Japāna pagājušajā nedēļā uzsākusi izmēģināt jaunu ātrvilcienu Shinkansen ALFA-X, kas spēs sasniegt 400 kilometru stundā ātrumu. Līdz pasažieru pārvadājumiem vēl ir visai tālu, jo komercrežīmā ātrvilciens uzsāks strādāt ap 2030. gadu. Jāatzīmē, ka komercrežīmā ātrvilciens brauks ar ātrumu līdz 360 kilometriem stundā.
Pirmie ātrvilciena izmēģinājumi ilgs vismaz trīs gadus. Jaunā tipa ātrvilciens kursēs pēc pusnakts vismaz divas reizes nedēļā starp Aomori un Sendai pilsētām.
Shinkansen ALFA-X ātrvilcienu būvē Kawasaki Heavy Industries sadarbībā ar Hitachi, tam būs līdz 10 vagoniem, vilcienam būs aptuveni 22 metrus garš aerodinamisks priekšgals. Testos tiks izmēģināts arī vilciens ar 16 metru priekšgala versiju. Shinkansen ALFA-X ātrvilciena apturēšanai tiks izmantotas uz jumta uzmontētas tā dēvētās gaisabremzes, kā arī magnētiskas bremzes vilciena apakšdaļā.
Japāna gatavojas jau nākamajā gadā piedāvāt pasažieru pārvadājumiem Shinkansen N700S vilciena modeli, kas spēs sasniegt 300 kilometrus stundā.
Iepriekš Japāna paziņojusi, ka magnētiskās levitācijas vilciens izmēģinājuma braucienā Fudži kalna pakājē sasniedza 603 kilometrus stundā. Magnētiskās levitācijas vilciens kursēs maršrutā Tokija – Nagoja ap 2027. gadu, bet Tokija – Osaka tas uzsāks strādāt komercrežīmā ap 2045. gadu.
Esmu pārliecināts, ka ātrvilcieni ir jau kādu laiciņu, kas sasniedz 400km/h. Shanghai Maglev it īpaši.
Manuprāt pirmatnējā ziņa ir bijusi par vilciena savdabīgo formu, jo par ātrumu nekāds jaunums nav. Vācijā jau sen pārvadājamais ir 300km/h. Un maksimālais testā ir bijis 500km/h
Man liekas, es kur lasīju, ka tā forma ir tapēc, lai mazinātu troksni vilcienam lielā ātrumā izejot no tuneļiem, lai apkārtējo teritoriju iedzīvotājiem ir mazāks diskomforts. Plus, mazāka pretestība = mazāks enerģijas patēriņš.