Ap Dacia ir apvītas leģendas, ražotājs tiek pieminēts slavenos auto raidījumos un šo vārdu atpazīst kā jaunieši vēl bez iegūtas autovadītāja apliecības, tā arī gados pieredzējuši šoferīši. Smiekli pie smiekliem un joki pie jokiem, bet šis vienkāršo budžeta auto ražotājs ir panācis tādu atpazīstamību, par kuru liela daļa milzīgu koncernu varētu vien sapņot. Kas tad īsti ir auto, kurš reklāmā piestrādā par zāles pļāvēju un svinīgi izceļ tādu sīkumu, ka tagad ir pieejams ar atpakaļskata kameru? Noskaidrosim.

Kas tad īsti ir Dacia?

Dacia bija neatkarīgs rumāņu auto ražotājs, kurš gan pats savus auto neizstrādāja. 35 gadu laikā sākot ar 1969. gadu zem Renault 12 vieglo automašīnu ražošanas licences rumāņi izcepa turpat divus miljonus Dacia 1300/1310. 1999. gadā Renault nopirka šo plūmju audzētājas valsts mašīnbūves koncernu un sākās jauna ēra, jauni laiki un jaunas automašīnas. Mērķis gan saglabājās iepriekšējais, bet ar plusiņu – radīt lētus auto vairs ne tikai vietējam tirgum, bet nu jau arī eksportam.

Ja paši attapīgākie domā, ka Dacia ir tikai pārbrendots Renault, tad uzreiz teikšu, ka tā nav. Sava līdzība RIMI un Supernetto stāstam šeit gan ir. Savos Āzijas ceļojumos es gan pamanīju šos auto arī zem Renault zīmes – francūži segmentē tirgus, veido kopuzņēmumus ar indiešiem, irāņiem un tur auto tiek piedāvāti ar citiem nosaukumiem. Eiropai Dacia ražo pati.

Duster kompaktais SUV varētu būt veiksmes stāsts?

Ja mēs pat neskatāmies globāli, bet Austrumeiropas mērogā, tad ko mēs varam iegādāties no paaugstinātajiem auto par riktīgi siltu budžetu? Ņivu? Uzrakstot šo vārdu vien, es pat mazliet iesmējos. Valstīs gar Indijas okeānu ir iespējas iegādāties ļoti daudz un dažādus lētus transporta līdzekļus, bet pie mums situācija ir savādāka. OK – tu neskaities īsts pacans, ja pie tavām durvīm nestāv semaks – domāšana mums vēl ir mazliet atpalikusi. Faktiski laba ideja pirmajam auto būtu tieši lēts un jauns auto. Un kāpēc ne kompakts apvidnieks?

Dacia koncepts to paredz un Duster ir ražotāja mēģinājums pierādīt, ka arī SUV var nopirkt lēti un pēc gada neraudāt pie sasistas siles, ka auto ir sadalījies reizinātājos.

Duster mēs pirmo reizi ieraudzījām 2009. gadā, 2013. gadā auto saņēma sejas atjaunojumu un līdz pat šim gada sākumam varējām iegādāties pirmās paaudzes Dacia C-SUV klases pārstāvi. Maksājot mazliet zem 10 tūkstošiem EUR, pie jancīgā izskata ātri vien pierada dažādi uzņēmumi, papildinot savus autoparkus ar rumāņu plūmēm, ui automašīnām.

Esam sagaidījuši otro paaudzi un Latvija tika izvēlēta par vietu, kur norisinās starptautiskie testi. Bet neskriesim faktiem pa priekšu.

Kas lācītim ir vēderā?

Nekādus debesu brīnumus nesagaidīt, tas nu ir fakts. Auto ir ļoti vienkāršs izskatā, interjers ne ar ko nepārsteigs un arī dzinēju palete ir ļoti neliela. “Puteklītis” ir nopērkams kā ar benzīna, tā dīzeļdzinējiem un ir pat pieejama rūpnīcā uzstādīta gāzes iekārta. Tieši tāpat varam iegādāties Duster ar priekšējo riteņu, visu četru riteņu piedziņu un varam arī tikt pie EDC divsajūgu automātiskās ātrumkārbas.

SCE 115 (LPG) TCe 125 dCi 90 dCi 110
1.6L dzinējs 1.2L litru turbo 1.5 L turbo
115 Zs (156 Nm) 125 Zs (205 Nm) 90 Zs (200 Nm) 110 Zs (260 Nm)
4×2 un 4×4 4×2 un 4×4 4×2 4×2 un 4×4
5 ātrumu manuālā kārba 4×2 modelim un 6 ātrumu manuālā kārba 4×4 6 ātrumu manuālā kārba 6 ātrumu manuālā kārba 6 ātrumu automātiskā kārba 4×2 modelim un 6 ātrumu manuālā 4×4

 

Dzinēji nav lieli un jaudas tāpat un ir žēl, ka nav pieejama automātiskās kārbas versija pilnpiedziņas Duster, bet auto pašmasa ir ap 1200 kg un braukt ir ļoti viegli arī ar manuālo kārbu.

Kas jauns?

Kaut auto 2013. gadā piedzīvoja atjauninājumu un izmaiņas skāra visu automašīnu kopumā, jaunais Duster ir veidots no jauna. Man ir godīgi jāatzīstas – lai arī auto konceptuālo ideju atbalstīju, es nekad neesmu bijis sajūsmā par Duster dizainu. Pat vairāk, man auto šķita neglīts. Ieraugot pirmās dizaina aprises pavisam svaigajai versijai, secinu, ka ražotājs visdrīzāk ir piekritis manam viedoklim, hehe. Ir izmainīts absolūti viss un izmaiņas ir redzamas pat tikai viegli uzmetot acis.

Auto ir pārveidots priekšgals, jauni lukturi ar LED dienas gaismām, jauna aizmugure ar lukturiem, kuri ļoti līdzīgi kādam Jeep modelim. Lukturi izskatās labi. Vējstikls ir pavirzīts uz priekšu par 100 mm un ir vairāk izstiepts, līdz ar to salons izskatās garāks un plašāks.

Neskatoties uz jaunumiem, auto var viegli atpazīt. To pašu nevar teikt par interjeru – tas ir pilnīgi jauns. Bez tā, ka materiālu kvalitāte ir krasi palielināta un to gan redz, gan jūt – ir izmainīta vadītāja pozīcija, jauns, masīvāks panelis, jauna info-izklaides iekārta, kura ir arī pacelta tuvāk acu līmenim, jauni ērtāki beņķi, klimata kontroles vadība ir kā dārgos Jaguar ar integrētu ekrānu pašās svirās. Nu glīti. Iekārtojums ir viegli uztverams un ērti lietojams. Un ir bezatslēgas auto atvēršana. Wow.

Kā jau minēju – negaidiet brīnumus. Būtu pavisam nekorekti Duster salīdzināt ar kādu dārgāku konkurentu, bet tikai tā var saprast trūkumus. Auto nav dārgs un pat uzlabotie materiāli ir ļoti vienkārši un nekādu premium salonu nesagaidīsiet. Info-izklaides sistēma ir diezgan lēna un vienkārša, mūzika skan kā kartona kastē, atpakaļskata kameras kvalitāte ir kā vecam mobilajam telefonam, bet kameras vismaz ir vairākas un viss strādā.

Kārtējais lieliskais Renault pasākums.

Lai nu kāds būtu pats Renault zīmols, foršiem pasākumiem ražotājs naudu netaupa un tas dod ļoti pozitīvu iespaidu.

Latvija tika izvēlēta par vietu, kur norisinās starptautiskā Dacia Duster prezentācija un izmēģinājumi, un šādas klases auto var tikt izmēģināts tikai sporta kompleksā 333. Kāpēc? Šī trase piedāvā asfalta, bezceļa un meža izmēģinājuma miksli, uz ko nav spējīgs neviens cits komplekss Latvijā. Pieļauju, ka arī Baltijā šī varētu būt diezgan unikāla vieta. Tomēr visi SUV izmēģinājumi ir dikti vienādi un šo jautājumu organizatoriem vajadzētu pārdomāt. Jau vairākus gadus visu ražotāju mazāki un lielāki bezceļā doties spējīgi transporta līdzekļi piedzīvo vienus un to pašus izmēģinājumus. Kaut tas ir pārmetums, tas absolūti nenozīmē, ka šie pasākumi ir garlaicīgi. Nebūt nē.

Pēc interesantas un detalizētas prezentācijas Semarah Lielupe viesnīcā Jūrmalā ļoti daudzu valstu žurnālisti devās diezgan tālo gabalu Ropažu virzienā, lai izmēģinātu auto arī ikdienas satiksmē, jo tikai trases braucienu viedoklis nebūs līdz galam korekts.

Man trāpījās jaudīgākais Duster ar manuālo kārbu, bet tāpat uz šosejas jūt, ka auto nav nekāda raķete, pietrūkst vilkmes, bet rokas kārba mazliet mazināja šos trūkumus. Pilsētas satiksmē jaudas it kā pietiek.

Pārsteidza auto šasija, stingrā gaita. Ceļa trokšņi tiek absorbēti tikpat daudz, kā japāņu sporta auto – respektīvi nemaz, bet es lielāku nozīmi pievērsu tieši vēja radītajiem dzirdes traucējumiem un man ir jāatzīst, ka dažā labā trīs reizes dārgākā auto vējš gar ausīm svilpo stipri vairāk.

Kad nonācām 333 trasē, vēl nedaudz pagarlaikojāmies instrukcijas laikā un varējām ķerties klāt auto drastisko izmēģinājumu daļai.

Pasākums klasiski sastāvēja no trīs daļām, dalot fokusu uz visiem iespējamajiem ceļa veidiem. Lai būtu interesantāk, došu nosaukumus. Pirmā daļa būs “es neesmu kartings”, otrā – “Latvijas Valsts mežiem šo vajag” un trešā – “vai tiešām es to spēšu?”.

Es neesmu kartings

Cepums pārstāvjiem. Asfalta trases daļā piedāvāt tiešu salīdzinājumu ar iepriekšējo modeli ir jāuzdrošinās. Neviens jau negrib “norakstīt” savus iepriekšējos veikumus, jo tieši tas šoreiz sanāca. No labās puses – izdevās arī akcentēt pamatīgos otrās paaudzes modeļa uzlabojumus un es patiešām esmu pārsteigts. Auto interjers tik ļoti atšķiras, gaitas īpašības starp paaudzēm ir tikpat salīdzināmas, kā braukšana ar motociklu un motorolleru. Ļoti krasi. Solīts makā krīt. Prezentācijā burtiski slavētie beņķi ir piedzīvojuši jūtamus uzlabojumus, vienmēr gan var vēlēties vēl dziļākus. Asākā un ātrākā līkumā nebija iespējams nosēdēt pirmās paaudzes Duster un nelīdzēja ne pamatīga turēšanās pie stūres, ne arī pie ātrumkloķa. Jaunajā ir tik ļoti labāk, ka kliedzošs izbēgu ārā no pirmā Duster un ielecu atpakaļ svaigumiņā, lai vēl mazliet pariņķotu.

Ja mēs aizmirstam pirmo paaudzi un pievēršamies aktuālajai, tad trases daļā auto uzvedās pat ļoti adekvāti. Jā, tas nav kartingu trases aparāts un to var just ik uz metra, auto stipri šūpojas un tiek izstumts purns līkumā, bet es “Puteklīti” iepriekš biju pilnībā norakstījis un tagad pat noķēru jautrību, cenšoties ar katru apli arvien ātrāk veikt nepieciešamās virāžas, pilonu apbraukšanu un bremzēšanas testu. Jā, pēc braucieniem auto pamatīgi smirdēja, jaudas patiesai jautrība ir stipri par maz, un stūres iekārta, kaut elektriskā, ir stipri miegaina. Kartingu trases sertifikāts netiek piešķirts.

Latvijas Valsts mežiem šo vajag

Ne velti es pieminu valsts mežu apsaimniekotājus. Pirmās paaudzes Duster ir viens no LVM autoparka dalībniekiem, un, es domāju, viens no labākajiem.

Lai arī es iepriekš mazliet apsaucu 333 trasē rīkotos pasākumus par vienveidīgiem, meža daļa tāda nav, jo meža ceļu, taku, kalnu un kritumu, un iespēju izbraukt dažādus maršrutus ir tik daudz, ka faktiski nav iespējams izvēlēties identiskus posmus. Un šeit gan 333, gan Duster var lepoties – meža ceļi ir tik fantastiski un nereti pat tik sarežģīti, ka tikai īpaši auto spēj šo pārvarēt. Un te es paliku pat ar muti vaļā. Auto vieglais svars, pareizā pilnpiedziņa un pietiekamais klīrenss ir par iemeslu, ka auto tika galā ar tādiem posmiem, kur es neuzdrošinātos iebraukt pat ar nopietnākiem bezceļa verķiem. Auto viegli pārvarēja arī posmus, kur viens ritenis pamatīgi iegāžas bedrē un ekstrēmos apstākļos tiek izmēģināta pilnpiedziņa. Viegli tika pārvarētas arī dziļas un pussasalušas peļķes, smilšaini kāpumi un kritumi un pamatīgas koku saknes. Bravo.

Es patiešām esmu lepns par valsts dienestu arvien pareizāku domāšanu, izvēloties, teiksim, mežus apbraukāt ar Dacia, likumpārkāpējus ķert ar Opel, Renault un Škoda. Duster ir ideāls apliecinājums tam, ka lēts auto vienkārši izcili veikt sev uzticētos pienākumus. Meža darbinieka sertifikāts tiek piešķirts.

Vai tiešām es to spēšu?

Kā pēdējo manis pilotētu pārbaudījumu es piedzīvoju 4×4 trasē izveidotās grūtības, un laika apstākļi nelutināja. Spēcīgais lietus praktiski visas dienas garumā 4×4 trasi bija tik ļoti izmērcējis, ka vienu brīdi organizatoriem pat bija doma šo posmu ja ne atcelt, tad vismaz pamatīgi atvieglināt. Vai žurnālistiem ir bail? Nē!

Auto klīrenss 210 mm, priekšējās un aizmugurējās pārkares leņķi ir attiecīgi 30° un 33° 4WD versijai un 34° 2WD versijai. Tātad var uzrāpties diezgan stāvos kalniņos un pat tikt arī lejā. Un šeit sākas pārsteidzošākais. Trases bija tik izmirkušas un tomēr diezgan stāvas, ka arī 4×4 posma pavadošajiem instruktoriem radās šaubas. Bet auto tik turpināja rāpties, apmētāt visu pasauli ar dubļiem, kārpīties un ar absolūti visu tikt galā. Dažos trakākajos etapos vajadzēja lielāku ieskrējienu vai divus mēģinājumus, bet viss tika pārvarēts. Kosmoss, patiešām. Dubļu trases sertifikāts tiek piešķirts.

Cenas

Lūk šis ir interesanti. Gandrīz katrā apskatā pieminu, ka viss paliek dārgāks. Vienalga vai tas ir mazs hečbeks, vai milzīgs SUV, premium limuzīns vai lēts minivens – inflācija ir darījusi savu. Tomēr Duster tas bija kā pašmērķis piedāvāt vienu auto komplektāciju zem 10 tūkstošiem EUR. OK – par dešuku nekas tur prātīgs nesanāks – 115 zirgspēku priekšpiedziņas versija Access komplektācijā, kas ir diezgan plika un nav pat lieto disku. Bet ir zem 10. Pati dārgākā pilnpiedziņas versija Prestige komplektācijā būs gandrīz 18 tūkstoši EUR, bet tur būs gan 17 collu diski, gan navigācija, gan arī atpakaļskata kamera, kura tik smieklīgi tiek reklamēta televīzijā. Optimāla komplektācija, ja tomēr skatās visu četru riteņu piedziņu, būs 16 ar pusi tūkstoši EUR par dīzeli un 15 ar pusi tūkstoši par benzīnu. Milzīgie pārdošanas apjomi Eiropā tikai apstiprina, ka cenas un kvalitātes attiecība ir ļoti labi atstrādāta.

Secinājumi

Katrai lietai un dzīvai būtnei ir jāsaprot sava vieta uz šīs pasaules. Mums ir jāapzinās, ka “sakārtotajai” valsts un nodokļu sistēmai tērēt idiotiski daudz naudas dārgam transportam ir tikpat gudri, kā zagt no ceļu būves – paši rokam sev bedri, pār kuru brauks mūsu bērni. Dacia Duster ir vienkārši ideāls neliela izmēra SUV, kuru izmantot valsts pārvaldē lauku reģionos, mežu apsaimniekošanā un tikpat labi arī vienkārši Rīgas uzmanīšanai. Vai šis auto der privātpersonai? Vairāk kā der. Gribi jaunu auto ar garantiju, negribi maksāt daudz un braukt ar Lada – Dacia Duster ir pareizā izvēle. Un nav tā, ka ļoti daudz kas ir jāpiecieš un jāsamierinās. Par to cenu ir vairāk kā labi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Critical Thinker

    noteikti plāni bleķi, slikta drošība… un kur nu vēl vidējā latvieša-mūžīgā autotirgotāja arguments par tālākpārdošanas (atlikušo) vērtību :)

    • edgku

      Tik cēls niks, tik neatbilstoši neinformēts komentārs :D

      • Critical Thinker

        ak dieniņ, es taču pieliku smaidiņu un epitets mūžīgais autotirgotājs tak arī kaut ko pasaka, ne?

    • Maris Gaugers

      Man ir pieejami arī Euro NCAP dati, ar tiem tikām iepazīstināti. Man nelikās saistoši šo informāciju norādīt rakstā, bet es to varu izdarīt!
      P.S. – ja auto neatbilstu drošības normām, Eiropā to neatļautu ne ražot, ne pārdot

    • Uldis M.

      Atlikusī vērtība tāda slidena tēma patiesībā… ja skatās uz vērtības kritumu tūkstošos, tad sākotnēji lētiem auto bieži vien kritums ir mazāks kā vidējas klases auto.
      Tipiskais līzinga periods 6 – 7gadi…
      Normāls Duster pēc gadiem 7 varētu maksāt 5k – 7k, kas būtu apmēram 8k-9k vērtības kritums no sākotnējās vērtības.
      Vidēji labi aprīkots 11. gada Tiguan maksā ~11k… sākotnēji maksājis savus 25k… vērtības kritums? teju jauna Duster cenā!

      • Skābene

        Dacia vispār iedibināja vēl nebijušu fenomenu. Tā kā sākotnēji pieprasījums pēc jaunām Dacia bija lielāks, kā iespējas apmierināt pieprasījumu, mazlietota Dacia maksāja vairāk kā jauna no salona! Uz to arī atsevišķi indivīdi uzvārījās, izstāvēja rinu, nopirka Dacia un uzreiz lika sludinājumu portālā ka pārdod ar +2k euro uzcenojumu! Kas negribēja gaidīt, pirka uzreiz un mazliet dārgāk.

      • Nelabojams

        Nebijis fenomens tas ir tikai tiem, kas nav pieredzējuši padomju laikus. Tad varēja nopirkt Žiguli par 7,5 tūkst – kad pienāca rinda, gadu pabraukt un pēc tam pārdot par 14 – 15 tūkst.

      • Krotow

        Žiguļu ziedu laikos mazlietotam auto vērtība cēlās padomju civilās autobūves specifikas dēļ. Ražošanas plāns nereti bija diezgan atrauts no reālās situācijas, kad bieži trūka kaut kādu detaļu, kuras palīguzņēmums nebija saražojis pietiekamā skaitā vai arī tās bija brāķis. Vēl tas, ka mēneša beigās bija jāsarauj lai cipari sakristu un tad skrūvēja kopā kā pagadās. Plus neiztrūkstošais proletariāta pavadonis alkoholisms. Tāpēc jauns auto no rūpnīcas bieži vien bija jāpārskrūvē un pat jāpārkrāso. Pēc tam jau gāja ilgi, lai gan saplīst varēja viskautkas visneiedomājamākajos brīžos. Taču tiekot pāri pēcpirkšanas “uzlabošanai”, auto jau skaitījās lietojams – tāpēc arī to varēja pārdot dārgāk :)

      • x

        + pretkorozijas apstrāde!

      • Krotow

        Arī tas. Un citi lietošanas laikā klāt nākušie uzlabojumi, kas palīdzēja sovoka autoproma produkcijai turēties uz ceļa. Piemēram stanga starp priekšējām arkām žiguļiem, kuras pa ceļu bedrēm lēkājot, pēc dažiem gadiem sāka mīlīgi tuvoties.

  • x

    >auto ir sadalījies reizinātājos

    saskaitāmajos)

  • Xigs

    Dacia no sava kauna traipa neatmazgāsies.. manās acīs tajā pašā plauktiņā, kur lada un nekādas blink-blink led lampiņas to nelabos!

    • Maris Gaugers

      Jā un nē – es tev šeit mazliet piekrītu. Dacia ar lētajiem auto sākumā mazliet netrāpīja kvalitātē. Visas jaunās paaudzes šo labo un es domāju, ka arī ražotājs saprot, ka “gudrajā” Eiropā būs mazliet jāatgūst slava

      • Xigs

        80% Latvijas(īpaši) iedzīvotāju par dacia domas mainīs, ja pa 18k vēl komplektā ar duster kādu jahtu uz piekabes piekabinās ;))
        Vienīgais kur redzu šādam ērmam pielietojumi ir braukt medībās, copē, vai sēņot, lai nebūtu normālais auto jāskādē.. tādi kā gumijnieki ;D

      • Skābene

        Kādas tad ir jaunu auto alternatīvas par to pašu cenu!?

      • Xigs

        Ja runa ir par dienesta auto ar kuru jādragā pa pļavām un purviem, tad ok, neko neiebilstu ja darbam, tad tas ir instuments! Bet privāti, ejat tak ieskrieties, jebkurš parketnieks, pat lietots! :D

      • Skābene

        Es arī nepazīstyu nevienu, kas būtu pircis jaunu Dacia personīgām vajadzībām! Uzņēmumi gan pērk un īpaši galvu nelauza, jo pēc nomaksas beigām tirgo nost un ņem jaunu vietā!

      • http://www.designed.lv Smirnoff

        Es gan pazīstu :D bet piekrītu viedoklim.

      • GundarsBarons

        Interesanti, kur paliek visas tās lietotās. Ja reiz visi tik gudri, ka “pērk jaunu palieto un tirgo nost”, tad sajūta, ka ir tāda neattīstītā cilvēces daļa, kura masveidā uzpērk šīs palietotās. Tie laikam neskaitās cilvēki, jo vai kāds ir dzirdējis kaut vienu, kurš teiktu, “es biju tas, kurš nopirka šo nolietoto”?

    • y

      Pilnīgas mulkības. Atsauksmes no LVM par tehnisko uzticamību ir loti labas. Protams, Tev kā darbiniekam droši vien gribētos hiluxu, vai ko tamlīdzīgu, taču ne par nodoklu maksātāju naudu.
      Lielisks darba auto.
      Iesaki, ko līdzvērtīgu šajā cenu kategorijā.

  • madarasaule

    Man prasītos vismaz viena bilde ar salona priekšu/viduskonsoli – kopskats

    • Ivars Indāns

      Tas gan.
      Un bagāžnieka skatu vēl. Kur rezerves ritenis?

      • Mačo

        Kāds rezerves ritenis!? Kad nolaiž aizmugurējos beņķus, tur ir jāietilpst divguļamajam matracim!;) Ar tādu auto tak brauc pie dabas un paliek nakšņot!

  • marsinsh

    Kā darba auto tīri laušanai pa bezceļiem zbis. ~16-17eiro par dīzeli ar normālu komplektāciju, šķiet tiešām tikai ņiva sanāk.
    Kā privātais auto, par ko būs jāmaksā operatīvais vismaz gadus 5… Nu njez. Es laikam pass.

  • Uldis M.

    Jāteic ka jaunais Duster priekš savas cenas ir izdevies tiešām ok, īpaši dārgākās versijas ar pilnāko aprīkojumu. Jaunu sev tādu diezin vai pirktu, bet otrreizējā tirgū šis būtu izskatīšanas vērts – kā lētais darba zirgs izbraucieniem uz laukiem.

  • Kartupelis3

    OMG atkal crossovers… nu lab, laikam tas ir nepturami.. katrā ziņā šis šķiet ir vismaz jēdzīgs krosovers ar kuru tiešām var un arī tiks iebraukts mežā un neprasās uzdot acīmredzamu jautājumu kāpēc nepaņēmi jaunu passātu vai mazlietotu bumeri.. Versijā ar LPG tu tiešām vari paņemt krosoveru nepārmaksājot ne pirksānas ne lietošanas gaitā par to, ka brauc ar krosoveru..
    Attiecīgi īsti nesapratu kāpēc nevar pirkt privātpersona? Tu tagad esi izbraucis ar n tajiem krosoveriem (way too much).. cik ļoti viņš atpaliek ikdienas lietošanā kaut no tā Mitsubishi? Tiguan ir diena pret nakti?
    Protams kartignu trases tests it kā visneatbilstošākais,bet, diemžēl, tieši tas ir kā kosoveri tiek pamatā lietoti.. domā pat tiguanam tiktu piešķirtas citas medaļas? Vai pat tas MX3 līkumos bišķi tomēr nešūposies?
    +Tu taču kkad solīji kko vairāk pateikt par gadžetiem… bluetooth ir? Strādā? Audio kvalitāte? Tā kamera atpakaļskata kkam der? Telefonu ir kur uzlādēt?
    Runājot par Dacia – kādas ir atsauksmes no pirmās paaudzes ilgtermiņā? Ko pēc pieciem gadiem tie auto dara – turpina braukt,vai izmetami?

    • Buļba

      Krosoveram ir savas priekšrocības pret passat vai bumeri! Rīgā ir gadījies noparkoties tādās vietās, kur atverot durvis tās atsitās pret ceļa apmali (un tas ar krosoveru), no parastā vieglā vispār nevarētu izkāpt! Aizbraucot uz Maxima pret ampali nenolocīsi bamperi. Pēc ielu remontiem, kur “rūpējas par gājējiem” tagad iebraukšana māju iekšpagalmos notiek pa tik stāvām uzbrauktuvēm, ka parastajam auto skrāpē apakšu (labākajā gadījumā), bet uzsēšanās garantēta sliktākajā gadījumā.
      Krosoveram ir lieli spoguļi, tu augstu sēdi, tālu redzi! Piekare krosoveriem ir mazliet izturīgāka, kā vieglajiem, vagojot Rīgas Bedrogradu.

      Ja runājam par pirmās paaudzes Dacītēm, tad viņas ļoti garšo vecajai labajai draudzenei – Rūsiņai!

      • Kartupelis3

        Tieši tā – bet šo priekšrocību izvēle parāda, ka es īsti nemāku un nemaz negribu mācēt sekot līdzi kur un kā es braucu, un vispār nav nekādas gaumes sajūtas uz auto vai labākajā gadījumā tas ir tikai transporta līdzeklis + nav kur naudu likt.
        Atzīstu, ka reāla priekšrocība ir piekabju vilkšanā, un tas var būt būtisks argumants..
        Uz Dacia šis neattiecas. Diemžēl, ņemot vērā arī dzinēju jaudas, laikam arī piekabju vilkšana…?

      • y

        Apgalvojums par nemācēšanu sekot līdzi, kur brauc ir sviests, ja Tu nevari noparkoties “neatsitot” auto apakšu tad tā ir nevis braucēja, bet gan infrastruktūras vaina. Ir pat tādi “guļošie policisti (dažādu uzņēmumu stāvvietās), kur ar parastu auto braucot ātrāk par 4km/h var noskrāpēt auto apakšu/slieksni. Ar ķrosovera tipa auto var mierīgi braukt pāri ar 10 un vairāk km/h.
        P.s.
        Un kā to saprast – ir tikai pārvietošanās līdzeklis? Protams, tā arī ir, ļoti daudziem cilvēkiem. Un vispār nesaprotu tavu “cepšanos” par krosoveriem pie katra raksta.

      • Kartupelis3

        Lieliska ideja – pirkt krosoveru, lai varētu parkoties uz ietves un lidot pāri guļošajiem + pie sava kretīnisma vēl vainot valsti. Aizmrisi pieminēt, ka McDrivā pēc burgera vieglāk būs aizsniegties.
        Baigi jau necepos. Tagad tik pirmo reizi, kaut ko reāli dzēlīgu par tiem pateicu.. vnk jau kāds 7 apskats praktiski pēc kārtas par krosoveriem? Ja būtu 7 hechbeki, varētu uzdot tādu pašu jautājumu.. tikai viena veida auto palikuši?

      • Šodien mani nokaitināja

        Pilnīgi piekrītu. Krossoveri ir overrated un ir sliktākais, kas noticis ar auto industriju tās visā vēsturē. Pierādījums – to pirkšanas rādītāji un pirktākie modeļi, kas norāda uz to, kādi patērētāji ir auni. Reāli jābeidz liekuļot, viss ko tas bobiks kādam paceļ ir mazs un slēpjas zem apģērba. Kaškajs (te varēja būt jebkas) ar 1.2 benzīna dzinēju ir diagnoze. Visi jau sen un bez mums māk lietot īstus visurgājējus laukos, kur tas ir nepieciešams. Redzot pilsētas ielas vagojam (un es te nevainoju viņus asfalta bojāšanā) tādus atkritumus – sākot no Žūkiem un beidzot ar potences zālēm no bavārijas, kā minimums vemt gribas… un tikai lūdzu, ieslēgt smadzeni!!! Purvciema pagalma bedres neattaisno tavu vēlmi skatīties uz mani no augšas – tad runājam par situāciju ar ielām nevis aizstāvam vājprātu.

      • y

        Haha :D, ar steigu pie ārsta, nu tik daudz negāciju.
        Kurš tad vainīgs pie Tavas neizdevušās dzīves, ja ne Tu pats! :)

      • Kartupelis3

        Atšķirībā no “Šodien mani nokaitināja”, es nedomāju, ka tas auto ir galīgi garām. Piemēram Dacia un tas X(M)3 manā skatījumā pat ļoti jēdzīgi. X2 vispār pēc bombas izskatās. Tādā ziņā jau lielie SUV būtu vēl vairāk garām, un attiecībā pret tiem, krosoveri (priekš asfalta slīpētājiem) ir baigi ok. Ja tev visu dienu jābraukā pa dīvainu uzņēmumu teritorijām – fine. Man tur tiešām nekādas daļas. Tik lūdzu uz ietvēm gan neparkojies, arī ar “tikai purniņu”. Es zinu, ka visi tā dara, bet tas ir nevajadzīgi un neatbilstoši noteikumiem, un bieži traucē gājējiem un riteņbraucējiem. Guļošie arī paliek arvien necilvēcīgāki tieši nekulturālāko džipenieku dēļ.
        Mans nelielais cepiens faktiski ne pa auto, bet par kursors – krosovers nav bez trūkumiem un auto evolūcija pie tiem neapstājas. Ir arī citi auto, citi cilvēki, citas vajadzības. Varbūt kādu busa apskatu? :)

      • Kristaps Skutelis

        Patiesībā mums ir bijuši arī piedāvājumi testēt arī mikroautobusus. Varbūt kādreiz arī tiem atradīsim laiku, lai saturs ir daudzveidīgāks.

      • Lapsinieks

        es pēc dažām dienām testēšu tanku un BTR. varu uzrakstīt apskatiņu

      • y

        Nē nu tiešām…
        Ko nozīmē – “Tikai uz ietvēm neparkojies”?
        Kā ar Pulkveža Brieža ielu, kur parkosi auto? Tāda sajūta, ka Tu pa Rīgu brauc tikai pa vienu maršrutu un neko vairāk neredzi, ir ļoti daudz vietu, kur parkings IR uz ietves!
        Un tātad, jautājums aktuāls, ko Tev ir izdarījuši krosoveru īpašnieki? Ja Tev ir kādi aizspriedumi pret šiem auto, tad tā ir tava personīgā problēma, un tas, ka Tev nepatīk, nenozīmē, ka nav vajadzīgs…

      • y

        Tev problēmas ar uztveri?
        Nejau lai lidotu pāri, bet nav normāli, ka lai pārbaruaktu guļošo policistu Tev jābrauc tik uzmanīgi, ka aizmuguras izveidojas rinda. Lai Tu labāk paskaidrošu, tas ir tā, ka auto jātur uz bremzēm un ļoti uzmanīgi jānoripina no guļošā policista. Un nav runa par standarta guļošajiem poliscistiem bērnudārzu tuvumā, bet uzņēmumu teritorās, kur viss ticāmāks ar valsti nav nekāda sakara.
        Kretīnisms – ir čikstēt pie katra raksta par krosoveriem (un tādi ir vairāki) Nesaprotu, kādēl Tev tāda cemme? Kā viņi Tev traucē? Nu ir viņš piemērotāks mūsu “lieliskajām” apmalēm turklāt tieši Rīgā, biežāk nekā mazpilsētās, kur ir pietiekoši daudz stāvvietu.

      • KKTK

        Tas ir vienkārši zelts dzīvot Rīgā – dzīvot brūkošā bloķenē, brūkošā pagalmā kauties par vietu un iepirkties Kaksimā, kas dažreiz sabrūk. Oi, kaut kā vienu vārdu nācās pārāk bieži lietot.

      • Xigs

        un braukt ar dusteru operatīvajā ;D

  • http://twitter.com/tomsatte Toms

    Man bija tas gods dažus mēnešus pavizināties ar iepriekšējās paaudzes Dasteri. Ko lai saka – ļoti labs darba auto cilvēkiem, kas ļoti neispringst uz komfortu.

    Rakstā minēts, ka ir jauni sēdekļi un citi uzlabojumi. Taču – kapēc ir tikai dažas bildes no salona, un tās pašas tikai ar priekšējo konsuli? :)

  • Kursors

    tad dabasgāze vai LPG? skumji, ka cilvēki, kuri taisa apskatus par automašīnām neatšķir CNG no LPG un otrādāk :) un vēl tādiem cilvēkiem algu maksā :)

    • Kristaps Skutelis

      Skumji, ka notiek piesiešanās tik nebūtiskām detaļām.

      • Kursors

        Kas jau kuram nebūtiska detaļa, kas tur dīzelis vai benzīns :) sīkumi, priekš kam tad arī tos nodalīt :)
        Un it īpaši, ka Latvijā nav neviens dabasgāzes uzpildes stacijas :)

      • Kristaps Skutelis

        Mhm.

  • Reinis Mežulis

    Sanāk, ka pilnpiedziņai nemaz nevar dabūt automātisko kārbu? Lūk, tas ir skumji, bet laikam jau nav pieprasījuma. Auditorijai patīk raustīt kloķi un svilināt sajūgu.