Pagājušās nedēļas nogalē ASV veiksmīgi izmēģināta pasaulē lielākā lidmašīna Stratolaunch. Stratolaunch projekts aizsākās 2011. gadā, lidmašīnu nākotnē plānots izmantot, lai paceltu un palaistu izplatījumā nesējraķetes ar pavadoņiem. Stratolaunch maksimālais lidojuma augstums ir 10 kilometri, tādējādi nesējraķetēm nebūs jāpārvar pirmie kilometri, kur milzīga enerģija tiek tērēta, lai tiktu ārā no atmosfēras slāņa.

Lidmašīnai ir divas 72 metrus garas fizelāžas, ko savieno kopīgi spārni, kuru izpletums sasniedz 117 metrus, tas ir aptuveni pusotras reizes vairāk nekā Airbus A380 lidmašīnām. Testa lidojums ilga 150 minūtes, lidmašīna pacēlās 5 kilometru augstumā, bet Stratolaunch šajā lidojumā neveda līdzi kravu.

Stratolaunch jau piesaistījis vismaz vienu klientu Northrop Grumman, kas plāno palaist Pegasus XL raķeti ar Stratolaunch palīdzību. Teorētiski Stratolaunch spēj pacelt apmēram 370 tonnu smagu kravu.

3 komentāri

    • Nav viennozīmīgi: gan Antonovs, gan šis ir paredzēts 250t max kravai, tā kā tas sanāk vienādi. Antonovs 250t var paņemt iekšpusē, vai 200t ārpusē (uz sevis). Šis aparāts – 250t ārpusē, jo paredzēts tieši raķešu palaišanai. Antonovam ir viennozīmīgi daudz lielāka degvielas tvertne – līdz 300t, jo tas paredzēts ilgākiem lidojumiem, tāpat AN-225 pats ir smagāks kā rezultātā – Max takeoff weight antonovam sanāk 640t pret šī aparāta 589t. Es teiktu, ka katrs no viņiem ir lielākai tajā, kam paredzēts.

Ir ko teikt?