Reklāma

Bosch apvieno spēkus ar Powercell, būvēs ūdeņraža degvielas šūnas

Jaunākie raksti

Logitech Ergo M575 datorpeles apskats – kad bumbiņa kustina kursoru

Dažādi ergonomiski risinājumi nav nekas jauns, bet tie kļuvuši arvien aktuālāki laikā, kad daudzi pārgāja strādāt no ofisa uz...

Paredzams, ka drīzumā iPhone lietotāji sāks ieraudzīt arvien vairāk reklāmu

Līdz šim iPhone lietotāji netika pārāk noslogoti ar dažādām reklāmām, taču tuvākā nākotnē tas varētu notikt, un arvien vairāk...

“Beats” izstrādājis īpašas austiņas Kimas Kardašjanas gaumē

"Apple" piederošais uzņēmums "Beats" jau vairākkārt radījis īpašas kolekcijas bezvadu austiņas. Piemēram, ir dzirdēts gan par Ukrainai veltītām austiņām,...

“Elektrum Drive” un e-mobi tīklā būs vienota norēķinu sistēma

Konkurences padome lēmusi atļaut AS “Latvenergo”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un AS “Unifiedpost” paziņoto vienošanos, kas nodrošinās...

Mākslīgā intelekta talantu programmai pirmais izlaidums

Trešdien, 10. augustā, Liepājas pārstāvniecībā Rīgā, Liepājas tehnoloģiju klasteris un Liepājas pašvaldība rīkoja pirmo Mākslīgā intelekta talantu programmas izlaidumu....

Tikko paziņots, ka Bosch kopā ar Zviedrijā bāzēto Powercell Sweden AB plāno ražot un izlaist tirgū ūdeņraža degvielas šūnas. Ūdeņraža degvielas šūnas būs pieejamas jau 2022. gadā.

Powercell iepriekš bija daļa no Zviedrijas pazīstamākā autoražotāja Volvo.

Tiek uzskatīts, ka ūdeņraža degvielas šūnas būs daudz veiksmīgāks enerģijas avots elektriskajiem auto, kad to salīdzina ar niķīgajiem litija akumulatoriem. Ar ūdeņradi darbināmi auto sniedz tās pašas priekšrocības, ko nodrošina elektriskās automašīnas – auto paātrinājumu, klusu darbību un nulles kaitīgos izmešus.

Ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija nav lielākā šāda veida automašīnu problēma – ūdeņraža ražošanai nepieciešams liels elektroenerģijas apjoms, kā arī ūdeņraža pārvietošana un uzglabāšana ir problemātiska. Ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūra būs dārgākais elements šāda veida elektroauto apkalpošanā.

Bosch cer, ka ap 2030. gadu 20% no pārdotajiem elektroauto būs ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.

Avotscnet
Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ikars
30.04.2019 10:20

Vai var lūgt kādu avotu par tādiem transporta līdzekļiem, kas paši sev saražo ūdeņradi?

Vimba
30.04.2019 10:36
Reply to  Ikars

Hydrogen fuel,
Youtube pārpilns ar video. Ir pat gatavi komplektiņi, kas tikai jāuzstāda auto, nosaukumu gan piemirsu.

Kursors.lv
30.04.2019 10:39
Reply to  Vimba

Tas nav no snake oil gudrinieku sērijas?

Skābene
30.04.2019 12:44

Ir visādi šarlatāni kas liek tā saucamās ūdeņraža elektrolīzes iekārtas, kas ūdeni pārvērš ūdeņradī un skābeklī un laiž gāzi iekšā ieplūdes kolektorā, tādējādi “uzlabojot” auto dinamiku un patēriņu. Praksē gan ir tā, ka tā iekārta barojas no iekšdedzes dzinēja saražotās elektroenerģijas, kuras ražošanai tiek patērēta degviela. Jo vairāk tērē enerģiju, jo vairāk kurina benzīnu, lai saražotu enerģiju. :)

Vimba
03.05.2019 19:42

Ja vien… ūdeņradi nesaražo pats auto. Tieši tik, cik vajag dotajā brīdī un bez milzīgas bākas.
Tikai tad nebūs peļņa industrijai..
Bet praksē jau tādas ierīces strādā un pat arī fūrēm..

itanium
03.05.2019 19:42
Reply to  Vimba

Made my day!

Vimba
03.05.2019 19:42
Reply to  itanium

Nope, pajautājat kādam, kas vairāk pārzin fiziku un ķīmiju par ūdeņraža veidošanos. Nekā grūta.
Un svarīgākais ir tas, ka nav bāka ar ūdeņradi, izražo tik, cik vajag.
Kas notiks ar balonu avārijas situācijā? Labāk pilna bāka ar ūdeņradi vai ūdeni?

KKTK
05.05.2019 21:56
Reply to  Vimba

Protams! Lētākais ūdeņraža ražošanas veidz ir ar gāzi. Tikai vajadzīgi 700-1100 grādi celsija, tvaiks, daži katalizatori. Un lai saražotu vienu tonnu H2 nāksies saražot 12 tonnas CO2. Un CO arī kaut kur jāliek. Loģiski ka tas viss ir jāiebūvē savā automašīnā, jo tas taču ir droši – paskaties krievu jūķūbu :D

Skābene
03.05.2019 19:42

Pildīt ūdeņradi latvijas LPG braucējiem būtu ierasta lieta! :)

Reklāma