Igauņu izstrādāto mobilo autentifikācijas risinājumu Baltijā izmanto jau vairāk nekā miljons cilvēku, kas ik mēnesi veic vairāk nekā 20 miljonus darbību un vislielāko atsaucību šis pakalpojums guvis tieši Latvijā. Šī risinājuma lielo popularitāti var skaidrot ar to, ka to var izmantot gan Swedbank, gan SEB banku klienti, lai ērti un droši tiešsaistē veiktu darbības ar saviem finanšu līdzekļiem.

No šīs nedēļas Smart-ID sadarbības partneru lokam ir pievienojusies arī Luminor banka un tagad šīs bankas klienti var pieslēgties Luminor|DNB internetbankai un mobilajai bankai, apstiprināt maksājumus un veikts citas darbības bez kodu kalkulatoriem un kodu kartēm.

Pirms mēneša Smart-ID izstrādātāji paziņoja, ka šis risinājums nu ir Kvalificēta paraksta izveides ierīce (QSCD) un tas nozīmē, ka Smart-ID lietotāji tagad ar to var parakstīt jebkuru elektronisko dokumentu Eiropas Savienībā, un tas ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam.

Visi Smart-ID, kas izlaisti pēc 2018. gada 8. novembra, automātiski ir Kvalificēta paraksta izveides ierīce (QSCD). Iepriekš reģistrētajiem lietotājiem, kas vēlas parakstīties ar QES līmeņa drošību, jāatjauno lietotne un no jauna jāievada informācija, ko var viegli izdarīt, izmantojot Mobilo ID vai Mobilo ID karti. Lai to izdarītu, nepieciešams doties uz banku.

  • arvix

    “Pieslēdzies Luminor| DNB internetbankai vai mobilajai bankai un izvēlies pievienošanās veidu – Smart-ID”

    Tāka pagaidām tikai DNB – virsraksts maldinošs jo Nordea klientiem nestrādā

    • Kristaps Skutelis

      Tā nu ir rakstīts Luminor mājaslapā.

      • Kaspars B.

        Tad varbūt iekavās virsrakstā var norādīt? Savādāk sanāk maldinoša/neprecīza info.

      • Kristaps Skutelis

        Kas tieši nav precīzi?

      • Kaspars B.

        Izliecies? Tak jau rakstīja, ka Smart-ID ir pieejams Luminor|DNB klientiem, bet nav pieejams Luminor|Nordea klientiem

      • Kristaps Skutelis

        Nē, vienkārši neesmu Luminor|DNB|Nordea klients un nezinu cik tur uz visām šīm bankām un to iterācijām ir internetbanku versiju.

        Vai nav tā, ka tas viss šobrīd saucas Luminor un attiecīgi neviens vairs pat neatceras atsevišķās sastāvdaļas DNB un Nordea?

      • Kaspars B.

        pats esmu Luminor|Nordea klients un katrai no bij.bankām DNB un Nordea joprojām ir atsevišķa internetbanka katrai un pat pakalpojumi atšķiras.

      • Kristaps Skutelis

        Slikti. Jācer, ka tas drīzumā tiks atrisināts, jo kopumā šo veidojumu jau tagad ir jāsauc par Luminor, tāpēc es atļaušos pieturēties pie tāda nosaukuma, kāds publicēts.

      • http://snaptest.lv Gints Rotčenkovs

        Labi, ka neesi.
        Banka, kas nosaukumus maina kā sieviete matu krāsu, vai vīrietis zeķes

      • Sellanne

        Nē, divas pilnīgi neatkarīgas internetbankas, divas pasaules.

      • Kristaps Skutelis

        Slikti. Bet nu labi, ievācu vēl mazliet info un pielaboju virsrakstu.

      • nunu

        ja pačolē lursoftā, tad šitai banķelei nosaukumu bijis vairāk kā vajag…..
        DNB banka, AS,
        AS DnB NORD Banka ,
        NORD/LB Latvija, Akciju sabiedrība,
        Pirmā banka, Akciju sabiedrība,
        Pirmā Latvijas Komercbanka, Akciju sabiedrība,
        Rīgas Komercbanka, Akciju sabiedrība,
        Rīgas komercbanka, Akciju sabiedrība
        un tas viss, nepieskaitot nordea ķēdi…. :D
        cik naudiņas bezjēdzīgi izkleķerēts, nosaukumus un tēlus mainot? naudiņa, protams, klientu, kas to visu klusēdami apmaksā

      • Čiekurs

        Neesi apmaldījies? Te tak Kursors ar K, ne Delfi ar D, banķele Tu!

      • digitalk

        te aizliegts lietot dzēlīgus izteicienus? man arī tā DnB baņķele riebj.

      • Čiekurs

        Ne būt, es par čīkstēšanu par tēmu “naudiņa nozagta”. Klienti klusēdami apmaksā ne to vien, tas nav nekas jauns.
        Man reāli riebj SEBs (ciešos), čomam riebj SWEDs, citam čomam Citadele. Katrs no šiem uzņēmumiem sūc naudiņu, bet tie visi ir kaķa mēsli salīdzinot ar smsņikiem.

    • Kaspars B.

      Par laimi Nordea klientiem ir KODI :D un bija vēl pirms ieviesa Smart-ID vispār LV

  • http://snaptest.lv Gints Rotčenkovs

    Banka, kurai helpline ir tikai paaugstinātas maksas numurs!
    Banka, kurai bija jāzvana 4x, lai atrisinātu kodu aplikācijas palaišanu jaunā telefonā

    • Edmunds

      Jā, bija kādreiz banka (Nordea), kam klients bija pirmajā vietā. Tagad tu neesi nekas, tev spļauj virsū !

  • digitalk

    Iepriekš reģistrētajiem lietotājiem, kas vēlas parakstīties ar QES līmeņa drošību, jāatjauno lietotne un no jauna jāievada informācija, ko var viegli izdarīt, izmantojot Mobilo ID vai Mobilo ID karti. Lai to izdarītu, nepieciešams doties uz banku.

    viegli izdarīt, tikai aizej līdz bankai?
    un kas galu galā ir tas Mobile ID, parādiet ar pirkstu, kurš to piedāvā Latvijā.

  • wils

    Nordea Codes (aplikācija) ir ērtāks risinājums par Smart-ID. Žēl, ja nāksies mainīt.

    • Ansis Svaža

      Ar ko gan Nordea Codes ir ērtāks par Smart-ID?

      Lietoju abus. Codes autentifikācijas process noteik ~2..3 reizes ilgāk kā Smart-ID. PIN Smart-ID ir pa visu ekrānu un nevis apakšējā 1/3daļā. Smart-ID pati aktivizējas un uzlec priekšplānā (arī pie bloķēta ekrāna) un to nav pašam jāiet palaist. Codes pati aktivizējas tikai no Nordea mobīlās appas un nevis no Web Internetbankas.

  • as

    Ja izmanto Mobilo ID telefonā, tad taču uz banku nebūtu jādodas, ne?
    Bail nest nost to aplikāciju, -gribu visu parakstīt Eiropas līmenī, tsk edoc, bet baidos, ka nepalieku bez piekļuves naudai pavisam!

  • Arvs

    Nordea KODI ir ērts, vienīgi banka nav padomājusi, kā lai normāli pieslēdz jaunu telefona aparātu, ja vecais vairs nav darboties spējīgs. Vismaz pirms pusgada tā bija liela ņemšanās un nācās doties uz filiāli.

    • wils

      Ja ir fizisks kodu kalkulators (man to izsniedza kopā pieslēgšanu pie Nordea Codes), tad nav jādodas uz banku.

      • Kaspars B.

        vai arī backup uz sievas mobilā :D

  • Girts

    Lieliski, viss darbojas Luminor/DNB. Paldies.

  • nunu

    cūkas….
    pirms gada dnb klientu apkalpošanas vecene aicināja uz pārrunām un ar putām uz lūpām apgalvoja, ka dnb šito risinājumu nekad neieviesīs, jo tupēs kā lohi uz savām kodu kartēm un kalkulatoriem… te nu viņi ir, kad es viņus esmu pametis :D

  • Janis

    Luminor (DNB) kā banka galīgi vairs nepatīk. Bet pārsteigums bija, ka Luminor viss strādā ar SWED reģistrāciju iekš Smart-ID, tas ir, reģistrējies iekš Smart-ID esmu no Swedbankas, un pamēģinot ieiet ar to pašu reģistrāciju iekš Luminor, viss notikās, tikai tika paprasīts viens kods no kodu kartes pārbaudei.
    Ideāli – viena aplikācija Swed un Lumonor bankai. 100punkti arī SEB banka iet ar to pašu Smart-ID reģistrāciju.

  • neJANIS

    Šī banka ir viena vienīga vilšanās. Solijās būs modernakā banka Baltijā, realitāte tikai tagad parādās kāda jēdzīga alternatīva kodu kartēm un joprojām nav zibmaksājumu. Nekādas inovācijas manījis neesmu. Bet cenas gan nekautrējās pacelt no novembra.

    • Kaspars B.

      cenas paceļ periodiski, ne tikai tagad :D man tur palicis tikai konts un karte, algu pārcēlu atpakaļ uz Citadeli līdz ar hipotēkas beigšanos. (es par Luminor|Nordea)

  • kengurs

    A kāda joka pēc smart id pats uzlec pat pie aizslegta ekrāna. Protams ērtāk, bet drošāk tak būtu ja būtu papildus aizsardzība ar pirkstu nospiedumu piemēram

    • Kristaps Skutelis

      Tā ir ērtāk. Bet (vismaz Android gadījumā) to Smart-ID iestatījumos var pamainīt.