Web Analytics
More
    Reklāma

    BITE: 45% mobilā interneta apjoma tiek patērēti lielākajos sociālajos tīklos – “Youtube” un “Facebook”

    Jaunākie raksti

    Lai gan vairums jeb 65% mobilā interneta lietotāju visbiežāk apmeklē interneta vietni “Google”, lielāko daļu sava laika viņi ikdienā pavada sociālajos tīklos “Youtube” un “Facebook”, liecina mobilo sakaru operatora BITE dati. Tieši šajās vietnēs tiek patērēts arī vislielākais interneta apjoms.

    Sociālie tīkli mūsdienās ir viens no populārākajiem veidiem, kā cilvēki patērē informāciju un izvēlas saturu. Piemēram, “Facebook” pēc apmeklējumu skaita ir otra populārākā interneta vietne Latvijā – to ikdienā izmanto 62% mobilā interneta lietotāju, bet “Youtube” ir trešā populārākā (48%).

    Reklāma

    Kopējais interneta jeb datu apjoms, ko patērē “Youtube” un “Facebook” lietotāji, veido teju pusi jeb 45% kopējās ikmēneša datu plūsmas BITES tīklā. Piemēram, “Youtube” lietotāji vien ik mēnesi patērē vidēji 2 petabaitus jeb 2 000 terabaitus interneta, kas ir par 156% vairāk nekā pirms gada. Ja šo apjomu pārvērstu 90 minūtes garās HD kvalitātes filmās, būtu nepieciešami 87 gadi, lai visus šos video noskatītos.

    Salīdzināšanai var minēt, ka interneta vietnē “Google” patērētā interneta apjoms veido aptuveni 2% no kopējās ikmēneša datu plūsmas BITES tīklā.

    “Digitālā dzīvesveida popularitāte pieaug visā pasaulē, arī Latvijā. Fakts, ka starp lietotāju iecienītākajām interneta vietnēm ir sociālie tīkli, apliecina, ka cilvēkiem mūsdienās ir svarīgi būt nemitīgā apritē – ne vien dalīties ar savas dzīves nozīmīgākajiem notikumiem, bet arī pirmajiem uzzināt, kas jauns ir pasaulē un viņu viedokļu līderu, un draugu dzīvēs, paust savu viedokli par aktuāliem notikumiem u.tml. Mūsdienu tehnoloģijas ir vienkāršākais un efektīvākais veids, kā to panākt. Tāpēc paredzams, ka tuvākajā nākotnē sociālo tīklu popularitāte saglabāsies augsta, bet tajos patērēto datu apjoms turpinās palielināties,” uzskata BITES mārketinga direktore Diāna Šmite.

    Viņš arī atklāj, ka pērn mobilo datu lietotāju vidū visstraujāk ir pieaugusi tieši “Facebook” popularitāte – šī sociālā tīkla lietotāju skaits ir palielinājies par 11%, bet šajā vietnē patērētā interneta apjoms – par 172%.

    Starp populārākajām interneta vietnēm ir arī tādi sociālie tīkli kā “Instagram”, “Vkontakte” un “Snapchat”. Tāpat mobilo datu lietotāji bieži izmanto savstarpējās saziņas vietnes “WhatsApp” un “Viber”, satiksmes un navigācijas aplikāciju “Waze”, kā arī mūzikas straumēšanas platformu “Spotify”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    21.02.2019 14:32

    Tas daudz ko pastāsta par bites autditoriju…

    21.02.2019 14:36

    man, protams, “patīk” kad IPS skatās manus savienojumus.

    Kartupelis3
    21.02.2019 14:44

    Tieši tā… ja caur VPN darbotos, tad “viņi” neredzētu, ja?

    Eksperts
    21.02.2019 15:41

    Loģiski, ka visvairāk internets tiek patērēts tieši Youtube vai Facebook, tāpēc ka cilvēki skatās kaķu video 4K kvalitātē. Šos portālus gluži nevar salīdzināt ar Google, jo Google primāri tiek izmantota informācijas meklēšanai.

    x
    21.02.2019 18:24
    Reply to  Eksperts

    gugles jotubā arī var meklēt derīgu info, nevis pētīt kaķus 4k.

    21.02.2019 17:39

    Apjoms aug, bet ātrums krīt. Pļavniekos ik vakaru https://www.speedtest.net/result/a/4668994548 , Purvciemā ir ok.

    Skābene
    25.02.2019 16:14

    Pa vakariem ir čābīgi! Tas tiesa ! :(

    Reklāma