Būšu patiess. Esmu apmeklējis līdzīgus pasākumus gan ziemā, gan vasarā un kaut ko inovatīvu pasākuma norisē es pat negaidu. Es gan arī apzinos faktu, ka iespējas mūsu platuma grādos ir diezgan ierobežotas un mums nav desmitiem vietu, kas ir spējīgas uzņemt lielu skaitu viesu un dot iespējas relatīvi drošā vidē izmēģināt automašīnas.

Mitsubishi primāri mums asociējas ar visu četru riteņu piedziņu, slaveniem rallija auto un SUV. Dotajā brīdī Mitsubishi Motors Latvijā nemaz nevar iegādāties auto, kuru nevarētu aprīkot ar pilnpiedziņu, netiek piedāvāti mazauto un ģimenes sedani. Tas liecina par divām lietām – vai nu ražotājam vienkārši nav ko tirgot, vai tas ir gatavs gāzt kalnus – tiešā nozīmē.

Ievadam pietiks, ķeramies klāt pasākumam. Pasākuma ideoloģija ierasta – tā kā Mitsubishi pagaidām piedāvā tikai paaugstinātas virsbūves auto, tad misija ir izmēģināt automašīnas tām raksturīgos apstākļos. Piedāvātie auto modeļi kopā četri – L200 pikaps, bezceļu karalis Pajero, lielāks pilsētas krosovers Outlander un jaunākais ģimenes krosovers Eclipse Cross, kuru izmēģinājām vēl šogad ziemā. Trase sadalīta divās daļās – bezceļu posms, kur auto bija mazliet sagatavotāki, nu vismaz divi auto, un drošas braukšanas poligons, kur varam izmēģināt visu auto stabilitāti. Šeit gan pavisam ir piešķirtas ikdienišķas auto versijas un Eclipse Cross pat bez pilnpiedziņas. Nu i nevajag arī.

Pāris vārdi par automašīnām

Tātad – L200, Pajero, Outlander un Eclipse Cross. Šeit man ir jāatzīstas, ka ar pirmajiem trīs auto nemaz nebiju braucis. Nekad. Tāpēc uzreiz piekritu apmeklēt šo pasākumu. Tā kā šis nav auto izmēģinājums klasiskajā izpratnē, tad detalizēti neko neaprakstīšu.

L200 Latvijā ir pieejams ar 2.4 litru dīzeļdzinēju ar divām jaudas versijām – 154 Zs (380 Nm) un 181 Zs (430 Nm) un ir nopērkams kā ar aizmugurējo, tā arī visu četru riteņu piedziņu. Pieejamas divu veidu ātrumkārbas – manuālā sešu ātrumu un piecu ātrumu dinozaurs, ui automāts. Vienkārši un saprotami.

Mitsubishi Pajero ir, ui, cik sens. Tik sens, ka tūlīt vairs nebūs pieejams – jau no 2007. gada mēs varam nopirkt šāda izskata lielāko Mitsubishi SUV, kurš ar dažādām nelielām vizuālām un tehniskām izmaiņām ir zibinājies mūsu acu priekšā jau 11 gadus. Aktuālais Pajero ir nopērkams tikai ar 3.2 litru dīzeļdzinēju un 190 Zs (441 Nm). Un jā, šis ir četru cilindru dzinējs.

Outlander arī īsti nav nekāds jaunums – auto ir jau trešajā paaudzē un ir pieejams kopš 2013. gada. Modelis sākot no 2016. gada ir ieguvis dažādus atjaunojumus un pie mums ārzemnieks ir pieejams ar divu litru benzīna dzinēju ar 150 Zs (195 Nm) un 2.2 litru dīzeļdzinēju ar 150 Zs (360 Nm). Nekāda raķete šis auto nav. Benzīna versija ir nopērkama tikai ar CVT variatora tipa transmisiju, kamēr dīzelis ir ar sešu ātrumu manuālo vai automātisko ātrumkārbu.

Par Eclipse Cross neko nerakstīšu, netērēšu tinti – to varat izlasīt šeit.

Brauciens pa bezceļu trasi

Kā jau minēju augstāk, Pajero un L200 bija aprīkoti ar piemērotākām riepām, kamēr Outlander un Eclipse Cross cīnījās ar visparastākajām ielas riepām. Mums ir paveicies ar šo vasaru, īsti neatceros neko tādu. Tas nozīmē, ka visi auto pasākumi izdodas lieliski, bet bezceļu brauciens pilnīgi prasās pēc lietus un dubļiem. Ne šoreiz. Kā par mīnusu – tikai L200 bija aprīkots ar no kalna nobraukšanas funkciju, tādēļ no lielā kalna nemēģinājām tikt lejā, bet pusotras stundas laikā izriņķojām pietiekami daudz interesantu posmu. Kamēr L200 un Pajero tika galā ar absolūti visu prasīto, Outlander mazliet mocījās un Eclipse Cross pat pāris reizes iesprūda. Es pamanījos L200 braucienā izslēgt visu četru riteņu piedziņu, atslēgt visus bloķējošos reduktorus un izslēgt stabilitātes kontroli – tāpat auto ar vieglu gaitu visu izbrauca. Labas riepas un klīrens dod savu. Pajero arī itin viegli tika ar visu galā automātiskajā pilnpiedziņas režīmā, nemaz neizmantojot tiltu bloķēšanas funkcijas. Tak saku, ka pietrūka lietus.

Mazu uzslavu Eclipse Cross gan ir pelnījusi – jaunās paaudzes automātiskā pilnpiedziņa uzrāpās kalniņos, kur auto vajadzēja mazliet atsist vēderu, lai tiktu augšā. Kamēr auto nesaskarās ar situāciju, kur viens ritenis ir gaisā un otrs lejā – nekas nesagādā lielas grūtības un mazam pilsētas krosoveram īsti vairāk neko arī nevajag.

Brauciens drošas braukšanas poligonā

Auto tie paši, tik mazliet savādāki. L200 bija daudz vienkāršākā versijā ar metāla diskiem un ielas riepām, Pajero arī riepu protektors bija krasi samazinājies, Eclipse Cross bija ar priekšpiedziņu un Outlander ar benzīnu. Doma itin vienkārša – apbraukt šķērsli un atgriezties savā joslā, izmēģinot dažādus ātrumus, lai sapratu katra auto stabilitāti un stūres veiklumu. Tālāk speciāla asfaltā integrēta ripa izmet auto aizmuguri, lai varētu redzēt stabilitātes sistēmas darbību turpinošajā slidenajā posmā un tad divi apļi pa speciāli aprīkotu slidenu trasi, lai saprastu ātruma robežu, kad auto “noraujas”.

Tā kā Eclipse Cross ir pati jaunākā un pati zemākā Mitsubishi automašīna, tad arī visstabilāk jutās visos ekstrēmās braukšanas posmos. Outlander arī baigi neprotestēja, kamēr L200 pie atslēgtām sistēmām kārtīgi devās driftā un Pajero grīļojās kā piedzērusies pīle. Ir laiks lācim doties ziemas miegā un cerams sagaidīsim modernāku lielo Mitsu. Gaidu ar nepacietību.

Kopsavilkums

Jā, es varētu teikt, ka ar pieejamajiem apstākļiem tiktu galā faktiski jebkurš auto. Kamēr es biju pārsteigts par Subaru XV iespējām un Dacia Duster gadījumā noķēru pat mazu WOW, Mitsubishi mani atstāja viegli vienaldzīgu. Es gan esmu drošs, ka lietus un bīstamākas trases gadījumā adrenalīns, azarts un iespaidi būtu daudz labāki un es īsti arī nešaubos, ka ar lielāku pilotu iesaisti visi auto arī tiktu galā ar uzticētajiem uzdevumiem. Tik šoreiz to nesanāca noķert.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Uldis M.

    Viss ok, tik tās pāršārpotās HDR bildes acīs cērt! :)

    • madarasaule

      Tikai nedaudz. Man skolā mācīja tā – kad esi salicis efektus, nogriez visu par 20% nost. Sacās 20% likums.

    • Maris Gaugers

      Mazliet jāpiekrīt – bet šoreiz nebija līdzi fotogrāfs, tāpēc izmantoju viņu piedāvātās bildes

  • Kristaps Skutelis

    Sūds ar bildēm! Atkal jūs runājat par mazsvarīgo. Šis raksts ir par automašīnām un par tām arī ir vērts izvērst diskusijas.

    P.S. Pajero FTW! :D

    • Uldis M.

      A ko tur daudz runāt, ja pat pats autors atzīst ka nenoķēra emocijas…
      Mitsubishi nav slikti autiņi, nebūt ne… Tie vienkārši līdīgi kā HTC viedtālruņi ir zaudējuši tēlu, jo uz konkurentu fona tiem nav ar ko izcelties. Līdz ar to arī tautā – zīmolu zina visi, bet interese par to ir niecīga.
      Uzdod jautājumu jebkuram pretimnācējam – ja tev būtu iespēja iegādāties jaunu auto cenā ap 30k ko tu ņemtu? Vai kāds atbildēs Mitsubishi? Stipri šaubos…

      • Kristaps Skutelis

        Nu tos ap 30k varbūt arī neviens tā īsti neskries pirkt, bet tas pats Pajero, kaut morāli novecojis, savā ap 40k cenu kategorijā bezceļa iespēju dēļ ir visiem priekšā. Neko tikpat labu tu par tādu naudu nenopirksi.

  • KKTK

    Vai tad Mīcukam nav neviena jauna dzinēja? 2.4 ģiezelītim un 2l bensīnam tikai 150 zirgi? Vai arī es neko nezinu par traktortehnikas dzinējiem.