Volvo Cars jaunais 360c autonomās braukšanas koncepts: automobilī labāks komforts nekā lidmašīnā

7
Volvo 360c Interior

Iztēlojieties pasauli, kurā var doties tālos ceļojumos, iztiekot bez lidostām. Pasauli, kurā varēs paglābties no lidostu drošības pārbaudēm, ilgas nīkšanas rindās un lidojumiem trokšņainos, pārpildītos aviolaineros. Kā būtu, ja jūs varētu iesēsties kā pirmās klases salonā savā privātajā automobilī, kas atbrauks jums pretī uz mājām un aizvizinās tieši līdz mērķim?

Šādu nākotnes autonomās braukšanas ieceri Volvo Cars atklāj šodien, prezentējot jauno Volvo 360c konceptu – visaptverošu nākotnes ceļošanas ieceri – autonomu, elektrisku, drošu un aprīkotu ar komunikācijām. Tas varētu pavērt Volvo Cars jaunas tirgus izaugsmes iespējas, piemēram, daudzu miljardu dolāru vērtajā iekšzemes gaisa satiksmes nozarē.

Koncepta 360c pamatā ir pilnībā autonoms, pilnībā elektrisks automobilis bez vadītāja. Tajā izmantota dizaina izstrādes brīvība, ko sniedz atteikšanās no stūres un iekšdedzes dzinēja, gūstot iespēju pārveidot tradicionālo pasažieru izvietojumu rindās pa diviem vai trim.

Konceptā 360c paredzēti četri potenciāli pielietojuma veidi autonomas braukšanas transportlīdzekļiem – guļamtelpa, mobilais birojs, dzīvojamā istaba un izklaides zona –, kas radīs īstu apvērsumu ceļošanā. Tajā iekļauts arī globāla standarta priekšlikums autonomo transportlīdzekļu drošai saziņai ar visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem.

“Turpmākajos gados biznesā notiks pārmaiņas, un Volvo jābūt šo pārmaiņu līderim mūsu nozarē,” paziņoja, Volvo Cars prezidents un CEO Hakans Samuelsons. “Autonomā braukšana ne tikai ļaus radikāli uzlabot drošību, bet arī pavērs ceļu jauniem, aizraujošiem biznesa modeļiem un sniegs iespēju cilvēkiem pavadīt brauciena laiku brīvi izvēlētās nodarbēs.”

Koncepts 360c var kļūt par potenciāli ļoti ienesīgu konkurentu gaisa satiksmei nelielos attālumos – daudzus miljardus dolāru vērtajai nozarei, ko veido aviolīnijas, lidmašīnu ražošanas uzņēmumi un citi pakalpojumu sniedzēji. Jo īpaši īsāki maršruti, kur attālums no starta līdz galapunktam ir ap 300 kilometriem, ir galvenie kandidāti, kas varētu krist par upuri alternatīvam ceļošanas veidam.

Piemēram, ASV pagājušajā gadā iekšzemes lidojumos devās vairāk nekā 740 miljoni cilvēku, un ASV iekšzemes gaisa satiksmes nozares ieņēmumi ir mērāmi miljardos dolāru. Lidojumi vairākos rosīgos iekšzemes gaisa maršrutos, piemēram, Ņujorka – Vašingtona, Hjūstona – Dalasa un Losandželosa – Sandjego, aizņem vairāk laika nekā brauciens ar automobili, ieskaitot ceļu līdz lidostai, drošības pārbaudes un gaidīšanas laikus.

“Iekšzemes lidojumi it kā izklausās lepni, pērkot biļeti, tomēr patiesībā ir citādi. 360c piedāvā revolucionāru pavērsienu šajā nozarē,” stāsta, Volvo Cars vecākais viceprezidents korporatīvās stratēģijas jomā Mortens Levenstams. “Salona guļvietā cilvēks varēs baudīt vislabāko komfortu un mieru nakts brauciena laikā un no rīta pamosties galamērķī labi atpūties. Tas mums varētu ļaut sacensties ar pasaulē vadošajiem lidmašīnu ražošanas uzņēmumiem.”

Līdztekus jaunu potenciālu klientu grupu piesaistei Volvo Cars biznesam 360c varētu arī ietekmēt ceļošanas, pilsētu plānošanas un infrastruktūras nākotni, kā arī mūsdienu sabiedrības ietekmi uz vidi. Tas ne tikai izraisīs revolucionāru apvērsumu ceļošanā, bet pārvērtīs arī cilvēku saziņu ar draugiem un ģimenes locekļiem brauciena laikā un saturīgu laika pavadīšanu, pārvietojoties nākotnes pilsētās.

“Autonomo transportlīdzekļu konceptiem piemīt tendence izvērsties par tehnoloģiju pašmērķi, nevis ieceri par to praktisku pielietojumu,” uzskata Volvo Cars vecākais viceprezidents dizaina jomā Robins Peidžs. “Turpretī Volvo uzmanības centrā ir cilvēks. Mēs veltām visu uzmanību mūsu klientu ikdienas dzīvei un tās uzlabošanai. 360c ir šīs stratēģijas jauna pakāpe.”

Koncepts 360c ir pirmais solis, bet ļoti mērķtiecīgs solis ceļā uz plašu diskusiju par autonomās braukšanas tehnoloģijas potenciālu veikt fundamentālas pārmaiņas sabiedrībā daudzās jomās.

“Kad 1903. gadā brāļi Raiti pirmoreiz devās lidojumā, tie nevarēja iztēloties, kāda būs mūsdienu gaisa satiksme,” uzsvēra Mortens Levenstams. “Mēs nezinām, kāda izvērtīsies autonomās braukšanas nākotne, taču tā ļoti būtiski ietekmēs ceļošanu, pilsētu projektēšanu un infrastruktūras izmantošanu. Mēs uzskatām 360c par jaunas sarunas iesākumu, kam sekos vēl citas idejas un atbildes, kad būsim uzzinājuši vairāk.”

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • http://www.suni.lv/eldberg eldberg

    Vienā bildē ir tikai drošības jostas…

  • KKTK

    Vel pēc 5 gadiem volvo izdomās vilcienu :D

  • Uldis M.

    Šo lasot un prātojot aizdomājos ka cilvēkam tomēr ir savas dabiskās vajadzības – apmeklēt labierīcības, paēst, izkustēties… un tad sapratu ka uz kuru katru vietu šāds auto tevi vis nevedīs. Noteikti ka būs atsevišķas iestādes autostrādes malās kas nodrošinās gan auto uzlādi gan cilvēkam nepieciešamās vajadzības… attiecīgi būs noslēgti dažādi sadarbības līgumi… kosmiskas cenas u.t.t.
    Bet… tā jau braukt ceļojumā un pa ceļam īsināt laiku ar grādīgajām dzirām varētu būt tīri interesanti…

  • Reinis Rozitis
  • geksis

    Iedomājos situāciju, kur tu brauc (guli) ar šo auto un pēkšņi priekšā braucošais katafalks strauji nobremzē… :)

    • Pumba

      Tur Tevi turēs stingra josta, kas būs 3 vietās apsieta Tev apkārt. Toties vismaz taisna mugura pēc brauciena. :D

      • geksis

        Josta, kas tevi tur no augšas un sāniem minimāli palīdzēs situācijā, kad tava kustība ir uz priekšu (atkarībā no kustības un apstāšanās ātruma). Un zinot to, cik ļoti cilvēki “mīl” piesprādzēties sēžot auto (it īpaši pasažieri), pastāv ļoti liela varbūtība, ka tik pat liela “mīlestība” pret piesprādzēšanos būs situācijās, kad gulēs. Ja vien kādi sensori neļaus auto sākt kustību, ja nav piesprādzējies. Bet Latvietis praktiskais atrādīs arī to, kā šo sistēmu apiet.