Sportiskums apvienojumā ar efektivitāti – jaunie Audi S6 un S7 modeļi ienāk Eiropas tirgū ar jaudīgiem V6 TDI dzinējiem, piedāvājot automobiļus ar nevainojamu veiktspēju arī gariem pārbraucieniem. Pirmo reizi Audi ir apvienojis elektrisko kompresoru ar 48 V elektrības sistēmu. S sērijas sporta balstiekārta ar amortizācijas vadību, dinamisku pilnpiedziņu un keramisko bremžu sistēmu nodrošina visus aizraujošas un drošas braukšanas priekšnosacījumus.

S sērijas modeļu dizains

S sērijas modeļi izceļas ar atšķirīgu dizainu un izsmalcinātību gan ārēji, gan salona interjerā. Jaunais Audi dizains vēl vairāk uzsver automobiļa sportisko izskatu. Dinamiska stila priekšējā apdare, plati sliekšņi un plats aizmugures difuzors ar 4 izpūtēju apdari izceļ S sērijas modeļus. S sērijas sportisko raksturu viennozīmīgi apliecina un paspilgtina apdares elementi tumši hromētā un alumīnija krāsā uz radiatora restēm, priekšējām slotiņām, sānu gaisa atveres, ārējiem spoguļiem, kā arī uz aizmugures difuzora. Savukārt automobiļa salonā ieturēts tieši S sērijas modelim raksturīgais stils – sportiska apdare, kontrastējošu krāsu šuves, kā arī šiem modeļiem raksturīgās aprīkojuma detaļas, vēl vairāk pastiprinot sportiskas braukšanas izjūtas.

Audi S7 Sportback TDI

Spēks – elektriskais kompresors (EPC)

Iespaidīgais griezes moments, kas sasniedz līdz pat 700 Nm, darbojas nepārtrauktā pieejamības režīmā. S sērijas TDI modeļi nodrošina uzlabotu braukšanas dinamiku un efektivitāti, kas ir jo īpaši pievilcīga kombinācija gariem pārbraucieniem. S6 un S7 TDI modeļi ir apliecinājums, ka Audi arvien uzlabo veiksmīgo SQ7 TDI braukšanas koncepciju. Pirmo reizi Audi inženieri ir apvienojuši EPC ar 48 V primāro elektrības sistēmu, kas nodrošina 3 litru V6 TDI modeli ar kopējo jaudu līdz pat 257 kW (349 ZS). Jaudas pārnesi nodrošina 8 pakāpju triptronic automātiskā pārnesumkārba, kas vienmēr darbojas kopā ar quattro pastāvīgo pilnpiedziņu.

Audi S7 Sportback TDI

EPC jau savlaicīgi novērš pat mazākās aizdomas par turbīnas aizkavēšanos un nodrošina ātru reakciju un spēcīgu paātrinājumu jebkurā situācijā uz ceļa. V6-TDI, kas aprīkots ar EPC, nodrošina jaunajam S6 sedanam paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 5 sekunžu laikā, savukārt S6 Avant un S7 Sportback nepieciešams tikai par sekundes desmitdaļu vairāk. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 250 km/h.

Pārsteidzoša jauda

Audi S6 Sedan TDI

Kamēr EPC pastiprina automašīnas veiktspēju, daļējā hibrīda sistēma (MHEV) palīdz uzlabot degvielas ekonomiju. 48 V MHEV sistēma sastāv no siksnas ģeneratora–startera (BAS) un litija jonu akumulatora ar 10 Ah kapacitāti, kas ir ievietota automašīnas grīdā zem bagāžas nodalījuma. BAS ir pievienots pie kloķvārpstas. Palēninājuma laikā tas spēj atgūt līdz pat 8 kW jaudas, ko tas noglabā litija jonu akumulatorā. Kad vadītājs atkal uzspiež akseleratora pedāli, BAS reaģē nekavējoties, no jauna iedarbinot dzinēju.

Pateicoties MHEV integrācijai un automašīnas sensoriem, S sērijas modeļi spēj nodrošināt degvielas ekonomiju līdz pat 0,4 litriem reālās braukšanas apstākļos un spēj braukt pēc inerces līdz pat 40 sekundēm, atslēdzot iekšdedzes dzinēju.

Dinamika un izcila veiklība

Audi S6 Avant TDI

Tāpat kā visiem Audi S sērijas modeļiem, quattro pastāvīgā pilnpiedziņa ir pieejama standarta aprīkojumā. Normālos braukšanas apstākļos tā pašbloķējošais centrālais diferenciālis sadala griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi proporcijā 40:60. Ja viens automobiļa ritenis sāk slīdēt, lielākā daļa piedziņas spēka tiek novirzīta uz to asi, kurai ir labāka saķere. Ārkārtas gadījumos 70% jaudas var tikt novadīta uz priekšējiem riteņiem un 85% – uz aizmugurējiem.

Papildaprīkojumā ir pieejama dinamiskā visu riteņu stūrēšana. Braucot ar ātrumu līdz 60 km/h, aizmugurējie riteņi griežas līdz pat 5 grādiem pretējā virzienā attiecībā pret priekšējiem riteņiem. Tas samazina apgriešanās rādiusu par aptuveni 1,1 metru. Braucot ar vidēju un lielu ātrumu, kas pārsniedz 60 km/h, tie pagriežas līdz pat 2 grādiem tajā pašā virzienā kā priekšējie riteņi.

Alternatīvā keramisko bremžu sistēma

Jaunie S sērijas modeļi ir aprīkoti ar 6 virzuļu bremzēm, kas ievērojami uzlabo veiktspēju. Bremžu suporti ir izgatavoti no alumīnija un pēc izvēles krāsoti melnā vai sarkanā krāsā. Automobili iespējams aprīkot arī ar 6 virzuļu keramisko bremžu sistēmu, kas izgatavota no vieglas, nodilumizturīgas oglekļa šķiedru keramikas ar 400 mm diskiem priekšpusē un 370 mm diskiem aizmugurē. Visa keramisko bremžu sistēma sver par 9 kg mazāk nekā tās metāla līdziniece.

Jauno Audi S6, S6 Avant un S7 Sportback modeļu standarta aprīkojumā ietilpst 20 collu riteņi un 255/40 izmēra riepas.

Ērtības gariem braucieniem

Audi S6 Avant TDI

Salīdzinot ar A sērijas modeļiem, S modeļi ir pieejami ar paplašinātu standarta aprīkojuma spektru. Papildu tiek piedāvāti 20 collu diski S sērijai raksturīgajā riteņu dizainā vai MMI Navigation plus sistēma ar Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un 12,3 collu displeju. Standarta aprīkojumā ietilpst arī Alcantara sporta sēdekļi S6 modelim un super sporta sēdekļi S7 modelim.

Pateicoties izturīgajai virsbūves konstrukcijai, kas lielā mērā slāpē trokšņus, uzlabotajai aerodinamikai un aeroakustikai, kā arī ietilpīgajam salonam un bagāžas nodalījumam, jaunie Audi S sērijas modeļi ir izcili piemēroti gariem braucieniem. Atkarībā no virsbūves veida, bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 530 litriem (S6 modelim) līdz 1390 litriem (S7 Sportback modelim) vai pat 1680 litriem (S6 Avant).

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 komentāri

  1. Jāāā…
    Patīkami lasīt.
    Beidzot lietas, par kurām runājam, nesaucas – “produkti”, nenotiek bezgalīgā “veikšana”, pazudušas arī citas apnikušās stila kļūdas.
    Lai arī tā ir vienk reklāma, kādreiz gribas izbaudīt pareizu latviešu valodu.
    Lai nu tas būtu par audi.
    Sievai ļoti patīk dizains. Varbūt jāaizbrauc kāds aparāts aplūkot klātienē…
    :-)

  2. Lūk, tas ir Samsung mārketinga veiksmes stāsts, izlasīju un nodomāju – ‘kāpēc viņi sauc mašīnas vecu telefona modeļu vārdos’

  3. “Ārkārtas gadījumos 70% jaudas var tikt novadīta uz priekšējiem riteņiem un 85% – uz aizmugurējiem.” – es kaut ko nesaprotu vai kopā nav jābūt 100% ?

    • Kā jau rakstā minēts, pedziņas jauda uz priekšējo un aizmugurējo tiltu tiek padota kkādā proporcijā atkarībā no situācijas. Šeit norādītas maksimāli iespējamās galējības. Ja uz priekšu 70, tad uz aizmuguri 30%. Bet, ja nepieciešams uz aizmuguri padot max iespējamos 85%, tad priekša vilks ar atlikušajiem 15%.

Ir ko teikt?