Reklāma

Bosch apvieno spēkus ar Powercell, būvēs ūdeņraža degvielas šūnas

Jaunākie raksti

Realme 7 5G apskats

Lai gan pasaulē Realme zīmols zināms jau trīs gadus, pie mums tas atceļoja vien pagājušajā gadā. Ražotājs necenšas sasniegt...

Vidusskolēni tiek aicināti izmantot savas tehnoloģiju prasmes un piedalīties ES Programmēšanas hakatonā

Eiropas Komisija un ES Programmēšanas nedēļas vēstnieki Latvijā sadarbībā ar IT izglītības fondu aicina vidusskolēnus piedalīties unikālā, starptautiskā hakatonā,...

LG uzsāk jauno 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā

LG Electronics (LG) uzsāk 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā. Tie īpaši izceļas ar tīrām un precīzām krāsām, kas...

“LMT IoT hakatonā” uzvaru gūst ideja par automatizētu mājdzīvnieku barotavu

No 14. līdz 16. maijam Baltijas vadošā tehnoloģiju nozares pasākuma TechChill ietvaros jau otro reizi norisinājās “LMT IoT hakatons”, kurā iepriekš...

Dienvidkoreja vēlas investēt 450 miljardus dolāru pusvadītāju ražošanā

Pagājušajā nedēļā Dienvidkoreja paziņojusi par saviem ambiociozajiem plāniem iesaistīties pusvadītāju ražošanā un kļūt par nozīmīgāku spēlētāju šajā jomā ar...

Tikko paziņots, ka Bosch kopā ar Zviedrijā bāzēto Powercell Sweden AB plāno ražot un izlaist tirgū ūdeņraža degvielas šūnas. Ūdeņraža degvielas šūnas būs pieejamas jau 2022. gadā.

Powercell iepriekš bija daļa no Zviedrijas pazīstamākā autoražotāja Volvo.

Tiek uzskatīts, ka ūdeņraža degvielas šūnas būs daudz veiksmīgāks enerģijas avots elektriskajiem auto, kad to salīdzina ar niķīgajiem litija akumulatoriem. Ar ūdeņradi darbināmi auto sniedz tās pašas priekšrocības, ko nodrošina elektriskās automašīnas – auto paātrinājumu, klusu darbību un nulles kaitīgos izmešus.

Ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija nav lielākā šāda veida automašīnu problēma – ūdeņraža ražošanai nepieciešams liels elektroenerģijas apjoms, kā arī ūdeņraža pārvietošana un uzglabāšana ir problemātiska. Ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūra būs dārgākais elements šāda veida elektroauto apkalpošanā.

Bosch cer, ka ap 2030. gadu 20% no pārdotajiem elektroauto būs ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.

Avotscnet
Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ikars

Vai var lūgt kādu avotu par tādiem transporta līdzekļiem, kas paši sev saražo ūdeņradi?

Vimba

Hydrogen fuel,
Youtube pārpilns ar video. Ir pat gatavi komplektiņi, kas tikai jāuzstāda auto, nosaukumu gan piemirsu.

Kristaps Skutelis

Tas nav no snake oil gudrinieku sērijas?

Skābene

Ir visādi šarlatāni kas liek tā saucamās ūdeņraža elektrolīzes iekārtas, kas ūdeni pārvērš ūdeņradī un skābeklī un laiž gāzi iekšā ieplūdes kolektorā, tādējādi “uzlabojot” auto dinamiku un patēriņu. Praksē gan ir tā, ka tā iekārta barojas no iekšdedzes dzinēja saražotās elektroenerģijas, kuras ražošanai tiek patērēta degviela. Jo vairāk tērē enerģiju, jo vairāk kurina benzīnu, lai saražotu enerģiju. :)

Vimba

Ja vien… ūdeņradi nesaražo pats auto. Tieši tik, cik vajag dotajā brīdī un bez milzīgas bākas.
Tikai tad nebūs peļņa industrijai..
Bet praksē jau tādas ierīces strādā un pat arī fūrēm..

itanium

Made my day!

Vimba

Nope, pajautājat kādam, kas vairāk pārzin fiziku un ķīmiju par ūdeņraža veidošanos. Nekā grūta.
Un svarīgākais ir tas, ka nav bāka ar ūdeņradi, izražo tik, cik vajag.
Kas notiks ar balonu avārijas situācijā? Labāk pilna bāka ar ūdeņradi vai ūdeni?

KKTK

Protams! Lētākais ūdeņraža ražošanas veidz ir ar gāzi. Tikai vajadzīgi 700-1100 grādi celsija, tvaiks, daži katalizatori. Un lai saražotu vienu tonnu H2 nāksies saražot 12 tonnas CO2. Un CO arī kaut kur jāliek. Loģiski ka tas viss ir jāiebūvē savā automašīnā, jo tas taču ir droši – paskaties krievu jūķūbu :D

Skābene

Pildīt ūdeņradi latvijas LPG braucējiem būtu ierasta lieta! :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: