Audi pirmo reizi prezentē dizaina un tehnikas koncepta automašīnu – pilnībā elektriskais Audi PB18 e-tron sniedz vīziju par augstas veiktspējas sporta automobili nākotnē. Unikālā automobiļa vizuālo konceptu acīmredzami iedvesmojis vēja tunelis un sacīkšu trase, par ko liecina automašīnas dizains un izteiksmīgās līnijas. Savukārt tehniskais koncepts aizgūts, iedvesmojoties no Audi uzvarām Lemānas autosacīkstēs vairāku gadu garumā.

Audi automobiļus ar pilnībā elektrisku vai hibrīda piedziņu izstrādā jau kopš 20. gadsimta 80. gadu beigām. Pirmais automobilis, ar kuru tika piedāvāts iekšdedzes un elektriskā dzinēja apvienojums, bija Audi Duo 1997. gadā. Tam par pamatu tika izmantota Audi A4 Avant virsbūve. Lai gan Audi PB18 e-tron ir saskatāma līdzība ar 2017. gada Audi Aicon –  izteikti dizaina elementi, tostarp ieliekti sānu logi un paplašinātas riteņu arkas –  tie ir ievērojami atšķirīgi dažādo konceptu dēļ. Audi PB18 e-tron radītāji šo automobili izstrādājuši straujai braukšanai gan pa sacīkšu trasi, gan uz ceļa. Dzinējspēks, laterālais paātrinājums, dinamika un nevainojamā ergonomika ir tikai dažas no automobiļa spēcīgajām specifikācijām.

Audi PB18 e-tron ir 4,53 metrus garš, 2 metrus plats un vien 1,15 metrus augsts. Riteņu bāze ir 2,7 metri. Automobilim ir 470 litru ietilpība, kas bagāžas nodalījumu padara ievērojami plašāku, nekā tas parasti novērojams sporta automobiļiem. Audi PB18 e-tron nepastāv sarežģītas autonomās braukšanas sistēmas un komforta elementi, kas palielinātu automašīnas svaru. Autovadītāja sēdeklis un kabīne ir sāniski pārvietojami tā, lai, braucot vienatnē, tie būtu pozicionējami interjera centrā, autovadītājam nodrošinot lielisku pārredzamību un radot izcili ērtus apstākļus braukšanai pa sacīkšu trasi.

Bez kaitīgiem izmešiem – trīs elektriskie dzinēji un quattro piedziņa

Audi PB18 e-tron izmanto trīs jaudīgus elektriskos dzinējus – viens atrodas priekšpusē, divi aizmugurē. Aizmugurē esošie dzinēji nodrošina līdz pat 150 kW jaudu priekšējai asij un 450 kW jaudu aizmugurējai asij. Maksimālā jauda ir 500 kW, taču to īslaicīgi var palielināt līdz pat 570 kW. Automobilis spēj uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h nedaudz vairāk kā 2 sekundēs, nodrošinot paātrinājumu, kas vien nedaudz atšķiras no pašreizējā LMP1 prototipa.

Braukšanas laikā Audi PB18 e-tron atgūst lielu iztērētās enerģijas apjomu – veicot mērenu bremzēšanu, par automašīnas gaitas palēnināšanu pilnībā atbild elektriskie dzinēji. Griezes momenta kontrole nodrošina maksimālu dinamiku un stabilitāti. Pateicoties tūlītējai elektrisko dzinēju reakcijai, šīs kontroles darbības ir zibenīgas.

Automobilis izstrādāts tā, lai varētu veikt uzlādi ar 800 voltu spriegumu, līdz ar to akumulatora pilnīgu uzlādi iespējams sasniegt aptuveni 15 minūtēs. Pilna uzlāde nodrošina iespēju mērot vairāk nekā 500 kilometru WLTP ciklā. Audi PB18 e-tron var nodrošināt arī bezvadu uzlādi, izmantojot indukciju ar Audi Wireless Charging (AWC) – uz zemes novietotu uzlādes paliktni ar iestrādātu spoli, kas pieslēdzams elektrības padevei.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of