Nav nekas neparasts, ka meklēšanas dziņu izstrādātāji maksā tīmekļa pārlūku uzturētājiem pamatīgas naudas summas, lai tikai viņu izstrādātais dzinis tiktu izmantots pēc noklusējuma.
Yahoo ir maksājis Mozilla vairāk nekā 300 miljonus dolāru, lai Yahoo meklētājs atrastos Firefox kā pirmā meklēšanas dziņa izvēle. Pēcāk Google pārspēja Yahoo solīto naudu, tagad Google ir Mozilla meklēšanas dzinis.
Ar Apple iPhone gan nebūs tik lēti – tiek lēsts, ka Apple ir paprasījis no Google 2018. gadā aptuveni 9 miljardus dolāru, lai Google meklētājs tiktu izmantots visos iPhone pēc noklusējuma. Tiek pieļauts, ka 2019. gadā Google varētu šķirties pat no 12 miljardiem dolāru, lai tikai meklētājs nonāktu iPhone.
Kapēc viņiem tas ir tik svarīgi?
Tā kā Google pamatbizness ir interneta reklāmas, tad, jo vairāk lietotāju, jo vairāk datu, jo vairāk naudas.
Pie tam iPhone lietotāji ir visienesīgākā auditorija
Pienemsim, ka Google atsakas. Kurs, pie velna, viniem vel var samasat tik daudz par default search engine iestatijumu? Bing…? Varbut samaksa ir proporcionala tam ko Google nopelna no iDevice izvietotajam reklamam. Tas butu logiski.
Cik Apple paprasīs, tik arī Google samaksās. Nav jau citu variantu.