Rīgā tika prezentēts jaunākais no Lexus veikumiem – kompaktais hibrīda krosovers UX, kas tikai šī gada martā tika prezentēts Ženēvas auto izstādē. Auto ir radīts dinamiskiem pilsētniekiem, un pārdošanā būs pieejams no nākamā gada.

Lexus UX reprezentē svaigu un urbānu dizainu, kas apvienojumā ar inovatīvu papildaprīkojumu un jaunas paaudzes hibrīda sistēmu pilsētniekiem piedāvā modernas un dinamiskas braukšanas pieredzi. Lexus viceprezidents un UX galvenais inženieris Čīka Kakou (Chica Kako) norāda, ka Lexus UX ir paredzēts modernam pilsētpētniekam.

“Mēs veidojām UX, domājot par trīsdesmitgadīga auto pircēja vēlmēm un vajadzībām. Tādu, kuri meklē ne tikai jaunas un aizraujošas, bet arī savam dzīvesstilam atbilstošas lietas,” atzīmē Kakou. “Tāpēc Lexus UX ir paredzēts pilsētniekam, kas ikdienā vēlas piedzīvot mūsdienīgas un dinamiskas braukšanas pieredzi.”

Radošās komandas mērķis jaunā Lexus SUV, proti, UX projektēšanā bija ierasto robežu nojaukšana starp salona un virsbūves dizainu. Tāpēc jaunajā UX vadītāja sēdēšanas pozīcijā, mērinstrumentu panelis šķiet plūst caur vējstiklu uz dzinēja pārsegu. Šis attapīgais risinājums sniedz vadītājam labāku uztveri par automobiļa gabarītiem, turklāt rada izcilu uz priekšu vērstu pārredzamību, līdz ar to automobilis kļūst viegli manevrējams pilsētā.

Lexus Riga Airport  izpilddirektors Artjoms Jernevs auto prezentācijas pasākumā Rīgā norādīja, ka ir gandarīt par Lexus piedāvājuma paplašināšanos ar mazāku SUV. “Pēdējā gada laikā Lexus ir priecējis autovadītājus ar tādiem jauniem modeļiem kā  LS luksusa sedanu un RX 450h L luksusa SUV. Taču jaunais pašuzlādes hibrīds UX papildina auto klāsta daudzveidību, domājot tieši par tiem autovadītājiem, kuri ikdienā vēlas pārvietoties ar mazāka gabarīta automašīnu. Turklāt UX unikālais un ne ar ko nesajaucamais dizains ir veidots primāri domājot par auto vadītāju un drošību uz ceļa. Visi UX modeļi ir aprīkoti ar Lexus Safety System +, kurā ietverta sadursmes novēršanas sistēma ar gājēju noteikšanas funkciju, joslas ievērošanas sistēma un joslu noteikšanas palīgsistēma, adaptīvo tālo gaismu sistēma papildu pārredzamībai diennakts tumšajā laikā, kas sniedz iespēju identificēt velosipēdistus un kājāmgājējus arī tumsā, kā arī kruīza kontrole ar dinamisko radaru, kas regulē ātrumu attiecībā pret priekšā braucošo automobili.”

Lexus UX salons var lepoties ar izcilo sashiko stila ādas tapsējuma šuvumu, ko radījuši japāņu Takumi amatnieki un ko parasti lieto, lai pastiprinātu džudo un kendo cīņas mākslā valkātos apģērbus. Turklāt viena no UX izvēles apdarēm ietver smalko shōji bīdāmo durvju papīra rakstu, ko bieži var sastapt japāņu mājokļos.

Lexus UX 250h, kas nonāks pārdošanā 2019. gadā, izmantota jaunas paaudzes hibrīda sistēma, pilnībā jauns 2 litru benzīna dzinējs un modernizēta pārnesumkārba, kas garantē modrību, jaudu un dinamiku. UX 250h pašuzlādes hibrīds ir ekonomisks un ir pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšējo riteņu piedziņas versijā.

UX 200 ir pilnīgi jauns 2 litru četrcilindru benzīna dzinējs apvienojumā ar jaunas paaudzes dinamiskās pastāvīgi variējamās transmisijas (CVT) automātisko pārnesumkārbu. Tā kā Lexus UX ir būvēts uz jaunās GA-C globālās platformas, tā smaguma centrs savā klasē ir pats zemākais, un virsbūve ir ārkārtīgi izturīga, kas nodrošina izcilu auto vadāmību.

Pateicoties 2 639 cm garenbāzei, automobilis brauc vienmērīgi un stabili, un tā salons ir ļoti ietilpīgs, savukārt kompaktais 4 495 cm kopējais garums un savā klasē labākais 5,2 metru apgriešanās loks sniedz Lexus UX ērtu manevrēšanas iespēju šauros stāvlaukumos.

Vērtējot Lexus UX dizainu, Ingus Selezņevs, Lexus Rīga Krasta Automobiļu tirdzniecības vadītājs norāda:  “Izaicinot visu iepriekš radīto, pilnīgi jaunais Lexus UX krosovers pretstata spēcīgu pilsētniecisku garu ar nepārprotamu jaudu. Sānu līnijās tā skulpturālā virsbūve pauž tīru un dinamisku enerģiju.  Meklējot arvien jaunus risinājumus, UX dizaina komanda izstrādāja daudzus aerodinamiskus atklājumus. To skaitā uz aizmugures kombinētiem lukturiem ir uzstādīta “spura”, kas palīdz stabilizēt automobili sānvējā, savukārt uz riteņu arkām ir kāpeniskie moldingi, kas uzlabo auto vadāmību līkumos.”

Lexus UX priekšdaļu rotā pamanāmās un zīmolam raksturīgā reste, kas, virzoties no centrā esošā Lexus logotipa uz malām, pakāpeniski maina savu formu. Savukārt priekšējos lukturus ar trim LED spuldzēm papildina bultas formas dienas gaitas lukturi.

Jaunā Lexus UX pārdošana Latvijā sāksies 2019. gada janvārī.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
xDāvis BrēmanisPumba Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Pumba
Guest
Pumba

Tad variators atkal ir modē? Liekas, ka auto milži izmēģināja, bet nosprieda, ka nav gana labs…

Dāvis Brēmanis
Guest
Dāvis Brēmanis

Cik man zināms, tad pircēji nosprieda, ka nav gana labs. Izrādās, ka noraustīties uz ātrumu pārslēgšanos ir baigi forši. Tāpēc dažiem atlikušajiem CVT taisa “iedomātus” pārnesumus. Mazjaudīgajiem auto, manuprāt, ļoti foršs risinājums būtu CVT, ja viņš strādātu tā, kā ir spējīgs strādāt.

x
Guest
x

Variators nekur nekad nav pazudis!
Visiem letajiem plastmasniekiem (biezi komplektā ar mikromotoriem) ir šie te variatori.