Garage48, Nīderlandes vēstniecības Latvijā un LMT rīkotajā hakatonā “Mobilitātes nākotne” starptautiskā 48 stundu ideju prototipēšanas maratonā uzvarēja komanda NAP1.

48 stundu laikā astoņas starptautiskas komandas risināja dažādus izaicinājumus, kas saistīti ar mobilitātes nākotni Rīgā, un piedāvāja savus risinājumus. “Garage48 ir jaunuzņēmumu hakatoni, kuru laikā idejas tiek pārvērstas produktu prototipos. Kopā ar tādiem partneriem kā LMT un Nīderlandes vēstniecība tas bija brīnišķīgs projekts,” norādīja Garage48 vadītāja Mari Hanikata (Mari Hanikat).

Pilnas telpas, 17 idejas un 8 produktu prototipi veido hakatona kopējo bilanci. “Parasti mums ir komandas, kuras neiztur 48 stundu spiedienu, bet šī pasākuma atmosfēra bija pilnīgi cita,” atzina hakatona vadītājs Joao Rejs (Joao Rei).

Starptautisko žūriju veidoja Marks Frekvins (Mark Frequin), Nīderlandes Infrastruktūras un ūdens pārvaldības ministrijas ģenerāldirektors mobilitātes jomā, Vendela Haringizena (Wendela Haringhuizen), Nīderlandes vēstniecības Latvijā pārstāve; Tons van ‘t Noordende (Ton van ‘t Noordende), biznesa mentors un investors no uzņēmuma 01 Ventures, Raimonds Aleksejenko, LR Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks, Ivo Ālmanis, Accenture pārstāvis, Vīgants Radziņš, LMT biznesa attīstības direktors, Mari Hanikata, Garage48 izpilddirektore, Andrejs Tarasevičs (Andrei Tarasevich), UX/UI dizainers no Aras Corp.

Žūrijas uzdevums bija sarežģīts, ņemot vērā ideju daudzumu un kvalitāti; par uzvarētāju tika atzīta komanda NAP1 (Mari-Līsa Karstena (Mari-Liis Kärsten), UX dizainere, Stefans de Koninks (Stefan de Konink), attīstītājs, Rūdolfs Strēlis, produkta stratēģis).

NAP1 komanda veidoja nacionāla mēroga atvērto datu platformu dažādu ar mobilitāti saistītu datu apmaiņai, kas ļautu radīt jaunus mobilitātes pakalpojumus. NAP1 tagad būs iespēja piedalīties arī 5GAA (5G Automotive Association) pasākumā kopā ar LMT pārstāvjiem.

“NAP1 komandas veikums labi saskan ar LMT inovatīvajiem risinājumiem un to, kā saredzam attīstības kontekstu mobilitātes jomā. Lai arī līdzīgi risinājumi vairākās valstīs jau ir pieejami, Latvijā, ieviešot C-ITS risinājumus, uzlabojot satiksmes drošību, padarot cilvēku pārvietošanos ilgtspējīgāku, vēl nepieciešams gan definēt prasības, gan iesaistīt partnerus valsts pārvaldes un privāto partneru pusē. Tāpēc tēmas aktualizēšana, saprātīga mērķu definēšana un risināšana bija viens no nosacījumiem izvirzot šo komandu kā vienu no līderiem,” NAP1 sniegumu vērtēja žūrijas pārstāvis, LMT biznesa attīstības direktors Vīgants Radziņš. Mobilitātes risinājumi ir viens no LMT inovāciju projektu attīstības virzieniem, tāpēc iespēja uzņemt hakatona dalībniekus, sekot tā norisei un piedalīties žūrijas darbā bija gan interesanta, gan vērtīga arī pašam LMT.”

 Auditorijas favorītes un otrās vietas ieguvējas – komandas Sparkz ideja bija īpašas balvas darbiniekiem, kuri izmanto ilgtspējīgus un veselīgus veidus, lai nokļūtu darbā (ritenis, iešana, sabiedriskais transports), kas, turklāt, uzlabo darbinieku veselību. Sparkz ieguva arī “zaļākās idejas” balvu.

Trešo vietu ieguva komanda Starship 1-click delivery ar ideju par kurjeru robotpastu, kas piegādā produktus tikai tad, kad kāds ir mājās.

 “Mēs uzaicinājām mobilitātes ekspertus no Nīderlandes un Latvijas, un sadarbības rezultāts mobilitātes hakatonā pārspēja visas cerības,” norādīja Robs Zagmans (Rob Zaagman), Nīderlandes vēstniecības Latvijā pārstāvis. “Gan pirmās, gan otrās vietas ieguvēju komandās bija abu valstu pārstāvju. Mēs ceram, ka šie viedās mobilitātes risinājumu prototipi attīstīsies daudzsološos pārrobežu jaunuzņēmumos jau tuvā nākotnē.”

Hakatona uzvarētājkomandas piedalījās arī TechChill Viedās mobilitiātes paneļdiskusijā, iepazīstinot ar savām idejām uzņēmējus, investorus un jaunuzņēmumu entuziastus.

Ir ko teikt?