Latvijā sākusies pilnībā elektriskā un sportiskā apvidus automobiļa Audi e-tron iepriekšpārdošana. Audi e-tron paredzēts gan sportiskam dzīvesveidam, gan aktīvai un ģimeniskai atpūtai – jaunā quattro paaudze ar elektrisko pilnpiedziņu nodrošina drošu braukšanu jebkuros ceļa apstākļos. Audi e-tron modeļa sākumcena ir 82 650 eiro un to iespējams pasūtīt Audi dīleru centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Auto salonos jaunais Audi e-tron nonāks pavasarī.

Spēks, dinamika un komforts

Apvienojot efektivitāti, lielisku izpildījumu un klusu pārvietošanos, Audi e-tron iemieso jauna laikmeta braukšanas pieredzi. Divi elektriskie dzinēji nodrošina jaudīgu elektriskā SUV gaitu. Audi e-tron nerada izmešus un pārvietojas teju bez skaņas. Automobiļa jauda sasniedz 300 kW, bet griezes moments, kuru var panākt sekundes laikā, ir 664 Nm. Audi e-tron 5,7 sekundēs spēj sasniegt ātrumu 100 km/h, savukārt elektroniski kontrolētais maksimālais ātrums ir 200 km/h. Audi e-tron bagāžas ietilpība ir 660 litri, kas šo automobili padara jo īpaši piemērotu garākiem pārbraucieniem.

Raksturs, kas pielāgojams vadītāja vēlmēm

Elektriskā pilnpiedziņa nodrošina izcilu vilces spēku un vadību jebkuros ceļa apstākļos un visos laikapstākļos. Lai sasniegtu maksimālu efektivitāti, lielākoties elektriskais SUV izmanto aizmugurējo dzinēju, tomēr, ja vadītājs vēlas sasniegt lielāku jaudu, elektriskā pilnpiedziņa pārdala griezes spēku uz priekšējo asi.

Izvēloties starp septiņiem Audi drive select profiliem, atkarībā no braukšanas un ceļa apstākļiem vai personīgajām interesēm, vadītājs var mainīt Audi e-tron raksturu. Pneimatiskā balstiekārta individuāli pielāgojas ceļa apstākļiem atkarībā no ātruma un vadītāja izvēles. Tās maina spēkrata augstumu līdz pat 7,6 centimetriem. Garos braucienos zemāks augstums uzlabo aerodinamiku, tādējādi iespējams nobraukt garāku ceļa gabalu.

Augsta efektivitāte

Pēc uzlādes Audi e-tron var nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus WLTP testa ciklā. Tas galvenokārt saistāms ar inovatīvo rekuperācijas sistēmu, kas nodrošina līdz pat 30 % no nobraucamā ceļa garuma. Elektriskais apvidus automobilis var atjaunot enerģiju divos veidos: turpinot braukt, kad vadītājs atlaiž gāzes pedāli, vai bremzējot, kad ir nospiests bremžu pedālis. Abos gadījumos elektriskie dzinēji darbojas kā ģenerators un Audi e-tron kinētisko enerģiju pārvērš elektriskajā. Nozīmīgs faktors Audi e-tron augstajai efektivitātei ir arī izsmalcinātā aerodinamika.

Viedi risinājumi, kas atvieglo ikdienu

Vairākas vadītāja asistenta sistēmas, tostarp standarta aprīkojumā iekļautais efektivitātes asistents, automobiļa vadīšanu padara vēl vieglāku. Padomi Audi virtuālajā mērinstrumentu panelī un automātiskā rekuperācija palīdz vadītājam panākt ekonomisku braukšanu. Sistēma izmanto radaru sensorus, kameru attēlus, navigācijas datus un „Car-to-X” informāciju, lai analizētu satiksmes vidi un maršrutu. Apvienojumā ar adaptīvo kruīza kontroles palīgu efektivitātes palīgs spēj plānot arī Audi e-tron bremzēšanu un paātrinājumu.

10 komentāri

  1. Latvijas auto uzlādes tīkls manuprāt nav gatavs šādiem auto (Audi, MB, Tesla), ja pareizi atceros no nesenām autozoņām, tad Latvijā ir augstākais aptuveni 50 kW lādētāji uzstādīti, un arī plāns ir turpināt uzstādīt tikai šādus. Izbraucot ārpus savas mājas, kur auto lādēsies pa nakti, var nākties diezgan ilgi gaidīt kamēr tas uzlādēsies. lai turpinātu ceļu.

      • Nu jā. Tajās pašās autoziņās teica, ja it kā būs pieprasījums tad nākotnē (pašalaik nezināmā) uzstādīs jaudīgākus lādētājus. Bet, lai cilvēki pirktu šādus auto, viņi arī uzreiz skatās kādi lādētāji ir pieejami. Protams, mājās lādēšana būs primārais veids, bet tāpat, uzlādes tīks valstī ir svarīgs. Neesmu papētījis, kas notiek Lietuvā vai Igaunijā, jo nu tos 400 km var nobraukt ka čikst vien. Tā kā tur sanāk viss pa riņķi. Tas ka šobrīd tiek uzstādīti lādētāji un iespējams nākotnē uzstādīs jaudīgākus ir kā skopais maksā divreiz. Es domāju tie paši visi mazie VW up un nissan leaf, un kas tik tur vēl nav, arī attīstīties, un viss kopumā manuprāt jau šodien iet vairāk uz jaudīgākiem lādētājiem – ātrāku uzlādi. Ja to visu grib pacelt augstā līmenī un pāriet uz elektroauto, tad bet tādiem 150kW neiztikt.

  2. Gan jau ar laiku celvēce sapratīs, ka jēga no tiem elektroauto maza, kopējais piesārņojums sāk atmaksāties pēc gadiem 5-7, lai tas kļūtu kopumā mazāk nekaitīgs (ražošanā un uzlādē radītais piesārņojums) un ne jau ar 10k km gadā nobraukumu.
    Kā arī nobraukumam jābūt tādam, kādu vidējais cilvēks var nobraukt vienā dienā, nu vismaz 1200km, lai var līdz DE aizbraukt un tur uzlikt pa nakti lādēties un braukt tālāk Eiropas roadtripā, tas tāpat kā telefoniem diena jāizvelk pie jebkādas slodzes (diez vai auto būs kādas powerbankas :D).
    Varbūt ūdeņražauto būs nākotne vai kas, bet diez vai elektroauto, ko mums mārketologi iestāstījuši kā nez ko krutu – Tu samaksā bezmaz 2x vairāk par elektroauto, kuru uzražojot jau ir piesārņota tik daudz daba, ka nedod Dievs Tu to norakstīsi kokā, kas tad? Visa ekoloģija pa pieskari un jāpērk jauns

    • Tev ir kāda atsauce šiem apkalvojumiem? Vai dzirdēji no tirgus tantēm?
      Ūdeņradis privātajos auto nav loģisks solis. Liela ķēpa un daudz neefektīvāk par bateriju elektroauto. P.s. arī H2 auto ir elektroauto ;)

      • Iesākumam pietiks ar šo video
        https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
        Nu tad arī ūdeņraža auto nav nākotnes, tad mums vienkārši pūderē smadzenes ar tiem auto, jo reāla ieguvuma kopumā šobrīd nav.
        Cilvēki mūsdienās ir ļoti impulsīvi, tāpēc neviens baigi neiedziļinās informācijā un informāciju var dažādi sagrozīt un pagriezt, kā kādam ir izdevīgi.
        Piemēram, par tiem pašiem telefoniem, telefons A ir dārgāks kā telefons B, tāpēc pirkšu B telefonu, taču cilvēks nepadomā tālāk. Piemēram, viņš zina, ka ik pēc 2 gadiem maina telefonu, taču telefonam A ir lielāka atlikusī vērtība otreizējā tirgū, tādējādi stulbi skatīties cenu tikai pērkot, bet arī pārdodot un reāli skatīties, cik tas telefons izmaksātu mēnesī lietojot laiku Z (speciāli ne X, jo pārāk daudz X telefonu mūsdienās :D).
        Tāpat arī ar auto, elektroauto maksā kosmosu, ja Tu pērc jaunu auto, tātad vari atļauties un visticamāk to mainīsi pēc 3, maksimums 5 gadiem, kas ir šie gadi, kad visvairāk auto zaudē vērtību un kurš gribēs dārgu piecgadīgu teslu, kad pa to naudu varēs nopirkt jaunu neelektro auto? Ko es ar to gribu teikt – mums liek būt patērētājiem, bet patiesībā gribat zaļu dabu – brauciet ar esošo auto līdz kapa malai un drīzāk jau tad atsakaties no govs produktiem, jo lopkopība ir lielākais piesārņotājas pasaulē

        • Bet tajā video arī viss labi pateikts. Te ir vēl viens kurā lielāks uzsvars uz dzīves cikla piesārņojumu https://www.youtube.com/watch?v=SwxmIYGpbn4
          Ja mēs ņemtu vērā degvielas ražošanā un transportēšanā radīto piesārņojumu, aina būtu vēl bedīgāka. Tā kā braukt ar auto līdz kapa malai nemaz nav labākais variants.
          Runāt par auto cenu nav īsti objektīvi, jo reti kad dzīvē mēs izvēlamies lētāko variantu. Mēs izvēlamies vadoties pēc citiem apstākļiem. Neticu, ka pēcpusi slauki ar lētāko papīru, vai ēd lētāko desu…
          Transports rada apmēram 1/3 piesārņojuma. Piekrītu, lauksaimniecība arī nav nekāda nevainība…

  3. Potenciālie eTron klienti jau dzīvo privātmājās un viņu ienākumi atļauj arī apmaksāt 3-fāzu pieslēgumu. Tur jautājums par cenu parasti nav īpaši aktuāls. Pārējiem atliek gaidīt publiskās lādētavas kaut kad tālā nākotnē.

Ir ko teikt?