Visu laiku inovācijām bagātākais Ford kompaktklases modelis sāk savu ceļu pie pircējiem sportiska hečbeka, apjomīga universāļa un eleganta sedana veidolā.

Divdesmit gadus kopš Focus parādīšanās Ford modeļu rindā Eiropas un līdz ar to arī Latvijas autotirgu sasniedzis jaunākais enerģiskā automobiļa izlaidums. Kopš 1998. gada Ford Eiropā pārdevis septiņus miljonus Focus modeļa automašīnu, savukārt kopējie šī modeļa tirdzniecības apjomi pasaulē sasnieguši 16 miljonus spēkratu. Entuziasms, ar kādu pircēji allaž uztvēruši Focus braukšanas īpašības un vadāmību, iedvesmojis Ford dizainerus un inženierus apvienot spēkus neatvairāma rakstura automobiļa radīšanai.

Pieejams arī kā ST-Line un Vignale

Pirmo reizi Focus vēsturē tas būs pieejams ne vien pazīstamās versijās, bet arī kā paaugstināta  klīrensa transporta līdzeklis dažādiem segumiem Active. Tas nonāks tirdzniecībā 2019. gada pavasarī. Ford klientiem Latvijā lieliski pazīstamās modeļu versijas Trend un Titanium pirmo reizi papildinās sportiski noformētais, ar īpašām braukšanas īpašībām apveltītais un par 10 mm pazeminātais ST-Line un izmeklētais Vignale. 13 toņu krāsu paletē īpaša vieta atvēlēta spilgti zilajai Desert Island Blue krāsai, kā arī ekskluzīvam četrslāņu tonim Dark Mulberry, kas rezervēts Focus Vignale versijai.

Divas piekares – viens mērķis

Tiecoties atrast līdzsvaru starp izmaksām un vadāmību, Ford Focus pieejams ar divām dažādām aizmugurējo riteņu balstiekārtām – viengabala torsionu siju lētākiem izpildījumiem un uzlabotu leģendārās control-blade sviru sistēmas neatkarīgo piekari. Tāda tiks uzstādīta augstākajām Focus versijām, obligāti Vignale, kā arī visiem universāļiem. Par atsevišķu samaksu hečbeku piekari būs iespējams aprīkot ar adaptīvajiem CCD amortizatoriem, kas maina cietību un darbības ātrumu atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Jebkurā gadījumā jaunais Focus brauks atlētiski, stingri, bet ne cieti, un ar samērīgu atpakaļreakciju stūres pastiprinātājā – tieši kā pieklājas vislabāk braucošajam automobilim savā klasē.

Apjomīgāks salons. Daudz apjomīgāks.

Pirmos jaunā Ford Focus īpašniekus un vadītājus patīkami pārsteigs ievērojami lielāks vietas piedāvājums salonā. Jaunā Ford platforma C2 paredz par 50 mm garāku riteņu bāzi nekā iepriekš – 2701 mm.  Šo ieguvumu novērtēs kā priekšā, tā aizmugurē sēdošie. Vadītāja darba vieta šķiet sevišķi plaša, un ievērojamais stūres rata regulēšanas diapazons ļauj ieņemt ideālu sēdpozīciju dažāda auguma cilvēkiem. Priekšējais panelis un viduskonsole tagad orientēti uz vadītāju, taču atstāj daudz vairāk telpas nekā iepriekšējās paaudzes modelī.  Jaunajā Focus debitē arī Eiropas Ford modelī pirmais projekcijas jeb HUD panelis.

Pusotra litra superhīts

Īpaša vieta jaunā Ford Focus dzinēju gammā atvēlēta jaunajiem 1,5 litru dzinējiem. Lai gan benzīna EcoBoost sērijas turbodzinējiem ir tikai trīs cilindri, tie spēj attīstīt pilnasinīgu 150 un pat 182 zirgspēku jaudu. Pusotra litra dīzeļdzinēju izvēle ir par 90% atjaunināta, un šie četru cilindru high – tech agregāti nodrošina 95 vai 120 zirgspēku jaudu. 1,5 litru EcoBlue dīzeļdzinēji izceļas ar visaugstāko inovāciju līmeni jaunā Focus motortelpā. Motoru paletes virsotnē atrodas 2 litru 150 ZS dīzeļdzinējs, savukārt tās pamatu veido pārbaudīto 1 litra EcoBoost benzīna turbodzinēju trijotne.

Ar sešiem vai astoņiem… ātrumiem?

Vairums dzinēju pieejami ar no jauna izstrādātu, parocīgu un akurātu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kuras ātrumi braucot burtiski paši iekrīt “robā”. To nodrošina jaunais ātrumkārbas kulises mehānisms.  Taču pirmizrāžu prožektoru gaismā biežāk gozējas pilnīgi jaunā astoņu pārnesumu automātiskā transmisija. Tā ne vien aprīkota ar modernu grozāmripas pārslēdzēju, kas atbrīvo vietu viduskonsolē, bet arī ietver adaptīvo pārnesumu slēgšanas kontroli. Tā pielāgojas vadītāja braukšanas stilam, un “jūt” ceļa profilu, laikus izvēloties piemērotu pārnesumu. Neatkarīgi no motora izvēles, jaunā Focus degvielas patēriņa un CO2 izmešu rādītāji uzlabojušies par 10%, kas ir svarīgi autoparkiem, kuri rūpējas par videi draudzīgāku un ekonomiskāku spēkratu iegādi. Te jāpiemin, ka par spīti lielākam garumam un plašākam aprīkojumam jaunais Focs ir 88 kg vieglāks par veco.

Full LED lukturi ar “autogrāfu”

No visām jaunajā Focus iestrādātajām vadītāja atbalsta ierīcēm un mūsdienu auto atribūtiem izcelsim vien dažus. Šis ir pirmais Eiropas Ford ar trīs dažādu priekšējo starmešu izvēli. Ja bāzes izpildījumā tie ir halogēnu lukturi ar LED dienasgaitas spuldzēm, tad augstākās komplektācijās iespējama izvēle starp fiksēta stara Full – LED lukturiem vai inovatīviem LED starmešiem ar dinamiskajām gaismām. Tie ne vien paver iespaidīgas prognozējošās ceļa izgaismošanas iespējas, bet arī piešķir automašīnai atpazīstamību īpaša dizaina pagrieziena signālu un DLR gaismu dēļ. Focus tēlu izceļ arī jaunie LED tipa aizmugurējie lukturi un labi saskatāmais modeļa nosaukums starp tiem. Šāda veida gaismas tehnika piešķir automašīnai to, ko premium segmentā dēvē par “signature lights”, tātad gaismām ar parakstu jeb drīzāk  jau autogrāfu.

Ekskluzīvu pieredzi nodrošinās arī Bang & Olufsen skaņas iekārta ar desmit skandām un 675 vatu summāro jaudu. Lai gan jaunais Ford Focus ceļu pie pircējiem sāk no augstākas cenu latiņas nekā iepriekš, paturiet prātā, ka tam ir arī plašāks standartaprīkojums, it sevišķi drošības jomā. Savukārt izdevīgās aprīkojuma pakotnes ļaus bez liekas iedziļināšanās izveidot Focus tieši sev, pēc vēlēšanās pievienojot arī tādus jauninājumus kā adaptīvā cruise – control sistēma ar Stop & Go un joslas centrēšanas funkciju, aktīvo parkošanās sistēmu un pat preventīvo automātiskās piestūrēšanas sistēmu – pirmo kompaktajā klasē.

  • x

    ford focus nav jauns modelis….jaunā iterācija, paaudze