Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina Alfa Romeo Giulia

    Jaunākie raksti

    Šī pasaule nepieder tiem, kas dzīvo tagad, tā pieder tiem, kas pa šo zemi vēl staigās. Mūsu sirdis nepieder automašīnām, kuras iegulstas ikdienas pelēkajā masā, mūsu sirdis pieder spēkratiem, uz kuriem atskatāmies ik reizi, kā tuvojamies vai attālināmies no tiem. Turklāt, automašīnai nav jāmaksā vairāki simti tūkstoši EUR, lai tā piesietu aci ik reizi, kad spējam atpazīt virsbūves līnijas. Šis ir stāsts par Džūliju, Alfa Romeo Giulia.

    Reklāma

    Vārdu hipsteris mēs vairs nelietojam, mazliet atšķirīgie cilvēki ir gandrīz pilnībā pieņemti mūsu sabiedrībā un vien no omītēm laiku pa laikam tik dzirdam nopēluma pilnus vārdus par savādo ģērbšanos un izturēšanos. Līdz visu automašīnu pieņemšanai gan vēl ir tāls ceļš ejams – cilvēki instinktīvi izvēlas pierastus auto, reti maina ražotājus un varētu pat teikt, ka ir iestagnējuši izvēlē, pat krāsu palete ir gauži garlaicīga.

    Līdz šim Alfa Romeo tomēr saistās ar mazajiem auto, Giulia atnākšana ir devusi iespēju paskatīties plašāk uz vidējās klases automašīnu ar četrām durvīm un es centīšos saprast, vai ir kas labs sanācis. Spoiler alert – IR.

    Par Alfu Latvijas sabiedrības atsauksmes, godīgi sakot, ir sliktas. Bet sliktas tās ir dēļ pēcgarantijas apkalpošanas, kura, lai neteiktu skarbāk, ir pilnīgās auzās. Tas ir arī iemesls, kādēļ lietotas Alfa Romeo nav ļoti populārs pirkuma objekts. Bet ir tāds pavisam savāds teiciens – laiks iznīcina pat vislielākos briesmoņus un Autobrava lielais entuziasms šī brenda virzīšanai ar laiku izskaudīs visus sliktos stāstus, esmu par to drošs.

    Labi, ķeramies klāt tehniskajai pusei un jo vairāk lasu un iedziļinos, jo vairāk saprotu, kādēļ Džūlija brauca tik fantastiski.

    Džūlija ir pirmais solis kaut kam izcilam

    Giulia ir pirmais modelis pilnīgi jaunai Alfa Romeo platformai, kura nodēvēta par Giorgio. Kopā plānotas astoņas automašīnas, kuras dalīsies ar Džordžu. Lai nu kā būtu, Giulia projektu un arī visu platformas izstrādi vada Ferrari tehniskais direktors Philippe Krief, tas paskaidro ļoti daudzus auto aspektus. 159 modelis nav turpināts, auto ir izstrādāts pilnībā no nulles.

    Formula dikti vienkārša – dzinējs priekšā, aizmugurējo riteņu piedziņa un svara sadalījums starp asīm 50:50. Bet nē, šoreiz nebūs tik vienkārši. Visi četri riteņi ir neatkarīgi, priekšā ir dubultā elkoņa (jau kaut kad biju par šo stāstījis – riteni tur divi elkoņi viens augšā un viens apakšā) sistēma un vairāku sviru aizmugurē. Ražošanā izmantotas daudz atvieglinātas komponentes, kardāns ir no oglekļa šķiedras, tas gan jau ir izmantots daudzos auto, piemēram, Nissan 370z. Daudzas piekares detaļas ir no alumīnija, tieši tāpat arī virsbūves paneļi kā durvis un priekšējie spārni.

    Dzinēju pieejamība ļoti plaša

    Dzinēju klāsts ir diezgan plašs, es gan atteiktos no pašiem vājākajiem, tie nepiestāv Džūlijai. Es gan saprotu, ka doma ir bijusi auto padarīt pieejamu arī lētākās versijās. Benzīna dzinēji ir trīs, divu litru turbo ar 200 Zs (330 Nm) un 280 Zs (400 Nm) un, protams, pati pati Giulia odziņa Quadrifoglio, kas no itāļu valodas tulkojas kā četrlapu āboliņš un auto lepojas arī ar tā uzlīmi uz priekšējiem spārniem, ar Ferrari izstrādāto F154 2.9 litru V6 ar divām turbīnām un 510 Zs (600 Nm). Lai kā gribētos, par QV mēs nerunāsim, jo tas ir pavisam cits auto.

    Latviešu tautai noteikti tuvāki ir dīzeļdzinēji un to variāciju ir daudz. 2.2 litru Multijet II izpildījums paredz četras jaudas versijas, mums gan pati vienkāršākā 136 Zs (380 Nm) nav pieejama un labi vien ir. Izvēli varam balstīt uz 150 Zs (450 Nm), 180 Zs (450 Nm) un 210 Zs (470 Nm) dzinējiem. Jaudīgākās benzīna un dīzeļa versijas pieejama tikai ar visu četru riteņu piedziņu Veloce komplektācijā un ar astoņu pakāpju automātisko ātrumkārbu, pārējām versijām vari variēt starp automātisko un sešu pakāpju manuālo kārbu. Veloce vēl lepojas ar mazliet savādākiem buferiem un diskiem.

    Auto ir aprīkots ar braukšanas režīma kontroli, ko pati Alfa Romeo sauc par DNA – Dynamic, Natural un All-Weather. Jaudīgākajiem vēl ir Race režīms, bet konkrētais nebija ar to aprīkots. Visu laika apstākļu režīms spēlējas ar jaudu, lai panāktu maksimālu drošību, naturālais režīms rūpējas, lai ātrumkārba un dzinējs strādātu maksimāli gludi un dinamiskais režīms samazina ātrumu pārslēgšanos laiku par 25% un elektroniskā stabilitātes sistēma iejaucas tikai tad, kad auto sānslīdes leņķis jau ir apdraudoši liels. Es gan izmantoju tikai dinamisko režīmu un varu pateikt tikai vienu – ar ātrāku, precīzāku, asāku un komfortablāku ātrumkārbu es neesmu braucis. BMW M DCT kārbas ir izslavētas ar savu precizitāti un es patiešām izbaudu to darbību, bet, manuprāt, tās ir stipri pa asu un pamatīgi nozog ikdienas komfortu. Giulia gadījumā tev dots ir viss un braukšanas sajūtas ir pārsteidzošas, nepamet vēlme atkal un atkal apstāties, lai varētu no jauna paātrināties un izjust manuālā režīma pārslēgšanās burvību – vienalga esi uz šosejas vai pilsētā, astoņu pakāpju automātiskā kārba tev sniegs pamatīgu baidījumu. Konkrētajam auto gan pietrūka ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas aiz stūres, bet pie tām var tikt jebkurš interesents.

    Pie salona pamatīgi piestrādāts

    Salona dizains nav ierasts un tas ir kas nebijis mūsdienu auto, tā vien šķiet, ka auto dizaineri ir patiesi vēlējušies, lai ikkatrs cilvēks, kurš iesēžas Giulia, justos labi. OK, multimēdijas prieka zizli inženieri ir nospēruši no BMW, stāvbremzes pogu no Audi, ātrumkloķi no Ķīnas BMW klona un USB portu arī varēja paslēpt. Es gandrīz visu varu piedot, bet ātrumpārslēga kvalitāti gan nē, tas ir tik lēts un riebīgs uz tausti un pat izdziestošo zīmju dizains to neglābj. Pie tam, kloķa melnās un pelēkās daļas savienojums ir uztaisīts tik ass, ka visu laiku grieza plaukstā, sāpīgi grieza. Šķiet būvētājiem mazliet roka nodrebēja. Visādi citādi salons ir patiesi patīkams, asajās līnijās izpildītais priekšējais panelis un pārdomāti iestrādātais multimedijas ekrāns uzreiz liek sajusties sportiski, ļoti skaistā un ērtā stūre ar auto iedarbināšanas pogu iedod itāļu temperamentu un fantastiski izskatīgie sēdekļi dod vācu kvalitātes sajūtu, salonā tu jūties patiesi gaidīts. Tev pat ir iespēja izvēlēties salona apgaismojuma krāsas kā durvīs, tā uz kājām atsevišķi, pieskaņojot to savam garastāvoklim.

    Pie pašas multimedijas vadības būs mazliet jāpiešaujas, jo Alfa to ir radījusi pati, cenšoties ieturēt  līdzīgi stilīgā stilā, kā pats auto. Sanācis ir nu tā, ir diezgan sarežģīti pievienot telefonu caur Bluetooth, nav vienkārši saregulēt ekvalaizeri, nemaz nerunājot par kaut kādiem automašīnas iestatījumiem. Virspusējās lietas kā radio, vairāku avotu atskaņošana basa pieregulēšana gan sanāks viegli katram. Tā jau tehniski ir pieejamas visas iespējas, kā brīvroku sistēma, mūzika no telefona kā pa vadu tā caur Bluetooth un ir iespēja vērot dažādus auto parametrus panelī kā jaudu, G spēku un citus. Un šim auto varbūt ir pat labi, ka nav pieejams Apple un Android auto mutimedijas sistēmas.

    Mūzika skan ļoti patīkami, bet ir jārēķinās, ka itāļu salona pakojums ir mazliet vieglāks un salona paneļu vibrācija pavadīs tevi ik uz soļa, tomēr tā nav ne kaitinoša, ne nesaprotama.

    Viens no labākajiem auto, ar kuriem esmu braucis pagājušajā gadā

    Kā jau tiku pieminējis, Giulia brauc reti labi. Jaunā un precīzā platforma, pārdomātā piekare un precīzā ātrumkārba spēja izspiest absolūtu maksimumu pat no 180 zirgspēku dīzeļdzinēja un radīt iespaidu, ka brauc ar stipri jaudīgāku auto. Faktiski neviens no maniem pasažieriem neticēja, kad es minēju jaudas parametrus un bija pārliecināti, ka ir jābūt vairāk. Mans piecgadīgais dēls vienu vakaru, kad savācu viņu no dārziņa, jautāja – tēti, šis ir īsts sporta auto? Un kaitinoši vēl 2 nedēļas prasīja, kad es atkal ar to atbraukšu. Kaitinoši, jo pašam patiešām gribas.

    Faktu, ka auto ir būvēts diezgan pamatīgi, pastiprina arī klusais salons lielākos ātrumos, stūres iekārtas precizitāte ātros līkumos un drošā sajūta itin visos apstākļos un ātrumos, Džūlija dod pārliecību, ka katrā mīt apslēpts maziņš F1 braucējs.

    Man tikai ļoti gribas piesieties vienai lietai – dzinēja skaņai. Kaut ko tādu manas ausis nebija dzirdējušas. Proti, brīdī kad sāp pūst turbīna, dzinējs tā sāk tarkšķēt, ka pirmajos momentos sametas bail. Skaņa būtu pielīdzināma mazmotora benzīna dzinēja dzīvošanai pavisam augstajos apgriezienos, dikti nepatīkams un griezīgs tonis. Nav īsti arī skaidrs, kas to skaņu rada. Kaut pie tā ātri pierod, ar katru jaunu pasažieri tas tiek atgādināts.

    Lai nu kā Alfa Romeo ietu ar būves kvalitāti, laiku pa laikam nesaprotamo auto dizainu un dīvaino cenas politiku, pēdējos modeļos itāļu vīri ir pārspējuši paši sevi. Mani interesē nākamie septiņi auto uz Giorgio platformas un jau tagad esmu pārliecināts, ka tie būs labi. Vēl nepieciešams pāris reizes ar lineālu uzšaut pa knaģiem būvētājiem un arī visas sīkās nepilnības salonā būs novērstas, jo gaitas īpašības ir tuvu pilnībai.

    Man patika:
    • Auto dizains
    • Fantastiskā ātrumkārbas darbība
    • Pārsteidzošā vadība un dinamika mazajam dzinējam

    Man nepatika:
    • Salona apdares kvalitāte šur un tur
    • Neatslēdzamā stabilitātes kontrole
    • Dzinēja skaņa paātrinoties

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    42 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Emils
    04.01.2017 08:42

    Iemīlējos

    Lapsinieks
    04.01.2017 11:50
    Reply to  Emils

    iemīlējies precē? forši.

    Jokman
    04.01.2017 10:21

    Vienmēr esmu uzskatījis, ka Alfa ir viena no skaistākajiem auto, bet visu laiku ir klibojusi kvalitāte. Gaidu Alfa Romeo Stelvio tas izgriež pogas Porsche Macan un tiem līdzīgiem.

    GundarsBarons
    04.01.2017 10:47

    Katram savs. Man auto, kurš izceļas no masas ir amerikāņu muscle car, vai vecais kantainais Volvo ledusskapis, nevis šis iepriekšējās Mazda 6 un 3er bmw krustojums, kurš absolūti manuprāt neizceļas. Un pat vēl vairāk, šim auto stils nav vispār. Tā pati Brera ir daudz individuālāka.

    Lapsinieks
    04.01.2017 11:49
    Reply to  GundarsBarons

    kaut kas uz to pusi ir.

    Maris Gaugers
    04.01.2017 15:01
    Reply to  GundarsBarons

    Loģiski, ka katram savs :)
    Un tā kā kursors.lv ir blogs, nevis ziņu mēdijs, tad es arī blogā izsaku savas domas par auto un savas emocijas un savu redzējumu! Kāds viņš ir, tāds ir :)

    KKTK
    04.01.2017 12:00

    “atkal apstāties, lai varētu no jauna paātrināties un izjust manuālā režīma pārslēgšanās burvību” Ar ko tad tika braukts, ar automātu vai kloķi?

    Maris Gaugers
    04.01.2017 15:01
    Reply to  KKTK

    automātu manuālajā režīmā

    x
    04.01.2017 12:06

    multimedija – vārds, kas tā arī nav iedzīvojies, un griež ausīs kā ātrumkloķis autora rokā.
    trakākais laikam ir tas, ka nav arī cita varda, kas apzīmētu visu šo apjomu, neizraisot nelāgas asociācijas….

    Kristaps Skutelis
    04.01.2017 16:42
    Reply to  x

    Borta kompis :)

    anonymous rant
    04.01.2017 16:52
    Reply to  x

    Infosistēma – tas būtu precīzāk manuprāt šodien, kad displejs apvieno ne tikai multimediju kontroli, bet gan visu auto iestatījumus arī.

    KKTK
    04.01.2017 12:06

    Dīzelis ir nevis Latviešu tautas iecienītais, bet melnu-muti-nabagu iecienītais dzinējs. Pi$ santīmu un tad labsajūtā rīstās ar savām NOx gāzēm.

    x
    04.01.2017 12:21
    Reply to  KKTK

    santīmu drāž ne jau tāpēc, ka nevar atcerēties kuros kontos visvairāk %% uzaudzis, turklāt neesmu drošs ka arī vācieši drāž dīzeļus seksuālo baudu kontekstā. ja ražotājs tādu piedāvā – cilvēki pērk.

    ja dīzeļi ir kaitīgi dabai – jūs neražojat, mēs nepērkam.

    jāsaprot, ka vidējais cilvēks ir neko nezin un zināt negrib, kamēr var kultivēt ikdienas prieciņus un baudas. tāpēc jau ir vajadzīgi overlordi, kas masām paskaidro – ikdienā rīsi hidrogenētos taukus – aizsitīsi asinsvadus; mazgāsi auto pie upes – slimos tavi bērni, gāzīsi mēslojumu tā, ka tas tiek līdz dzeramajam ūdenim – slimosiet visi, utt.

    Lapsinieks
    04.01.2017 13:20
    Reply to  x

    tas, ka visi slimo ir ļoti izdevīgi. zāļu noiec, vaizinies.

    Maris Gaugers
    04.01.2017 15:03
    Reply to  KKTK

    Ja mēs vispār skatītos pēc fakta, ka dīzelis atmaksājas tikai pie lieliem nobraukumiem un 70% dīzeļu īpašnieku tāds nav, tad vispār auzas! Latviešu domāšana ir īstermiņa, es TAGAD gribu maksāt mazāk par degvielu un mazāku patēriņu, tas ka pēc gada tas auto man paprasīs divtik un sanāks pat dārgāk kā benzīnu, maz kādam interesē

    anonymous rant
    04.01.2017 15:47
    Reply to  Maris Gaugers

    Nu tas jau tikai nojātiem dīzeļiem ar 300-400 un vairāk nobraukumu remontos aiziet vairāk nekā ietaupa uz degvielu. Nevajag jau gribēt, nopērkot lētāko auto tirgū, ka tas būs tik izturīgs kā pilnīgi jauns no salona.

    Lapsinieks
    04.01.2017 16:14
    Reply to  anonymous rant

    un pilnīgi jauns dīzelis no salona maksās n tūkstošus dārgāk kā benzīnnieks. tie n tūkstoši vēl jāatpelna ar pamatīgu braukāšanu. vidējā latviešu segmentā (pēc statistikas – 10 gadi vecs auto) tie jau būs standarta 200t – man ir aizdomas, ka pat šajā cenu kategorijā varēs atrast labāku piedāvājumu tieši ar benzīnu. bet atslēgas vārds, protams, ir cik gadā nobrauc. Mani pie saviem gada 10t nevarētu dīzeli piespiest nopirkt pat zem stobriem.

    anonymous rant
    04.01.2017 16:44
    Reply to  Lapsinieks
    Lapsinieks
    04.01.2017 19:49
    Reply to  anonymous rant

    nu labi, ja atskaitam lauku ōpjus ar audi 100, tad tuvu 10 būs.

    anonymous rant
    04.01.2017 23:32
    Reply to  Lapsinieks

    To lauku opju mums dikti daudz, ja novelk videjo auto vecumu uz 13.x gadiem, cik skatos LV, tad ir pamatigs daudzums auto ta ap 2000 gadu, a tie visi ir tos padsmit gadus veci jau.

    Lapsinieks
    05.01.2017 00:46
    Reply to  anonymous rant

    Es jau to pašu. Ar padsmit gadus vecu dīzeli baigā ekonomija nebūs.

    Maris Gaugers
    04.01.2017 16:53
    Reply to  Lapsinieks

    autoparkā ir gan benzīni, gan dīzelis! ar dīzeli pagājušo gadu norullēju 50k, ir jēga :) tikko pārgāju uz svaigāku dīzeli

    Lapsinieks
    04.01.2017 19:48
    Reply to  Maris Gaugers

    to jau es arī saku – viss atkarīgs no rullēšanas daudzuma.

    Lapsinieks
    04.01.2017 16:07
    Reply to  Maris Gaugers

    lai dzīvo V6 un V8 benzīna kapsētas! Āmen!

    Maris Gaugers
    04.01.2017 17:08
    Reply to  Lapsinieks

    viennozīmīgi – pie tam civilizētie V8 nemaz tik monstrāli rijīgi nav!

    x
    04.01.2017 19:31
    Reply to  Maris Gaugers

    un civilizētie V8 māk atslēgt daļu stobru, braucot bez slodzes

    KKTK
    04.01.2017 12:10

    Smukas ir LED lampas priekšā un gabarīti aizmugurē. Līdzī kā škodas – uz lielceļa uzreiz izleks. Bet citādi pēc paskata bumvē+džags.
    Ieinteresēja piekare un ātrumkārba, es pat zinu kurš drīz tādu auto izmēģinas – jāpiesakās līdzbraucējos ;)

    anonymous rant
    04.01.2017 15:41

    “varu pateikt tikai vienu – ar ātrāku, precīzāku, asāku un komfortablāku ātrumkārbu es neesmu braucis”

    Tiešām Alfa šo kārbu ir realizējusi labāk nekā BMW, īpaši jau sport versijā?

    Maris Gaugers
    04.01.2017 16:10
    Reply to  anonymous rant

    par standarta BMW NOTEIKTI, M DCT ir asākas un sportiskākas, bet nav tik komfortablas! Alfa apvieno visu!

    anonymous rant
    04.01.2017 16:29
    Reply to  Maris Gaugers

    Es nerunāju par M DCT, bet gan par šo te ZF8 kārbu ar BMW sportra programmu, kuru BMW sauc par “Sport Automatic”, tā pati kārba, tikai ar citu softu, lāpstiņām pie stūres un citāda skata džoistiku. Tas ko Tu aprakstīji pie Alfas, dikti izklausās pēc kaut kā tāda kāds tieši ir BMW Sport Automatic.

    Maris Gaugers
    04.01.2017 16:33
    Reply to  anonymous rant

    man uz sievas ikdienas auto ir šī kārba, ir laba, bet sporta režīmā ne ir tik ātra, ne jūt pārslēgšanos!

    anonymous rant
    04.01.2017 16:49
    Reply to  Maris Gaugers

    Tieši sport automatic vai “parastais” variants? Man ir šī Sport Automatic un pārslēgšanos sport&sport+ režīmā ļoti mana- asa un norm iedod pendeli. Ieslēdz Sprot režīmu un kārbas džoistiku uz +/-(S) pārbīdi, bez kārbas pārbīdīšanas nebūs šīs straujās pārslēgšanas.

    Maris Gaugers
    04.01.2017 16:54
    Reply to  anonymous rant

    nu pilnais ar braukšanas režīma izvēli – es saku, ka nav tik laba tā kārba!
    šodien saņemšu auto ar jaunu programmu (310hp/620nm) motoram un kārbai – pēc kāda laika sapratīšu! Bet nu cik esmu izbraucies ar šīs kārbas BMW, nav tik patīkama kā Alfai

    anonymous rant
    04.01.2017 16:55
    Reply to  Maris Gaugers

    nu pilnais ar braukšanas režīma izvēli- braukšanas režīma izvēle ir visos BMW… laikam neaiziet par kādu BMW opciju es runāju…

    Maris Gaugers
    04.01.2017 17:00
    Reply to  anonymous rant

    aiziet aiziet :)
    izkopēts no auto specifikācijas – 2TB
    Sport Automatic Transmission

    anonymous rant
    04.01.2017 17:02
    Reply to  Maris Gaugers

    Beidzot… :D

    310hp… domā būs žiglāks par stock 435d? :D :D

    Maris Gaugers
    04.01.2017 17:03
    Reply to  anonymous rant

    tam auto nav tāda būtība – universālis ar xdrive :)

    anonymous rant
    04.01.2017 17:06
    Reply to  Maris Gaugers

    Veiksmi ar xdrive pievadu… xx es uz tā tādu jaudu neliktu,, manis minētājam 435d xdrive pie 20k jau 2x mainīti pievadi- pa garantiju, vēl vien reiz un dīleris varēs aizrīties ar to auto

    Lauris Balins
    04.01.2017 18:32

    Pecgarantijas tas ir tad, kad beigusies garantija vai ka? Man skiet, nekad nav bijusi problema ar 5+ gadus vecu Alfu remontesanu, perc detalas autoveikala un remonte, kur velies. Jaunam garantijas perioda masinam pirms ~10 gadiem bija gruti, jo detalas no Italijas naca nevis 2~3 dienas ka tagad, bet 2~3 nedelas, un italu attieksme pret garantijas gadijumiem atseviskos gadijumos ari bija tada mazliet divaina. Protams, tie jautajumi sakartojas. Un sobrid es uznemsos apgalvot, ka uzturet Alfu pecgarantijas (un ari garantijas) perioda ir daudz letak un vienkarsak ka kadu korejiesu auto, kuriem ar detalu pieejamibu un piegadi ir pilniga pakala. Aftermarket detalu cenas ir +/- vienadas. Ta pati kroda piesaukta nereali darga pusass pa 200eur maksa ~ tik pat gan Alfai, gan Insignia, gan Passat, un pat E90 BMW, bet pameginiet dabut pusasi kaut kadam KIA vai Hyundai. Tie musu sabiedribas stereotipi man skiet radas 90. gadu sakuma, kad Latvija ieveda pirmas arzemju masinas. 123. mersis gaja miljonu un neko nevajadzeja darit, zajebis aparats. Granada un rekords ari bija ok, Golfinu vareja pats saremontet un nopirkt detalas tuveja veikala. Alfa 33 bija pipec kaut kads, boxer motors, detalas nav nekur un nekadas, masinas ruseja, sausmas! Alfa 75 bija vispar emo, tur neviens… Read more »

    Maris Gaugers
    05.01.2017 09:19
    Reply to  Lauris Balins

    stils prasa upurus :) elbee tu neuzķēri manu domu par servisu, bet alfas forumā paskaidroju ko ar to domāju!

    06.01.2017 10:51
    Reply to  Lauris Balins

    Nepiemirsīsim, ka Bāliņa kungs ir Autofficīnijas priekšnieks.

    Bils
    14.01.2017 14:37

    “..automātiskā kārba tev sniegs pamatīgu baidījumu.”
    Vai tas pēdējais jaunvārds bija ar domu tā uzrakstīts? ;) Sanāca tīri atbilstoši :D

    Reklāma