Uz Latviju ceļo atjaunotais “Fiat 500X” – Eiropā iecienīts kompaktās klases krosovers, kas savā segmentā iekļūst piecu vislabāk pārdodamo modeļu starpā visā kontinentā. Atjaunotā automašīnas ārpuse un interjers tagad vēl vairāk akcentē krosovera nosaukumā fiksēto identitāti – leģendāro 500 modeli. Pilnīgi jaunā triju un četru cilindru turbo dzinēju ģimene ļauj par 20 procentiem palielināt ekonomiju un samazināt troksni, bet automašīnas iekārtas saraksts papildināts ar jaunām komforta un drošības sistēmām.

“Kompakto krosoveru tirgus ir vissparīgāk augošais Eiropā un “Fiat 500X” ir viena no galvenajām šī segmenta automašīnām. Leģendārā 500 gēni nosaka, ka ikvienai automašīnai jābūt vizuāli elegantām, kvalitatīvām un pievilcīgām ģimenēm, un pirmais 500X šiem kritērijiem lieliski atbilda – Itālijā tā ir pērkamākais segmenta modelis. Atjaunotais krosovers vēl vairāk akcentē īpašo 500 identitāti, bet jaunākās tehnoloģijas un modernie dzinēji ļauj būt par segmenta novatoru un vēl vairāk nostiprināt līdera pozīcijas”,  – apgalvo “Fiat” pārdošanas vadītājs Arnolds Ardzevičus (Arnoldas Ardzvičius).

Vairāk 500 stila

Galvenais un vislabāk redzamais “Fiat” ārējais atjauninājums – lukturi. Jaunie ovālās formas dienas gaismas un galējie LED lukturi izskatās moderni un īpaši, bet papildu iekārtas sarakstā ir kopā ar “Magnetti Marelli” veidoto tuvo un tālo gaismu LED lukturu sistēmu. Tā apgaismo ceļu par 20 procentiem spilgtāk, nekā iepriekšējā modelī izmantotā “Xenon” tehnoloģija, tāpat tā patērē piecreiz mazāk enerģijas.

LED lukturu tehnoloģija samazina autovadītāja acu nogurumu, jo apgaismo ceļu kā dienas laikā, vienlaikus ievērojami palielina drošību. Pateicoties spilgtākam apgaismojumam, autovadītājs šķēršļus uz ielas, braucot ar 90 km/h ātrumu, ierauga aptuveni par 4 sekundēm agrāk, nekā automašīnā ar halogēna lukturiem. Tā ir 100 metru atšķirība.

Papildus iespējams pasūtīt “Adaptive-High Beam” sistēmu, kas automātiski pārslēdz tuvās gaismas, tiklīdz kā tiek fiksēta no priekšpuses braucoša automašīna, vai tiek panākta cita, kurai draud apžilbināšanas risks, un atkal ieslēdz tālās gaismas, kad citu satiksmes dalībnieku vairs nav.

Atjaunots ir arī “Fiat 500X” interjers un visvairāk uzmanības ir veltīts autovadītājam. Automašīnā iemontēts pilnīgi jauns iekārtu panelis, kura skaidros grafiskos elementus iespējams saprast acumirklī. Visa informācija tradicionāli sadalīta trīs apļos: divos sānu ir tahometrs un spidometrs, bet vidējā  – 3,5 collu diametra TFT ekrāns, kurā tiek rādīta galvenā ceļojuma un automašīnas informācija.

Pilnīgi jaunā un ar ādu klātā stūre – tagad to turēt ir vēl ērtāk, bet iemontētās podziņas ļauj pārslēgt radio kanālu un veikt citas funkcijas, neatlaižot rokas.

Atjaunotā “Fiat 500X” konsole: tās vidū iemontējams 7 collu jutienskārīgs ekrāns, bet vairumu automašīnas funkciju iespējams pārvaldīt ar “UconnectTM” sistēmu. Tā ir “Bluetooth” savienojamība, balss kontrole, ziņu lasīšana un daudz citu funkciju. Ar automašīnu lietojot “Apple CarPlay” un “Android Auto” sistēmu, iespējams pieslēgt viedtālruņus un “Fiat” ekrānā redzēt tajos ieviestās “Google Maps”, “Spotify” un citas programmas.

Inženieru prioritāte – komforts un ekoloģija

“500X” ir pirmais “Fiat” modelis, kurā tiks iemontēta jaunākā ražotāja uzlabotu turbo dzinēju gamma. Atjaunotie dīzeļdzinēji ir par 20 procentiem klusāki, nekā iepriekšējie, bet benzīna – par 20 procentiem ekonomiskāki.

Visi jaunie dzinēji atbilst visstingrākajām “Euro 6/D-TEMP” ekoloģijas prasībām. Ražotājs īpašu uzmanību velta dzinēju uzticamībai, tādēļ tie tika 75 tūkst. stundu testēti virtuāli, 60 tūkst. – laboratorijā, kā arī pieveica 5 miljonus kilometru reālos apstākļos.

“Fiat 500X” gammā ir divi benzīna un trīs dīzeļa dzinēji. 1 litra darba tilpuma, 3 cilindru benzīna dzinējs sasniedz 120 ZS un 190 Nm jaudu, bet 4 cilindru 1,3 l – 150 ZS un 270 Nm. Abi dzinēji tiek montēti modeļos, kas tiek dzīti ar priekšējiem dzinējratiem,  3 cilindru agregāts tiks sapārots ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet 4 cilindru – ar sešu pakāpju automātisko divu sajūgu DCT transmisiju.

Visiem dīzeļa “MultiJet II” dzinējiem ir jaunākie SCR filtri, kuri lielāko daļu oglekļa dioksīda daļiņu padara par nekaitīgām. Mazākais 1,3 l darba tilpuma dzinējs sasniedz 95 ZS un 300 Nm, vidējais 1,6 l – 120 ZS un 320 Nm, bet jaudīgākais 2,0 l – 150 ZS un 350 Nm. Šie dzinēji izceļas ne vien ar iespaidīgu ekoloģiju, bet arī ar elastīgumu – 1,3 un 2,0 l vislielāko apgriezienu momentu sasniedz dzinējam sasniedzot vien 1 500 apgriezienus minūtē.

Automašīnas ar dzinējiem, kas sasniedz 95 un 120 ZS, tiek dzīti ar priekšējiem riteņiem, bet 150 ZS – ar visiem četriem. 95 ZS dīzeļa dzinēju iespējams sapārot ar mehānisko 6 pakāpju pārnesumkārbu, 120 ZS – ar 6 pakāpju mehānisko vai automātisko, bet 150 ZS – ar modernāko koncerna deviņu pakāpju automātisko transmisiju.

Drošības tehnoloģijas – standarta iekārtā

Ne viens vien atjauninājums redzams “Fiat 500X” ārienē un interjerā, dzinēju gamma, taču visvairāk to – komforta un drošības iekārtā. Šis saraksts sevišķi bagātīgi papildināts ar jaunām sistēmām.

Ikviena “Fiat 500X” standarta iekārtā – satiksmes joslu un zīmju atpazīšanas sistēma, kas autovadītāja ierīču panelī paziņo par dažādiem ierobežojumiem, aizlieguma un citām zīmēm, liedzot ceļu negaidītai braukšanai ātrāk, nekā atļauts. Šī funkcija ir sevišķi pievilcīga piepilsētās, kad bieži nākas šķērsot apdzīvotas vietas vai pamanīt ātruma ierobežojumus. Sistēma vēro ātrumu ierobežojošās zīmes un brīdina, kad tiek braukts ātrāk, nekā atļauts. Autovadītājam pietiek piespiest vienu pogu, lai sistēma samazinātu ātrumu līdz tajā posmā atļautajam.

Satiksmes joslu viedasistents darbojas automašīnai braucot ar ātrumu no 60 līdz 180 km/h. Speciāls optiskais sensors vēro satiksmes joslas un, automašīnai šķērsojot vienu no līnijām, sistēma maigi pagriezīs stūri pretējā virzienā un atgriezīs “Fiat 500X” satiksmes joslas vidū. Ja tiek rādīts pagrieziena signāls, sistēma saprot, ka pārkārtošanās manevrs ir saplānots un tādā gadījumā paliek dežurrežīmā.

Fiat” tiek montēts speciāls droša attāluma sensors, kas darbojas ieslēdzot kruīza kontroli. Strauji tuvojoties citai automašīnai, sistēma automātiski samazina ātrumu, bet, tai automašīnai pabraucot sānis no ceļa vai attālinoties, ātrums atkal tiek palielināts.

Kompaktais krosovers vēro ceļu un redz dažādus šķēršļus uz tā. Ja autovadītājs nereaģē uz pēkšņi parādījušos šķērsli un skaņas brīdinājumiem, “Fiat 500X” var apstāties pats un tā izvairīties no sadursmes vai samazināt tās sekas. “Brake Assist” sistēma, fiksējot bīstamu situāciju, automātiski palielina spiedienu bremžu sistēmā – tā saīsinās automašīnas bremzēšanas ceļš.

Latvijā automašīnas cena būs sākot no 16 990 eiro, pirmos pircējus tā sasniegs rudens beigās.

8 komentāri

    • Oho, toč. Pārlasām gan šādus tekstus, bet šoreiz kaut kā palidoja garām tā rindkopa. Tagad salabots :) Malacis dīleris, kas šādu saturu laiž laukā.

Ir ko teikt?