Paziņots, ka Sony viedtālruņu bizness ir tālu no tā, ko kāds varētu nodēvēt par veiksmi un izdošanos. Sony 2018. gadā piegādājis vien 6.5 miljonus viedtālruņu, kas ir kritums uz pusi, kas to salīdzina ar 2017. gada 13.5 miljoniem viedtālruņu. 2018. gada pēdējā ceturksnī Sony Mobile Communications zaudēja 368 miljonus dolāru. Kopējie viedtālruņu divīzijas zaudējumi sasniedz 863 miljonus dolāru, kas ir aptuveni 3.32 miljonu dolāru zaudējumi katru darba dienu visa gada garumā.
Tiek ziņots, ka Sony viedtālruņu tirgū ieņem knapu 1%, turklāt Sony nolēmis slēgt Ķīnā izvietoto ražotni. Visticamāk, līdz 2020. gadam Sony viedtālruņu divīzijā nāksies atlaist vismaz 2000 darbinieku, kas ir 50% no šobrīd nodarbinātajiem pie Xperia viedtālruņu izstrādes. Vienlaikus Sony apvienos Imaging Products & Solutions, Home Entertainment & Sound kopā ar Mobile Communications, iegūstot vienu milzīgu Electronics Products & Solutions divīziju. Tātad zem viena jumta būs Play Station, fotoaparāti un viedtālruņi, lai varētu nedaudz paslēpt viedtālruņu radītās izmaksas un zaudējumus.
Sony Xperia viedtālruņi pēdējos gados cietuši no sliktas kvalitātes fotogrāfiju uzņemšanas, jo viedtālruņi tika veidoti tā, lai tie nekonkurētu ar Sony bezspoguļu kamerām. Zināma loģika šajā paziņojumā būtu rodama, ja vien neņemam vērā citus viedtālruņu ražotājus, kas jau vairākus gadus piedāvā ļoti augstas kvalitātes kameras. Sony uzskatāms par ļoti būtisku posmu viedtālruņu fotogrāfiju uzņemšanā – daudzi viedtālruņu ražotāji izmanto Sony ražotas matricas un kameru moduļus, bet paši pielāgo programmatūru un objektīvus. Sony Xperia viedtālruņi varbūt arī tiek pie laba kameras moduļa, bet programmatūra pieklibo, atstājot Sony Xperia viedtālruņus apsmieklā.
Plašāk par Sony Xperia viedtālruņu dzīves ritumu vari lasīt šajā rakstā.
Sony kā foto kameru ražotājam jau sen vajadzēja uzbliezt vienu kārtīgu “kamerafonu”, kas visos testos izpogā konkurentus un tā lieta aizietu!
Nu sensorus Sony savos telefonos liek labus. Tādus ar kuriem citi ražotāji panāk patiešām iespaidīgus rezultātus. Sony uzskatāmi parāda, ka sensors nav vienīgā nianse, kas nosaka attēlu kvalitāti un liela nozīme ir programmatūrai, objektīviem un iespējams vēl arī citiem aspektiem. Nav tā, ka Sony nav naudas visas šīs lietas noslīpēt līdz perfektumam, tomēr izskatās, ka uzņēmums izvēlas uz telefoniem nelikt fokusu un ļaut šim biznesa atzaram lēnā garā nomirt. Redzēsim, kādus lēmumus pieņems jaunais Sony vadītājs, kas pie pienākumu izpildes stājās pirms gada.
Pēdējo gadu dizains nemaz nav acij tīkams. Glancēts noapaļots plācenis, uz kura jau pa gabalu pamanāmi pirkstu nospiedumi…
Žēl ka tā, jo kādreiz ļoti patika Sony tālruņi.
Esmu ar XZ1 apmierināts, un tuvākos 5 gadus tiešām nedomāju telefonu mainīt.
Gluži kā savas apenes…
Man PO, par ko te biedē. Tikko nopirku pēdējo Compact. Tālāk redzēs, varbūt būšu spiests lietot podziņtelefonu, neiešu jau krist ķīnas apskāvienos :|
Nez, manuprāt, stulbi ir vislaik darīt vienu un to pašu un sagaidīt citu rezultātu – ne viņiem inovācijas, ne viņiem ūber kvalitāte, bet maksā tā it kā būtu abi.