garos pārbraucienos pa automaģistrālēm. Līdz 2020. gadam Volkswagen sadarbībā ar citiem ražotājiem uzstādīs 400 ātrās uzlādes staciju ar līdz pat 2400 uzlādes punktiem pie nozīmīgākajiem autoceļiem visā Eiropā. Šīs svarīgās pārvērtības skars arī Baltiju.

“Uzlādes infrastruktūra kļūs arvien svarīgāka straujai e-mobilitātes attīstībai Eiropā. Līdz 2020.–2021. gadam šī lielā projekta ietvaros tiks uzbūvētas arī septiņas īpaši ātrās uzlādes stacijas Baltijā — divas no tām Latvijā, divas Igaunijā un trīs Lietuvā. Šajās stacijās būs no divām līdz 12 uzlādes vietām, tāpēc vienlaikus bez jaudas zudumiem savas automašīnas varēs uzlādēt divi līdz 12 autovadītāji. Turklāt stacijas būs daudz jaudīgākas nekā pašreiz pieejamās 50kW uzlādes stacijas, jo ir paredzētas lielākas ietilpības akumulatoriem un jaudīgākiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, tostarp Volkswagen ID. sērijas automašīnām,” stāsta Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus (Justas Nekrošius).

Paredzams, ka publiskās uzlādes stacijas tiks izmantotas aptuveni 25% gadījumu. Ir plānota arī sadarbība ar mazumtirgotājiem, lai klienti var uzlādēt savas automašīnas, kamēr iepērkas.

“E-mobilitātei ir iespēja kļūt par īstenu veiksmes stāstu Eiropā. Mēs vēlamies apvienot spēkus ar nozarē iesaistītajiem, kā arī ar politiskajiem lēmuma pieņēmējiem, lai kopīgi panāktu uz tehnoloģijām balstītas strukturālās izmaiņas,” stāsta e-mobilitātes valdes loceklis Tomass Ulbrihs.

10
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Kristaps SkutelisKrotowReinis RozitisAc/dcNormunds Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skābene
Guest
Skābene

KO darīs Cirkuļi, Nestes un VIADAS?

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Ar laiku piedāvās arī elektroauto uzlādes iespējas. Galvenais, laicīgi pārveidot biznesu uz bulciņu tirdzniecību. Statoil, kā mēs labi redzam, tas lieliski izdodas.

Krotow
Guest
Krotow

Piedāvās štepseļus zupas pistoles vietā un tirgos maizītes. Vienīgi vietas gaidītājiem vajadzēs mazliet vairāk.

Reinis Rozitis
Member
Reinis Rozitis

Neste droši vien neko nedarīs, jo nu elektriskie smagie (Tesla semi) diezvai vēl tik ātri parādīsies, kā arī Latvijas (ja vietējā kontekstā) vidēji 10+ gadus vecais auto parks tik ātri ar nenomainīsies, bet Cirkulim tā 15 min uzlāde kā reiz – jau šobrīd diezgan daudzās stacijās ir redzētas uzlādes šķepseļi un teritorija parasti ir tik liela, ka diezvai ir problēma izvērst līdz vienlaicīgai 10-20 auto uzlādei (ja vien pievads atļauj), jo ir vēl lielāks iemesls pie reizes ieiet veikalā un nopirkt tur bulku, kas pēc viņu pašu sniegtās informācijas sastāda krietni lielāku peļņu nekā degvielas tirdzniecība ..

Normunds
Guest
Normunds

Vari nosaukt adreses Latvijas Circle K? Vai tās daudzās circle k stacijas bija domātas pa visu Eiropu? :D

Ac/dc
Guest
Ac/dc

Pie dažām Latvijā ir Emobi uzlādes stacijas. Piemēram, Bērzkrogā, Kauguros Ventspils šos., Tīnūžos.
Līdzīgi ir arī pie dažām Astartēm.

Krotow
Guest
Krotow

Tikai tie daži kā likums neatrodas ātri sasniedzamā attālumā :)

Reinis Rozitis
Member
Reinis Rozitis

Nu kā rakstā minēts VW jau ar saka/prognozē, ka 70% uzlādes ir (būs) mājās un staciju tīkls ir vairāk domāts maģistrālo ceļu punktos (kur parasti arī stratēģiski ir iemitinājušies benzīntanki), attiecīgi ne gluži “ātri sasniedzāmā attālumā”.

Bet arī pilsētas infrastruktūrā (bez lielveikalu vai kaut kādiem parastiem stāvlaukumiem) degvielas uzpildes stacijas, manuprāt, ir diezgan organisks objekts, ko pārveidot par uzlādes vietu..

Krotow
Guest
Krotow

Lielveikalu stāvvietas – elektroauto lādētavas starp citu ir ļoti reāls variants. Nāksies gan lauzt augšā esošās stāvvetas un pievilkt tur resnus kabeļus. Taču šo variantu ir vērts realizēt, jo šajās stāvvietās auto bieži vien stāv 20-30 minūtes. Veikals par šo vēl var paņemt kaut kādu komisiju, kur “degvielas pādevēji” laikam iebildīs :)

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Putniņi čivina, ka viens mums visiem labi zināms mazumtirgotājs šobrīd jau aktīvi domā par uzlādes staciju būvēšanu pie saviem veikaliem.