Nav nekas neparasts, ka meklēšanas dziņu izstrādātāji maksā tīmekļa pārlūku uzturētājiem pamatīgas naudas summas, lai tikai viņu izstrādātais dzinis tiktu izmantots pēc noklusējuma.

Yahoo ir maksājis Mozilla vairāk nekā 300 miljonus dolāru, lai Yahoo meklētājs atrastos Firefox kā pirmā meklēšanas dziņa izvēle. Pēcāk Google pārspēja Yahoo solīto naudu, tagad Google ir Mozilla meklēšanas dzinis.

Ar Apple iPhone gan nebūs tik lēti – tiek lēsts, ka Apple ir paprasījis no Google 2018. gadā aptuveni 9 miljardus dolāru, lai Google meklētājs tiktu izmantots visos iPhone pēc noklusējuma. Tiek pieļauts, ka 2019. gadā Google varētu šķirties pat no 12 miljardiem dolāru, lai tikai meklētājs nonāktu iPhone.

5
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Kristaps SkutelisYan JetUldis KrastiņšJānis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Jānis
Guest
Jānis

Kapēc viņiem tas ir tik svarīgi?

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tā kā Google pamatbizness ir interneta reklāmas, tad, jo vairāk lietotāju, jo vairāk datu, jo vairāk naudas.

Uldis Krastiņš
Guest
Uldis Krastiņš

Pie tam iPhone lietotāji ir visienesīgākā auditorija

Yan Jet
Guest
Yan Jet

Pienemsim, ka Google atsakas. Kurs, pie velna, viniem vel var samasat tik daudz par default search engine iestatijumu? Bing…? Varbut samaksa ir proporcionala tam ko Google nopelna no iDevice izvietotajam reklamam. Tas butu logiski.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Cik Apple paprasīs, tik arī Google samaksās. Nav jau citu variantu.