Gada tumšajam periodam iestājoties, pašmāju jaunuzņēmums Lumini Nights ir nācis klajā ar stilīgu un funkcionālu produktu – tumsā spīdošu lentu velosipēdam, kas to izgaismo vakara un nakts stundās. Inovatīvā lenta ir paredzēta līmēšanai uz velosipēda diska, tādējādi apvienojot oriģinālu un košu dizainu, kā arī rūpējoties par riteņbraucēju drošību pilsētā un ārpus tās. Jaunais produkts ir piemērots praktiski jebkuram velosipēdam un ir viens no Lumini Nights drošas pārvietošanās projekta pirmajiem soļiem, ko plānots realizēt ilgtermiņā ar mērķi apvienot līdzīgi domājošus zaļā un aktīvā dzīvesveida entuziastus Latvijā un citviet pasaulē.

Atstarojošās lentas tehnoloģijas pamatā ir luminiscence, kas tiek panākta ar ultravioletās gaismas iedarbību, tādēļ Lumini Nights komplektā ietilpst arī UV lampas spīduma intensitātes pastiprināšanai, ko tāpat kā lentu divriteņu īpašnieki var ērti uzstādīt arī mājas apstākļos. Velosipēda aprīkošanas process ir maksimāli vienkāršs – lentu uzlīmē uz notīrīta riteņa diska, cieši piespiežot to pie virsmas, un uz velosipēda dakšas un rāmja piestiprina pa divām lampiņām katrā pusē, pavēršot gaismas staru pret aplīmēto virsmu. Dienā no drošības zīmju materiāla izgatavotā lenta ir baltā krāsā, bet diennakts tumšajā laikā tā izgaismojas spilgti zaļa, kļūstot autobraucējiem un kājāmgājējiem pamanāma jau no attāluma.

Zīmols Lumini Nights ir dibināts šī gada pavasarī, un tā komandu veido septiņi sava amata profesionāļi, kuri ikdienā aktīvi aizraujas ar riteņbraukšanu un droša dzīvesstila popularizēšanu. Ideja par izturīgu un gaumīgu atstarojošo velosipēda lentas izstrādi aizsākas jau pirms diviem gadiem, kad uzņēmīgie puiši atskārta, ka tirgū trūkst velosipēdu aksesuāru, kas braucamrīkiem ne tikai piešķir oriģinālu akcentu, bet arī palīdz kļūt labāk pamanāmiem tumsā. Ņemot vērā strauji pieaugošo ceļu satiksmes negadījumu skaitu rudens un ziemas sezonā, ideja par gaismu atstarojošām lentām ātri vien ieguva arī līdzcilvēku atzinību un tika uzsākts produkta testēšanas process, kas nu izgājis stingru kvalitātes kontroli un ir pielāgots augstākajiem standartiem, lai jau drīzumā izietu arī eksporta tirgū.

“Pēc vairāku mēnešu intensīva darba un neskaitāmām izmēģinājuma versijām beidzot ar prieku varam teikt, ka Lumini Nights ir gatavs iekarot Rīgas ielas. Tā kā arī paši ar velosipēdiem pilsētā pārvietojamies teju ik dienu, jautājums par drošību diennakts tumšajā laikā mums vienmēr ir bijis sevišķi aktuāls. Ticam, ka šī košā un modernā nakts tehnoloģija uzrunās kā jauniešus, tā arī pieaugušos, kalpojot par velosipēdistu vienojošo elementu, radot jauku kopības sajūtu un aktualizējot drošas pārvietošanās nozīmi visa gada garumā. Ar aizsāktās kustības palīdzību vēlamies veicināt zaļu, aktīvu un veselīgu dzīvesveidu, kā arī lauzt mītus par to, ka drošību veicinošie aksesuāri nevar būt ērti lietojami un stilīgi,” komentē produkta idejas autori un Lumini Nights dibinātāji, brāļi Kristers un Kaspars Gulbji.

Šobrīd Lumini Nights luminiscējošo velosipēdu lentu komplektus iespējams iegādāties Lumini Nights veikalā-darbnīcā Rīgā, Matīsa ielā 51, mājas lapā www.lumininights.com, kā arī pie atsevišķiem mazumtirgotājiem visā Latvijā. Velo darbnīcā katram pircējam pieejams arī bezmaksas lentas uzstādīšanas pakalpojums. Jau drīzumā zīmola produktu klāstu paredzēts papildināt ar citiem inovatīviem nakts tehnoloģijas produktiem. Tāpat tiek plānotas arī dažādas iedzīvotāju drošību uzlabojošas kampaņas un sadarbības, apvienojot spēkus ar citiem pašmāju un ārvalstu uzņēmumiem un zīmoliem vienotā mērķa vārdā.

  • x

    interesanti….instrukciju neatradu, bet ja man ar uv lukurīšiem iepriekš jāspīdina uz lentas lai tā tumsā spīdētu, tad laikam jau dinamo rumba un pr/aizm gaismas prasīs mazāk laika (jeb tieši necik) un darbosies arī bez aploces (tā sauc rata daļu, ko viņi sauc par disku) iepriekšējas apstarošanas. un nestāstiet ka ar to ir par maz – pat tagad sasodīti daudzi tumsā brauc bez jebkādām gaismām un pat prastas gaismas un atstarojoša jaka košā krāsā par būtu milzu ieguldījums drošībā.

    varētu uzrakstīt, cik bieži ir jāspīdina uv gaisma uz lentas, lai potenc. pircēji saprastu cik tas ērti lietojams ikdienā. šādā laikā apslauki ričuku, notīri un ieeļļo ķēdi un par kādu ratu apstarošanu mēs vēl runājam.

    • x

      āāāā “uz velosipēda dakšas un rāmja piestiprina pa divām lampiņām katrā pusē, pavēršot gaismas staru pret aplīmēto virsmu”

      nu, skaidra doma tagad. es priecātos, ja neredzamie braucēji kaut jelko spīdošu piekarinātu ričukam. un lai tie, kas braukā ar megagaismām uz stūres vai galvas, kādreiz paši dabū acīs to pašu. kā vienmēr – labākais efekts ir kaut kur pa vidu.

      • digitalk

        nu nez, tavs rants par vidusmēra velopārkāpēju te kaut kā nevietā.

        spriežot pēc visa džeki ir labi pastrādājuši, un par šībrīža atlaides cenu 35 + bezmaksas uzstādīšana es paņemtu daudz nedomājot.
        atšķirībā no Kursorā pieminētā rokas balsta Uppo.

        interesantāks jautājums ir ko par to visu domā mazie ķīniešu drauģeļi, ja tas tiešām ir oriģinālprodukts…

      • x

        nevietā, jā. doma aptuveni tāda – ja cilvēkam lauž pielikt vislētāko lampiņu par pāris eiro, ies vinš tev krāmēties ar aploču iluminēšanu. visdrīzāk neredzamos principā neuztrauc tas, ka viņi nav redzami.

        bet protams protams, labi ka tagad vietējiem daiļbraucējiem ir izvēle un nav jāpasūta no aizokeānijas. kaut vai tā pati uzlīmēšana jau kādam atvieglos montāžu. forši, ka projekts ir novests līdz gatavam produktam.

  • Andris Leja

    Pēc nedēļas braukšanas pa Rīgas šļundru, visas lentas būs melnas un nekas tur vairs nespīdēs

  • O

    Tikko sākuši tirgot un jau ar “atlaidi” :D

    • x

      atlaides dažādas mēdz būt….ne tikai vecā modeļa nomešanai, bet arī lai pirmajiem ir motivācija iepazīties ar jauno produktu.
      man vienalga, kurš par cik ko tirgo – tirgus pats visu sakārto. re, aifonus tak pērk par pilnīgi neprātīgu cenu – tātad kāds ir gatavs maksāt. ja neviens nepirktu, arī cena kristu.

      labāk lai cenas regulē pieprasījuma un piedāvājuma attiecība, nevis kompartija)

  • Bzh

    Izklausās pēc tā, kā hodža Nasredins tirgoja blusu pulveri – esot jānoķer blusa, tā ir jākutina tik ilgi, kamēr šī sāk smieties un tad jāiekaisa mutē. Pēc brīža blusa palikšot akla un pēc tam noteikti nomirs :)
    Te tas pats. Jāuzliek gaismiņas (!!!), kas apspīdēs kaut ko, lai tas sāktu spīdēt un to kaut ko ieraudzītu citi satiksmes dalībnieki :)

    • x

      kā mēdz gadīties, nelabais ir sīkumos. ja paskatās dažus video par satiksmes drošību, ir saprotams kāpēc autovadītāji neredz divriteņus un močus, kāpēc gājēji neredz stabus – jo katram ir sava filtru sistēma, kas ir puslīdz efektīva tikai pazīstamu objektu atpazīšanai. tiklīdz parādās jauna veida objekts, kaas atšķiras no pazīstamajiem objektiem – gaidi nelaimi.

      ja autovadītāji aprod ar velo kam ir divas gaismas, tiem vajag laiku lai pierastu pie citādāk izgaismotajiem velo. un te ir pat cits moments – gājēji un autobraucēji, ieraugot smukas krāsainas gaismiņas (ir sistēmas, kas uz rata rāda uzrakstus, attēlus) sāks tos neviļus pētīt un pārtrauks darīt savu darāmo (pastāsies, zaudēs modrību) un sekas nebūs ilgi jāgaida.

      izgaismotas aploces ir labi pamanāmas profilā, bet no priekšas – daudz sliktāk, un tad ir atkarīgs uz kuru pusi pavērstas lampiņas uz dakšas – virzienā no kurienes brauc otrs dalībnieks vai pretējā. tāpēc šim veidam viens lampu pāris būtu jāvērš uz priekšu, otrs – atpakaļ un arī tad viss atkarīgs no rāmja un aploču veida, dziļuma – cik daudz tās gaismas redz no priekšas un aizmugures. tas pie nosacījuma, ka nav citu, ierasto gaismu.

      • digitalk

        tas jau arī ir domāts profilam un lampiņas tikai apspīdina aploci, lai UV nodrošinātu.

      • x

        nuja. universālu sistēmu nav, drošības labad jāizmanto vairākas.

  • KKTK

    Skats superīgs, bet apšaubāma ir ikdienas lietošana.
    1) Cik ilgi turēsies līmlenta? Peļķes, velo mazgāšana, par augstspiediena mazgāšanu vispār kā sugu var aizmirst (kaut gan tā nav ieteicama jebkuram velo)
    2) Aploces ir visādas, ar visādiem leņķiem visādiem izliekumiem, cerams fēns netikai izlīdzina, bet arī noņem stresu, lai nebūtu nostieptu maliņu, kas dēļ 1) ātri liptu vaļā.
    3) Tātad vienam velosipēdam vajag 4 UV lampiņas. Kaitrai vismaz viena baterija. Pat ja nav piesārņošana – resursu izmešana gan, jo, piemēram, atstarotājs atspīd bez maksas.
    4) To četru lampiņu sriprināšana pie dažāda apkārtmēra dakšam tiek panākta ar kaut kādiem gumijas puļķīšiem. Gan izskatīsies pēc Ķekavas, gan šaubos vai turēsies vietā,kad sāksi braukt pa bruģi, apmalēm un bedrēm.

    Ja lentas teiksim katru rudeni varētu arī pārvilkt no jauna, tad es personīgi galīgi nevēlos to čakaru ar n-tajām lampiņām. Man ir atstarotāji spieķos: https://www.youtube.com/watch?v=_5xC7PI3dyI

    • Kristaps Skutelis

      Oho, superīgi atstarotāji. Man nav velosipēda, bet šādus atstarotājus gribu :D

    • x

      atstarotājiem vien mīnuss – tos neredz, ja virsū nespīd gaisma. satiksmē piedalās objekti arī bez gaismām….atstarotāji ir papildlīdzeklis, es teiktu.

  • es

    Nav vēl pirmais ledus uz ietvēm parādījies, bet džeki jau paslīdējuši un sasituši galvu, ko tādu pa 35€ pārdod! Tie kas nopirks tie ir divas reizes nokrituši un atsituši galvu.