Mazda rotormotors atgriezīsies kā elektromobiļu distances pagarinātājs

5

Mazda ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030′ ilgtermiņa tehnoloģijas Attīstības programmas ietvaros 2020. gadā laidīs klajā pirmos elektromobiļus.

Mazda sākumā izlaidīs divus ar akumulatoriem darbināmus elektromobiļus. Viens no tiem būs darbināms tikai ar akumulatoru, savukārt otrajā akumulators būs apvienots ar Mazda mazo, vieglo un ārkārtīgi kluso rotormotoru kā nobraukuma distances pagarinātāju. Distances pagarinātājs nodrošinās akumulatora uzlādi, kad tas nepieciešams, lai palielinātu automobiļa nobraukuma distanci, tādējādi novēršot ar nobraukuma distanci saistītās bažas, kas joprojām satrauc daudzus ar akumulatoru darbināmu elektromobiļu lietotājs.

Rotormotora nelielais izmērs un lielā jauda padara vairākus elektrifikācijas tehnoloģijas
risinājumus iespējamus, pateicoties savam izvietojumam. Izmantojot rotormotora savietojamību ar gāzveida degvielām, rotormotora darbinātais nobraukuma distances pagarinātājs izstrādāts tā, lai spētu arī sadedzināt sašķidrinātu naftas gāzi un ārkārtas situācijā kalpotu kā elektrības avots.

Mazda ilgtspējīgā Zoom-Zoom 2030 programma

Plānojot, ka 2030. gadā 95% no saražotajiem automobiļiem būs aprīkoti ar iekšdedzes motori un kādu no elektrifikācijas formām (savukārt ar akumulatoru darbināmi elektromobiļi veidos atlikušos 5%), Mazda turpinās koncentrēt uzmanību uz iekšdedzes motora efektivitātes maksimizēšanu, par piemēru ņemot tās jaunāko jaunās paaudzes SKYACTIV-X benzīna motoru kas sadegšanu nodrošina ar kompresijaizdedzes palīdzību.

Mazda ir apņēmusies līdz savu korporatīvo vidējo 2010. gada CO2 emisiju rādītāju no ieguves līdz patēriņam samazināt par 50% līdz 2030. gadam, bet par 90% līdz 2050. gadam. Bet uzņēmums ir apņēmies arī īstenot principu par pareizā risinājuma nodrošināšanu īstajā laikā un – tā kā enerģijas pieejamība un automobiļu jaudas avota atbilstība dažādos reģionos atšķiras – īstajā vietā.

Skaidrs, ka elektriskās strāvas ražošanas sistēma jebkurā reģionā nosaka, cik lielu
ieguldījumu elektromobilis var sniegt CO2 emisiju rādītāju samazinājumā no ieguves līdz patēriņam. Un, tā kā radīto CO2 emisiju daudzuma ziņā joprojām vadībā ir globālā mērogā
siltumenerģijas ražošana, mērķis panākt šo emisiju samazinājumu, visticamākais, jau
vistuvākajā nākotnē noteiks degvielas veidu dažādošanu.

Papildus alternatīvo degvielu veidiem, ieskaitot saspiesto dabasgāzi, sašķidrinātu naftas gāzi un pat ūdeņradi, autobūves nozare pēta arī pārstrādājamo šķidro degvielu, piemēram, mikroaļģu audzēšanas rezultātā iegūtās biodegvielas, dzīvotspēju.

Mazda uzskata, ka pēdējās attīstība ir kritiski svarīga, lai sasniegtu ar iekšdedzes motoru darbināmu automobiļu oglekļa neitralitāti, un uzņēmums jau izveidotās rūpniecībasakadēmiskās jomas-valdības sadarbības ietvaros jau ir iesaistījies kopējos pētniecības projektos un pētījumos sadarbībā ar Tokijas Tehnoloģiju institūtu un Hirošimas Universitāti.

Mazda cer vēl vairāk paplašināt tās ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030’ programmas vīzijas sniegtos ieguldījumus, nosūtot elektromobiļus ar nobraukuma distances pagarināšanas aprīkojumu uz dabas katastrofu skartajām teritorijām, nodrošinot no LPG ražotu elektrību.

Kā allaž apņēmības pilns nodrošināt braukšanas prieku, uzņēmums Mazda izmantos arī elektriskās piedziņas priekšrocības apvienojumā ar uzņēmuma patentētajām tehnoloģijām, lai izgatavotu elektromobiļus, kas ne tikai atbilst allaž stingrajiem vides ierobežojumiem, bet arī izpilda nepārtraukto apņemšanos pret Haširu Jorokobi [Hashiru Yorokobi] – ‘sniegt braukšanas prieku’ – īstenojot savu Jinba Ittai autovadītājs un automobilis kā vienota dizaina un konstrukcijas filozofija.

  • Skābene

    Opelim šitais koncepts ar Ampera kaut kā neaizgāja!

    • LAN

      Augstā cena un kompromitētais praktiskums ir atbilde. Tomēr tikai 4 vietas nav īsti nopietni. Un ja vēl nav iespēja ielikt lai auto pirms braukšanas uz darbu ir jau uzsilis un atkusis. Kādēļ par to vēl piemaksāt? Lai gan cik saprotu, tas ir tas pat kas amerikā Volt. Varbūt arī netika auto pietiekami labi reklamēts un dīlercentri šādām automašīnām arī parasti nav baigi pretīmnākoši (nezin par auto elektrisko pusi, dod braukt ar tukšu akumulatoru).
      Starp citu Amerikā Volt vēl ir pieejams, tikai Opeli nopirka PSA (ja nemaldos), tādēļ arī sadarbība ar GM tagad ir tāda nekāda, piemēram Opel Ampera e tagad ir grūtāk nopirkt kā vienradža asinis.

  • deMarco

    Briesmīgākais publisko attiecību murgojums ko pēdējā laikā nācies lasīt – galīgi nebaudāms gan stila, gan pareizrakstības kļūdu dēļ.

    • LAN

      Pielnībā piekrītu.
      “ārkārtas situācijā kalpotu kā elektrības avots.” Nez, kādēļ tā – varētu jau izniekoto siltumu no iekšdedzes dzinēja izmantot salona un akumulatora apsildei.
      Interesanti kā degvielas dažādošana var samazināt SEG emisijas?
      Dabasgāze nav alternatīvā degviela, tas ir wikipedia pirmajā rindkopā:
      en wikipedia.org/wiki/Alternative_fuel
      Ūdeņradi pagaidām iegūst lielākoties metāna pārstrādes procesā, tādēļ to arī diezvai var pieskaitīt (vismaz pagaidām) pie alternatīvajām degvielām.
      “atbilst allaž stingrajiem vides ierobežojumiem, bet arī izpilda nepārtraukto apņemšanos pret Haširu Jorokobi [Hashiru Yorokobi] – ‘sniegt braukšanas prieku’ ” Ceru, ka Mazda saprot, ka prieks nav gaidīt garākos pārbraucienos kamēr auto lēni uzlādēsies pie ātrās uzlādes stacijas dēļ pārāk silta/auksta akumulatoru un tādēļ iekļaus termālo akumulatora menedžmenta sistēmu, kā arī izmantos radušos siltumu no iekšdedzes dzinēja Plug-in hibrīda versijā. Ceru, ka būs arī normāla lietotne, lai attālināti varētu uzsildīt automašīnas interjeru un akumulatoru, kā arī bagāžas nodalījums priekšā zem motora pārsega. Būtu arī jauki, ja netiktu aizmirsts par automašīnas efektivitāti un tiktu arī padomāts lai automašīna un riepu diski būtu ar pēc iespējas zemāku aerodinamisko pretestību, taču, lai tas neliktu reizē arī pārvērst automašīnu par kaut ko jancīgu kas lec ārā, kā, piemēram, vecais Nissan Leaf vai arī BMW I3. Ceru, ka tiešām būs arī kāda inovācija – piemēram plug-in modelī ģeneratora izmantošana kā dzinējs, ja ir nepieciešama papildus jauda un/vai pilnpiedziņa. Ceru, ka modelī bez iekšdedzes dzinēja nebūs lieki izniekota vieta kā, piemēram, BMW I3.
      Cerēsim, ka auto reālais nobraukums būs vismaz 250-300 km.

      • Lauris Špats

        Par tiem aerodinamiskajiem riepu diskiem – YouTube ir tāds kanāls teslaservice.kiev un tad nu viņi bija pārbaudījuši Teslas aerodinamiskos diskus un tad nomainījuši uz ne-aerodinamiskajiem un konstatēja, ka nobraukuma starpība reālajos ikdienas apstākļos esot tik niecīga, ka gandrīz pat varot neņemt vērā..