Automašīnu ražotāji ir lielas organizācijas, kurām ir atšķirīgi mērķi un pircēji. Daži no tiem mērķē uz masu auditoriju un ražo automašīnas, kas varētu apmierināt ikvienas ģimenes vajadzības. Citi ražo īpaši greznus modeļus, kurus iecienījuši klienti ar specifisku un izsmalcinātu attieksmi pret automašīnām. Ražotājs “Alfa Romeo” izšķir arī trešo kategoriju – tās ir automašīnas, kas izceļas ar sevišķām sportiskām īpašībām, un tās vislabāk novērtē tikai tie vadītāji, kas tās ir paši izmēģinājuši.

Šī iemesla dēļ automašīnu klāsts ir atšķirīgs. Ar vieniem logotipiem tiek rotāti gan pilsētas hečbeki, gan komerciālie mikroautobusi un pikapi. Ar citiem – tikai sevišķi grezni sedani vai visurgājēji. Atpazīstamākie “Alfa Romeo” modeļi ir sporta sedani “Giulia”, kas ir gan īpaši ātri, gan orientēti uz maksimālu vadīšanas baudīšanu, un “Giulietta” – kompakti un izveicīgi hečbeki.

“Alfa Romeo” nekad nav koncentrējies uz masu produktu ražošanu, kas iederētos katrā tirgus segmentā. Tomēr ik dienu palielinās klientu grupa, kura novērtē šīs markas ražoto automašīnu īpašības – vēsturi, sevišķo dizainu, sportiskumu, “Formula 1” komandu. Šī grupa regulāri pieaug – katru dienu pie mums ierodas citu automašīnu vadītāji, kuri izmēģina “Alfa Romeo” un tiek apburti ar šiem itāļu modeļiem”, – apgalvo “Alfa Romeo” tirdzniecības pārstāvis Kārlis Pabērzs.

Princips nemainās jau 100 gadu

“Alfa Romeo” šobrīd ražo trīs modeļus: hečbeku “Giulietta”, sedanu “Giulia” un krosoveru “Stelvio”, bet ar vēl dažiem modeļiem – sedaniem un krosoveriem – tiksim iepazīstināti tuvākā gada lakā. Daudziem “Alfa Romeo” premium segmenta konkurentu ražošanā ir pa vairākiem desmitiem automašīnu – tiem pašiem modeļiem ir vairāki virsbūves tipi, dažāda garuma riteņu bāzes, taču itāļi par to nedomā. Šādas rīcības iemesli  ir tādi paši kā pirms vairāk kā 100 gadiem, kad tikko bija sākusies šī ražotāja vēsture.

“Šie iemesli – īpašais dizains, sportiskums un kvalitāte. “Alfa Romeo” automašīnas nesajauksi ar citām – to forma, lukturi, riteņi ir citādāki nekā vairumam. Lai aizpildītu visas tirgus nišas, šo principu vajadzētu upurēt. Lai automašīnu izmēģinātu un atbilstoši saregulētu ikviena mehānisma darbību, nepieciešams veikt ļoti daudz testu dažādos apstākļos. Ražojot vienu modeli pēc otra, izsmeļošus testus nav iespējams veikt. Pat sedana un universāla vadības īpašības atšķiras dažādas svara sadales un aerodinamikas dēļ,” stāsta K. Pabērzs.

Šo principu vislabāk pierāda rezultāti. “Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio” ir visātrākais sedans Nirburgringa “Nordschleife” trasē (vienu apli pieveica 7 min 32 s laikā), bet “Stelvio Quadrifoglio” – visātrākais SUV (7 min 51,7 s). “Alfa Romeo” sedans Nirburgringā nodemonstrēja labāku viena apļa pieveikšanas laiku nekā tādi modeļi kā “Porsche Carrera GT” vai “Ferrari 458 Italia”, bet itāļu SUV pārspēja “Lamborghini Gallardo LP 560-4” un “Aston Martin V12 Vantage S”.

Ja “Alfa Romeo” iepazīstinās ar universālu, tā pirmais mērķis būs tāds pats: kļūt par ātrāko universālu Nirburgringa trasē. Tāds pats mērķis būs arī jaunajam hečbekam un kompaktajam SUV.

Sportiska un elektriska nākotne

“Alfa Romeo” auto klāstā pēc ilgāka pārtraukuma šīs desmitgades sākumā parādījās daudz jaunumu. Prezentētais “Giulia” sedans iezīmēja atgriešanos pie tradicionālajām sastāvdaļām  – dzinēja priekšējā daļā un aizmugurējās piedziņas riteņiem.

Pēc gada tikām iepazīstināti ar vēsturē pirmo “Alfa Romeo” SUV – “Stelvio”. Pagājušajā Ženēvas automašīnu izstādē tika atrādīts konceptuālais krosovers “Tonale”. Tas ir mazāks par “Stelvio” SUV, kas, kā plānots, būs pirmais “Alfa Romeo” modelis ar hibrīda spēkstaciju un pirmais elektromobilis.

Elektriskie sporta modeļi izceļas ar vēl citām īpašībām – tie ieskrienas ātrāk, bet svara centru iespējams koncentrēt uz pašu automašīnas galu. Jau šodien norisinās dažādas elektromobiļu sacīkstes, bet pasaules rallija krosa čempionātā “World RX” tiek plānots, ka no 2021. gada sacīkstēties drīkstēs tikai elektriskie modeļi, tādēļ “Alfa Romeo” sper  soļus arī šajā virzienā.

Plānots, ka nelielais krosovers būs pirmais hibrīda un pilnībā elektrisks “Alfa Romeo” modelis, bet 2020. gadā tiek plānota arī pilnībā jauna hečbeka, ar aizmugurējo piedziņu, parādīšanās.

Arī “Alfa Romeo” sportiskajām kupejām 4C un 8C tiek gatavoti pēcnācēji. GTV ar hibrīda platformu sasniegs vairāk kā 600 ZS, tāpat tam jābūt līdzībai ar “Giulia” kupeju. Sportiskā 8C sekotāja aizmugurējos riteņus darbinās benzīna dzinējs, bet priekšējos – elektriskais, kopējā sistēmas jauda būs lielāka par 700 ZS. Tās ir automašīnas, kas tiks prezentētas tikai pēc vairākiem gadiem, bet atsevišķas to daļas tiek izmēģinātas jau tagad un tiek gatavotas to debijai tirgū, rekordiem Nirburgringā un augstām vietām uzticamības testos.

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Skābene Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skābene
Guest
Skābene

Varēja jau uzreiz pateikt, ka modeļu maz, lai nebūtu iekšējā konkurence ar citiem Fiat Chrysler ražotajiem auto.