Zīmola Audi automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen automobiļu izplatītājs Baltijas valstīs Moller Baltic Import (MBI) pērn aizvadījis vēl vienu veiksmīgu gadu. Uzņēmums klientiem Baltijas valstīs pārdevis rekorda apjomu – 11 994 jaunus Audi, Volkswagen vieglos un komercautomobiļus, pārdošanas apjomam pieaugot par 20% un kopējam apgrozījumam sasniedzot 272 miljonus eiro (+17%). Pagājušajā gadā visi trīs zīmoli – Volkswagen un Volkswagen komerctransports, kā arī Audi uzrādījuši spēcīgus darbības rezultātus, pateicoties kvalitatīvam klientu servisam un daudzpusīgam produktu klāstam.

2019. gadā MBI turpinās koncentrēties uz produktu klāstu, elektrifikāciju un tirdzniecības tīklu paplašināšanu, kā arī uz klientu pieredzes uzlabošanu, tostarp piedāvājot tādus papildu produktus kā Volkswagen un Audi līzingi. Jau šobrīd katrs ceturtais jaunais automobilis tiek finansēts, izmantojot Volkswagen un Audi līzingu pakalpojumus.

Kopš 2018. gada oktobra vairums automobiļu tiek piegādāti, izmantojot tiešo prāmju savienojumu no Trāvemindes, Vācijā uz Liepāju, Latvijā. Šis uzlabotais loģistikas risinājums nodrošina iespēju vienā braucienā piegādāt līdz pat 300 automobiļiem, tādējādi uzlabojot efektivitāti.

2018. gads zīmolam Volkswagen bija kārtējais rekorda gads, klientiem pasaulē piegādājot 6,2 miljonus automobiļu. Baltijā Volkswagen piegādāja 7 719 automašīnas, kas ir par 10,4% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. 2018. gadā Volkswagen kārtējo reizi bija populārākais zīmols Latvijā. Ar 2 649 piegādātiem automobiļiem zīmols uzrādījis iespaidīgu 29% izaugsmi salīdzinājumā ar 2017. gadu, kamēr pats tirgus 2018. gadā pieauga vien par 1,1%. Veiksmes stāstu Baltijā veicināja trīs vadošie modeļi – Golf, Tiguan un Passat, kas veido 78% no zīmola tirdzniecības apjoma. 2018. gadā Volkswagen demonstrēja jaudīgu klātbūtni vieglo apvidus automobiļu (SUV) segmentā ar četriem modeļiem. 2018. gadā katrs trešais pārdotais Volkswagen bija SUV, kas veidoja 45% izaugsmi zīmolam šajā segmentā. Turklāt pirmo reizi vēsturē otrs populārākais Volkswagen modelis Baltijā bija vadošais SUV – Tiguan.

2019. gadā Volkswagen koncentrēsies uz turpmāku SUV segmenta paplašināšanu, tirdzniecības tīkla attīstīšanu un portfeļa elektrifikāciju ar ID. sēriju. Šajā pavasarī Volkswagen sāks ilgi gaidīto iepriekšrezervāciju pirmajam modelim no pilnībā elektrisko automobiļu saimes – ID., kas veidots uz unikālas modulārās automobiļu platformas MEB, padarot elektriskos automobiļus pieejamus par pieņemamu cenu. Tāpat pirmizrādi 2019. gada pavasara vidū piedzīvos kompaktklases SUV T-Cross, bet trešajā ceturksnī tiks izrādīta Passat modeļa pilnveidotā versija.

2018. gadā pasaulē tika pārdoti 1,81 miljoni Audi automobiļu, kas, salīdzinot ar 2017. gadu, veidojis nelielu kritumu (-3,5%). Ievērojama portfolio attīstība ar vairāk nekā 20 jauniem modeļiem, kā arī izaicinājumi, ko radījusi jaunā WLTP testa procedūra, īstermiņā ir negatīvi ietekmējusi pārdošanas rādītājus visā Eiropā: -13,6% pret 2017. gadu. 2018. gadā Latvijā pārdoti 324 jauni Audi automobiļi, kas ir 15,6% no kopējā premium auto tirgus daļas. Latvijā joprojām vispieprasītākie ir Q klases modeļi – pērn Audi Q7, Q5 un Q2 veidoja 60% no kopējā pārdošanas apjoma.

Arī 2019. gadā Audi turpinās fokusēties uz jaunu modeļu ieviešanu tirgū, piedāvājot vairāk nekā 20 inovatīvu automobiļu. Jaunais Audi Q3 jau šobrīd ir pieejams Latvijā, savukārt pavisam drīz Latviju sasniegs progresīvais Audi A1 Sportback. Viens no gaidītākajiem jaunumiem 2019. gadā – pilnībā elektriskais Audi e-tron uz pašmāju ceļiem būs pieejams un izbaudāms jau pavasarī. Nedaudz vēlāk Latvijā gaidāmi Audi A4 un Audi Q7 atjauninājumi, bet gada nogalē jaunas Audi Q3 un Audi A1 modeļu versijas.

2018. gadā Volkswagen komerctransports (LCV) uzrādīja spēcīgus darbības rezultātus, Baltijā nodrošinot 16,7% tirgus daļu, kas ir par +2,4 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Zīmola panākumi Latvijā bijuši sevišķi spēcīgi – VW LCV Latvijā ierindojoties pirmajā vietā ar 804 (+11,2%) piegādātiem automobiļiem, kas atbilst 22,7% tirgus daļai, veidojot 2,4 procentpunktu pieaugumu salīdzinājumā ar 2017. gadu. Stabilos pārdošanas apjoma rezultātus veicinājušas uzvaras vairākos veiksmīgos iepirkumos, tostarp par automašīnu piegādi Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestiem Latvijā un Lietuvā.

Komerctransportam 2019. gads būs elektrifikācijas gads. Tirgū piesakot pirmo e-Crafter modeli, zīmols vēlas demonstrēt elektrisko automobiļu milzīgo potenciālu komerciālam pielietojumam. Nākamo trīs mēnešu laikā VW LCV sadarbībā ar DPD demonstrēs, kā e-Crafter spēj padarīt piegāžu procesu pilsētas robežās efektīvāku un videi draudzīgāku. 2019. gada otrajā pusē VW LCV arī prezentēs Amarok Hunter un T6 uzlabotās versijas.

4 komentāri

  1. Viss liecina ,ka driz bus finansiala krīze. Bet tad atcerējos ,ka mēs neesam nemaz tikuši laukā no iepriekšējās. :) Ņemiet ,ņemiet vairak kredītu… krizes laiks ir lielisks laiks kad nopelnīt.

  2. Krīze būs sīkums salīdzinot ar akcīzes nodokli elektrībai tuvā nākotnē. Jo kur vēl valdībām grābt piķi, ja parasto degvielu pirks arvien mazāk.

    • pienāks diena, kad mājās lampiņu darbinās ģenerators uz dīzeļa – lētāk kā pirkt no elektrības lielražotāja)

Ir ko teikt?